Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

camper versus auto wb kosten

Discussie gestart

plns

Ik heb een algemene vraag: als ik 3 weken door zuidwest USA ga reizen in juli/aug (2 volw en 2 kinderen van 14 en 17) wat is dan goedkoper: een camper+camping+vooral zelf koken (incl. boodschappen) of een auto+normaal hotel+normaal uit eten (dus geen 3 gangen diners). Het gaat mij dus puur even om de kosten. De andere voors en tegens weet ik al. Ik ben benieuwd en dank!! Gr PLNS
#1 - 26-08-2011, 15:08 uur

martinm

Lees hier de topic, "wat kostte jou vakantie" http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,11990.msg115614.html#msg115614 voor meer info auto/hotel/uiteten

Succes, Martin
#2 - 26-08-2011, 16:56 uur

Old Faithful

Hoi,

Allereerst hartelijk welkom op het forum van usa4all.

Ik denk dat deze vraag voor anderen moeilijk te beantwoorden is. Het maakt nogal een verschil of je een kleinere of grotere camper huurt. Ga je regelmatig op eenvoudige campings met weinig of geen voorzieningen staan of kies je juist voor campings met volledige hook up, zwembad, wifi internet etc? Misschien wil je wel regelmatig proberen gratis op een parkeerplaats van de Walmart te overnachten. Moet je rekening houden met drop off kosten?  Ga je met z'n vieren op één hotelkamer of worden het er twee? Je kunt drie keer per dag gaan uit eten, maar dat hoeft niet altijd duur te zijn. Soms zijn hotels inclusief een eenvoudig ontbijt, vind je dat voldoende? Er zijn hotels met een koelkast en een magnetron op de kamer, zodat je bij Walmart kant en klare (pasta)salades en vleesgerechten kunt kopen. Voor broodmaaltijden kun je ook spullen in de supermarkt kopen. Kortom, er zijn naar mijn mening zoveel variabelen dat iedereen dat het beste voor zichzelf uit kan rekenen.

Ik zou een vrijblijvende offerte voor camperhuur aanvragen, bijvoorbeeld bij Tioga Tours en dan zelf een vergelijking maken. Vergeet niet dat een camper aanzienlijk meer benzine verbruikt dan een auto en dat er waarschijnlijk kosten voor overnachtingen op een camping bijkomen. Zorg ervoor dat je bij autohuur een auto kiest met voldoende plaats voor de bagage van vier personen plus (waarscijnlijk) een koelbox. Wat autohuur gaat kosten zou je hier kunnen bekijken. In het door martinm genoemde topic noemde ik een bedrag van 70 Euro/100 dollar per nacht voor een hotelovernachting. De ervaring leert dat het misschien nog iets goedkoper kan, zeker als je als ANWB lid gebruik kan maken van de AAA korting. Enkele websites voor het boeken van hotels:
http://www.motel6.com/,
https://www.wyndhamrewards.com/trec/consumer/home.action,
http://www.bestwestern.com/
http://www.choicehotels.com/ 
Voor de nationale parken:
http://www.xanterra.com/
http://www.yosemitepark.com/accommodations.aspx

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 27-08-2011, 13:51 uur
Groet,

Old Faithful

ned in MO

Afgezien van de kosten denk ik dat de kinderen het veel leuker vinden om met een camper op pad te gaan dan met een auto.
Kamperen is veel leuker voor kinderen.
als je heel veel km gaat maken is de auto goedkoper denk ik
#4 - 28-08-2011, 21:02 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

estel

Met twee kids lijkt mij de camper wat leuker, ook omdat je direct in de natuurparken kunt verblijven. Zelf vind ik het heerlijk alle spullen bij je te hebben en lijkt me het in- en uitpakken iedere dag zo'n gedoe. Auto is wel sneller!
Maar...ik denk dat de kosten de doorslag niet moeten/kunnen geven.

Auto + Hotels of Camper is denk ik vrij vergelijkbaar in kosten voor 4 personen, verder kun je het zo duur maken als je wilt.
Wij hebben nooit gekookt in de camper (ja, een eitje voor het ontbijt), uit eten was niet duur en de campgrounds in de parken zijn erg goedkoop. Anderszijds kun je met de auto ook kiezen voor goedkope motels of juist wat meer luxe; it's up to you.

Ik zou me niet afvragen wat het goedkoopste is maar me vooral afvragen wat je wensen zijn. Waar wil je naartoe? wat wil je zien?
Verblijf je veel in de natuur, dan is een camper meer voor de hand liggend. Wil je ook veel steden zien dan is een auto meer passend.
De variabele kosten (eten, shoppen, uitstapjes etc.) heb je zelf in de hand.
#5 - 29-08-2011, 10:18 uur

Marianne

Zoals Old faithful al zegt is het heel erg moeilijk om aan te geven wat duurder is. Kijk eens wat voor camper je wilt en vraag een offerte aan. De prijzen zijn afhankelijk van het moment dat je boekt, dus daar moet je ook rekening mee houden. Kijk dan eens wat voor campings je wilt en hoe duur die zijn. Let er ook op dat je in de steden dure campings hebt en extra kosten zult maken voor het vervoer naar het centrum.
Als je die kosten weet kun je het af gaan zetten tegen de kosten van autohuur en bekijken wat er gemiddeld per dag overblijft voor een hotel/motel.
De kosten voor uit eten gaan of zelf koken maken wel iets uit maar niet veel; eten kopen in een supermarkt is niet heel goedkoop, en als je in je hotel zelf je ontbijt en lunch verzorgt en 's avonds eenvoudig eet vallen de kosten bij een auto/hotel reis ook heel erg mee.

Of kinderen een camper leuker vinden weet ik niet; wij hebben altijd een auto gehuurd en ook regelmatig op een camping overnacht (in een cabin). Onze meiden vinden een hotel met zwembad (en tv) ook prima.

Citaat
Met twee kids lijkt mij de camper wat leuker, ook omdat je direct in de natuurparken kunt verblijven

Ik zou niet weten waarom je alleen met een camper midden in de parken kunt verblijven. Wij verblijven ook zoveel mogelijk in de parken, er zijn in veel parken lodges en cabins.
Als de kosten belangrijk zijn, kijk dan eens naar de mogelijkheid van kamperen met een tent. Ideaal omdat je in de steden beter uit de voeten kunt (met auto en hotel) en buiten de steden heel goedkoop kunt overnachten.

Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen, wij reizen ook met kinderen.
In ons 2008-verslag hebben we per dag de kosten bijgehouden.
Voor een vakantie met kinderen en tent zijn de reisverslagen van Michel en Elly leuk om te lezen: zie www.michelly.nl .

Marianne
#6 - 02-09-2011, 10:38 uur

Johan

Mensen die ervaring hebben met beiden geven voor een groot deel aan dat de camper iets duurder is dan een auto vakantie. Met name die mensen die op bepaalde duurdere campgrounds overnachten.

Mijn persoonlijke ervaring is niet anders, ik vond de reizen met de camper duur en ook duurder dan met een auto over een zelfde tijd bekeken. Ik maakte echter wel gebruik van wat duurdere campgrounds met meerdere voorzieningen.

Wat mij betreft is het echter wel het geld waard, ik vind een camper leuker dan een auto.

Toch sluit ik me aan bij wat meerdere al hebben aangegeven, of het voor jou duurder is valt moeilijk te zeggen. Het ligt er voor een groot deel aan hoe je de overnachtingen regelt met een camper en wat voor hotels je normaliter zou slapen.
#7 - 02-09-2011, 15:50 uur

Loek

Met twee kids lijkt mij de camper wat leuker, ook omdat je direct in de natuurparken kunt verblijven.

Maar geld dat ook bij kids van 14 en 17 jaar?  Die zijn al bijna volwassen en zitten misschien liever wat dichter bij een bruisend stadsleven dan op een rustige camping in the middle of nowhere.  Maar ja, ik heb geen kinderen dus misschien schat ik dat verkeerd in.
#8 - 02-09-2011, 16:27 uur

estel

Tsja..dat ligt ook aan de kinderen. Ik heb twee ondernemende puber zonen die 's avonds de fire ring aan willen en overdag willen ondernemen. Ze kijken nu alweer uit naar volgende zomer.Hotels vinden ze ook erg oke, zeker in de steden. Een combi zou dus ook te overwegen zijn.
 
#9 - 02-09-2011, 19:41 uur

Rent your tent usa

Ik neem aan dat jullie al lang terug zijn, maar weet je dat jullie ook een SUV kunnen huren eneen hele kampeeruitrusting? Dat is een hele leuke ervaring voor iedereen. Op campings zijn vaak veel kinderen en speeltuintjes, een beetje saaier dan de nederlandse.
#10 - 19-09-2011, 23:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15