Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Breckenridge,CO WhaleTail scam

Discussie gestart

pw.van.andel@hccne

wij aten 1 augustus in een restaurant: de WhaleTail in downtown Breckenridge,CO. Als je voor 18:30 binnen was, 2 entrees voor de prijs van 1. Na prima eten vroeg de waiter naar desert, coffee or will I strike your CreditCard? Dus gaf ik mijn CC en het bonnetje toonde een dubbel bedrag van wat ik verwachtte. Gevraagd naar de bill or specification kwam na lang wachten de bon: 2 entrees en de huiswijn was nu geen $19 maar $31. Maar eens vragen hoe dat kon.

De waiter weigerde langs de komen dus na dik 10 minuten, opgestaan en aan de usher gevraagd naar de manager. Waarom? Verkeerde rekening? Er is geen manager hier. En als je niet direct betaald, roepen we de politie. Dat leek ons een uitstekend plan en na een interesante komedie met een telefoon, de vraag of ze mijn CC nog eens mochten zien zijn we voor de deur gaan wachten op de politie. Na luttele minuten werden buiten bedreigd door waiter + usher die nu opeens de eigenaar was, ze werden handtastelijk en we zijn maar naar ons hotel gewandeld.

Mijn CC rekening vandaag toonde het volledige bedrag. We hebben maar een briefje geschreven aan de CC company dat we die rekening niet getekend hadden en het geld niet afgeschreven zou moeten worden.       

Dan realizeren we ons dat een foute CC afschrijving de laatste 10+ jaar niet meer voorkomt en dat dit de 1e scam operatie was die we in de USA meemaakten.

Voegen dit toe aan de wijze lessen: wij bestellen pas eten nadat de fles wijn op tafel staat, onthouden ongeveer de prijzen van wat we bestellen, bij een early bird special vragen we altijd of die nog geldt op ons tijdstip van binnenkomen (let op, de early bird wijn prijzen zijn vaak lager dan op de normale kaart) en zullen nu nooit meer een CC afstrijkje laten maken voordat we de rekening gezien hebben. Moet de waiter dus wel 2 keer lopen.

Overigens is het in motels ongeveer standaard dat ze je CC afstrijken bij inchecken bij uitchecken de rekening overhandige. Er was een BW hotel in Alpine,WY die weigerde bij het uitchecken een rekening te overhandigen: ze hadden problemen met de computer. toen ik via de website aan BW vroeg of die een rekening konden regelen was het antwoord: Nee maar ze hebben U wel teveel in rekening gebracht hetgeen de receptionist spijt. We zulen die $8 direct terugstorten. 
#1 - 15-08-2006, 02:07 uur

Chiefram

Ongelooflijk, dit verhaal!

Ik ben heel erg blij dat je dit ons hebt laten weten. Ik ben ook iemand die heel gemakkelijk met mijn cc omgaat, zonder eigenlijk de bonnetjes en rekeningen na te kijken. Ga dit nu toch wel doen, Breckenridge is maar 2 a 3 uurtjes van ons huis vandaan. Had dit zeker niet in Breckenridge verwacht, omdat het een vrij duur/luxe plaatsje is waar ze het juist van toeristen moeten hebben.

Het gedrag (handtastelijkheid) op deze manier is geen visite-kaartje. Hier kun je ze in de US nog gemakkelijk voor aanklagen ook, weet je dat?

Maar hebben ze de politie nu wel of niet gebeld, of was dit telefoontje fake die ze zeggen gepleegd te hebben? Ik zou eisen dat ze de politie erbij haalden.

Gelukkig hebben jullie een briefje naar de cc maatschappij gestuurd. Nu worden ZIJ teruggepakt als jullie NIETS hoeven te betalen. Laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd.
#2 - 15-08-2006, 03:27 uur

GoGriz

Ik ben altijd een beetje paranoide met mijn CC.  Ik kijk altijd naar de rekening voor ik betaal, en onthoud de prijzen.  Ik houd ook altijd de rekening/CC afschrift bij totdat ik kan zien op mijn online banking dat het juiste bedrag was betaald.  Als er dan een probleem is dan kan ik gewoon de rekening tonen.
#3 - 15-08-2006, 16:09 uur

pw.van.andel@hccne

>Als er dan een probleem is dan kan ik gewoon de rekening tonen
AmMeHoela: die rekening is goed fout en dat bedrag wil ik niet betalen. En daar weigerden ze over te praten
#4 - 15-08-2006, 16:53 uur

Loek

Misschien de moeite waard om je ervaringen in dit restaurant met een groter publiek te delen op TripAdvisor.  Hier is de link voor de Whale Tale restuarant in Breck:  TripAdvisor: Whail Tale Restaurant
#5 - 15-08-2006, 20:48 uur

ned in MO

Ik heb in 10 jaar nog nooit iets negatiefs daarover meegemaakt.
Natuurlijk men maakt wel eens een foutje, dus altijd nakijken.
Als er wat fout is wordt het altijd gecorrigeerd en niet over gezeurd.

Ook als je wat terug wilt brengen of als er iets mis is met het eten, nooit problemen gehad
#6 - 21-12-2006, 05:19 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15