Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Borg bij autohuur - paniekmomentje

Discussie gestart

Jez

Ehm, help!  :o

Wij vertrekken over 4 weken naar California & 3 Hawaiiaanse eilanden. Ik heb dus 4x een auto gehuurd. Nu vraagt een vriend net hoe het zit met borg.......... Ik weet dat er een bedrag gereserveerd kan worden op onze credit card. Maar hoe lang blijft dat staan? Kan het gebeuren dat er 4x een bedrag voor borg wordt gereserveerd? Hope not, want straks zitten we dan aan de max van de kaart  :o

Ik heb 8 dagen gehuurd via Autoeurope bij Dollar vanaf LAX, de rest via Usareisen bij Alamo (2 dagen Honolulu, 3 dagen Maui, 6 dagen Kona/Hilo). Ik ga ook even een mail sturen naar usareisen, maar misschien weet iemand nu het antwoord al, zodat ik vannacht lekker slaap..........
#1 - 19-09-2011, 22:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

Hallo Jez
Uit ervaring weet ik dat Alamo geen bedrag bij voorbaat inhoud op de CC. Alamo heeft mij ooit alle betalingen en aanhoudingen laten  zien die ik bij Alamo heb gedaan.  Zij hebben jou CC nr en dat is voldoende.
Harm
#2 - 19-09-2011, 23:07 uur

Jez

Hallo Jez
Uit ervaring weet ik dat Alamo geen bedrag bij voorbaat inhoud op de CC. Alamo heeft mij ooit alle betalingen en aanhoudingen laten  zien die ik bij Alamo heb gedaan.  Zij hebben jou CC nr en dat is voldoende.
Harm

Oh gelukkig, dat is een opluchting! Bedankt, Harm  ;)
#3 - 19-09-2011, 23:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

hdeweert

Het was voor ons toen geen opluchting het bleek n.l. dat de CC gekimd was en tot aan de limiet leeggeroofd.
Omdat wij een paar maal van auto wisselde dacht ik ook dat ze een aantal malen mijn CC belaste en dat nog
niet terug gestort hadden. De Manager van Alamo in Las Vegas heeft mij toen een hele uitdraai van al mijn
transacties met Alamo laten zien.
#4 - 19-09-2011, 23:37 uur

Jez

Het was voor ons toen geen opluchting het bleek n.l. dat de CC gekimd was en tot aan de limiet leeggeroofd.

Dat snap ik dat dat niet grappig is! Hebben wij ook een keer gehad. Gelukkig wel op de terugvlucht, dus op vakantie geen "last" van gehad.
#5 - 19-09-2011, 23:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Citaat
Het was voor ons toen geen opluchting het bleek n.l. dat de CC gekimd was en tot aan de limiet leeggeroofd.

Om dit soort en andere problemen te voorkomen heb ik altijd een tweede CC bij me.
Er zijn al creditcards voor een habbekrats, bijv als je lid bent van de ANWB voor €11,50/jaar een Visa of Mastercard (beide Beste koop Consumentenbond), of een ICS BIJcard van de Bijenkorf voor €12,50.
#6 - 20-09-2011, 14:02 uur

hdeweert

Om dit soort en andere problemen te voorkomen heb ik altijd een tweede CC bij me.
Er zijn al creditcards voor een habbekrats, bijv als je lid bent van de ANWB voor €11,50/jaar een Visa of Mastercard (beide Beste koop Consumentenbond), of een ICS BIJcard van de Bijenkorf voor €12,50.
Een tweede CC is mooi maar probeer daar niet je auto mee te betalen die je bij het afhalen met je eerste CC hebt opgehaald. Dan heb je een probleem wat je een zee aan tijd kost.
Harm
#7 - 23-09-2011, 19:05 uur

koosv

Een tweede CC is mooi maar probeer daar niet je auto mee te betalen die je bij het afhalen met je eerste CC hebt opgehaald. Dan heb je een probleem wat je een zee aan tijd kost.
Harm

Ja, dat is wel zo, maar als Europeaan huur ik meestal een auto via een tussenpersoon, die de pecunia's incasseert. Evt bijkomende kosten gaan via de geregistreerde CC, al is die geskimd of door de beer opgegeten.
#8 - 24-09-2011, 12:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15