Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camper of auto

Discussie gestart

Swimmer

Ik heb een vraagje, ik wil een rondreis door de Zuid-West VS maken, maar ik zit nog te twijfelen of ik dat met een auto of camper wil doen. We gaan met drie personen. Onze reis kan je zien http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=1950.0;topicseen, deze is nog wel in opbouw zogezegd.

In eerste instantie dacht ik om de grote steden San Fransisco, Los Angeles, San diego, Las vegas met de auto te doen en de rest van de reis met een camper.

Maar wat is nu het beste om te doen, volgens mij 3 opties:
- gehele reis met auto en dus motels nemen (met of zonder ontbijt)
- gehele reis met camper en dus overnachten op campgrounds
- grote steden met auto in motels/hotels en de rest met camper en overnachten op campgrounds.

Graag jullie advies en eventueel kosten plaatje.

Morgen ga ik heel de dag besteden om de reis in grote lijnen op te zetten.
#1 - 13-01-2006, 21:16 uur

Jez

Hoi Swimmer,

Over de voor- en nadelen van de camper en de auto hebben we het hier en hier ook al gehad. Lees het eens door, en trek je eigen conclusies. Uiteindelijk zul je zelf een keuze moeten maken  ;)

Groetjes, Jez
#2 - 13-01-2006, 21:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marc1972

Wij hebben de eerste keer ook getwijfeld of we met een camper gingen of met de auto. Voor ons is het toen een auto geworden. De camper vonden wij toen best wel duur in de huur en daarbij komt op heel veel plaatsen "sta-geld". Wij zijn niet echte kampeer-mensen en zouden evengoed in een restaurant gaan eten en ontbijten waardoor een hotel/motel gewoon beter bij ons paste. Ook het formaat van een camper zagen we een beetje tegenop om daarmee in de grote steden te gaan rijden, maar achteraf gezien zou dat niet zo''n probleem zijn. Er is daar veel meer ruimte om te rijden en te parkeren als je zou denken.

Mijn ervaring is wel dat als je ontbijt krijgt bij een hotel (zeg maar bij de prijs in) dat het dan om 99% van de gevallen gaat om een continental breakfast, wat in nederland (bijna) vergelijkbaar is met de noodrantsoenen die je in het leger kreeg. We zijn bijna altijd buiten het hotel gaan ontbijten of kochten in een supermarkt een broodje en wat drinken.

Het lijkt mij dan ook vooral een persoonlijk voorkeur wat je het liefste doet en maakt het in geld en praktisch zijn niet zo heel veel uit.......






Of je moet natuurlijk een camper huren en daarachter gewoon je auto meenenem...... ;D
#3 - 13-01-2006, 21:57 uur

miss amerika

Citaat
Maar wat is nu het beste om te doen, volgens mij 3 opties:
- gehele reis met auto en dus motels nemen (met of zonder ontbijt)
- gehele reis met camper en dus overnachten op campgrounds
- grote steden met auto in motels/hotels en de rest met camper en overnachten op campgrounds.


Er is nog een optie.... echt kamperen, genoeg mogelijkheden, zoek eens op internet

#4 - 22-02-2006, 12:02 uur

Monique Huisman

Ook wij (man, vrouw en 2 kids van 9 en 7 jaar) hebben met deze vraag gezeten en hebben voor een auto gekozen. We hebben gekozen voor een minivan (7p) zodat we genoeg ruimte hebbenen als een van ons een dagje niet lekker is maken we een heerlijk bedje op één van de banken.
Wij zijn echte kampeerders en nemen een tent mee, kopen er daar nog één en gaan als het ons uitkomt in een motel of een huisje(daar zijn er velen van te huur) bijvoorbeeld bij de KOA campings. Verder kopen we het hoognodige in een grote supermarkt, zoals een koelbox, stoeltjes, een brander wat bordjes en bestek. We zien wel of we het mee terug krijgen. (vorige keer is het wel gelukt, zelfs de mega koelbox)
We heben dit lang geleden (1993) ook gedaan en het is ons zeer goed bevallen. We kiezen dan niet voor de mobile home campings hoor.Vooral in de stateparks is het heerlijk om in je tentje te zitten.
Voor ons gaf de doorslag dat we graag naar Death Valley wilden, en dat we in bijvorbeeld Sequoia en Kings canyon de kleinere weggetjes willen gaan nemen, en dat kan met een 4 persoons camper minder makkelijk.
Ook in de grote steden zagen we het niet zitten om met een camper op zo'n "betonnen platen"campground te staan, dan zitten we liever in een motel of een camping iets verder buiten de stad.
Je moet voor jezelf uitzoeken wat je precies wil en daarbij de auto kiezen die daar bij past. Vrienden van ons gaan gelijker tijd maar hebben wel voor een camper gekozen ivm het comfort tijdens het slapen.

Succes Monique
#5 - 01-03-2006, 15:01 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2006, 15:03 uur door Monique Huisman »

Loek

Nieuw!
Mijn buurman hier in Denver verhuurt behalve RV's sinds kort ook Trailers (caravans).  Indien gewenst kun je er ook een voertuig bij huren om het te trekken.  Deze trek voortuigen zijn meestal Explorers maar ook full-size pickups, wat sommigen onder jullie misschien wel een leuker voortuig vinden dan de standard Hertz/Avis/Alamo huurauto.  Deze pickups zijn ruim en zeer comfortable op de lange afstanden.  De meeste hebben ook een ruime achterbank dus je kunt er met 4-6 personen in reizen.  Nadeel is het hogere brandstof verbruik, zeker als je er een Trailer achteraan hangt.   Voordeel is dat je de Trailer op de camping kunt achterlaten en met de pickup erop uit kunt om dagtripjes te maken en wat meer wendbaar bent dan met een hele grote RV.  Een ander voordeel is dat er voor de trailers een onbeperkt aantal kilometers geldt, terwijl je voor RV's meestal een forse bijbetaling moet doen voor extra kilometers.  De trailers zijn van dezelfde gemakken voorzien die men al kent van de RVs en zijn net zo groot, met uitschuif delen etc.  Ik neem aan dat je in andere steden dit soort voertuig combinaties ook wel kunt huren.  Degenen die in de buurt van Denver landen, kunnen kijken op http://www.rvdenver.com hoe deze trailers eruit zien.
#6 - 01-03-2006, 18:31 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2006, 18:49 uur door Loek »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15