Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camper vragen

Discussie gestart

Johan

Inmiddels is dus definitief de reis geboekt wat wil zeggen dat juli de maand is waarin ik in een E22 van Moturis door noordoost en midwest Amerikaga toeren.

Uiteraard omdat dit de eerste keer met een camper is wil ik graag wat vragen neerleggen die iemand hopelijk kan beantwoorden  ;)

1. Is een generator nodig voor de camper?
2. Wat zijn aan te raden campgrounds in bovengenoemde regio's?
3. Is de kwaliteit van de KOA campings zo goed als wordt gezegd? (de prijs is namelijk ook niet echt laag)

Dat zijn de eerste vragen nog maar hoor  ;D

Wie weet raad? Alvast bedankt

Groet

JOhan
#1 - 21-01-2006, 12:21 uur

Mississippi

Hoi Johan,

Moturis is een goede club.Ik heb daar zelf prima ervaringen mee (Vestiging Las Vegas). Ze hebben altijd de nieuwste modellen RV's.
Een generator heb je nodig als je de microwave of de Airco op het dak wil gebruiken als je geen stroomaansluiting hebt.
Ik heb die nooit nodig gehad. De meeste zaken doen het zonder stroom (32A) ook. De boiler, kachel en koelkast  draaien op gas en voor de pompen en verlichting heb je accu's aan boord.

Op een KOA camping heb je vaak een zwembad en een <full-hookup>. Dat betekent dat je stroom, water en riool aansluitingen hebt. Daardoor zijn deze campsites meestal wat duurder. Je hebt natuurlijk niet iedere dag wateraansluitingen nodig. Je toch iets van 150 liter aan boord! Voor kinderen is een zwembad natuurlijk prachtig. Een ander voordeel is dat KOA campings netjes in een gids staan die je bij de camper krijgt. Dat is makkelijk bij het plannen of reserveren. Afgezien van deze voorzieningen vind ik zelf de campsites in de nationale parken of in de state parks het leukst en deze zijn vaak veel mooier gelegen. Ook zijn de plaatsen daar veel groter.


Motorhome met -Full Hookup-
#2 - 21-01-2006, 19:12 uur

Johan

Bedankt Hans,

Ik had inderdaad begrepen dat de campers bij Moturis niet ouder zijn dan hooguit een jaar.
Das op zich natuurlijk een goede zaak!

Voor de kids is natuurlijk een zwembad een goede zaak  ;)
Maar inderdaad nog wat meer backcountry zitten is ook bijzonder.

Wat betreft de stroom > de geneartor gebruik je dus ook niet om laptop e.d. te voeden?

Groet

Johan
#3 - 22-01-2006, 09:23 uur

Mississippi

Wat betreft de stroom > de geneartor gebruik je dus ook niet om laptop e.d. te voeden?

Daar heb je wel een punt Johan. Het lijkt mij overdreven om een generator te starten voor een laptop  ;D
Bedenk dat voor het gebruik van de generator betaald moet worden. Ik gebruik voor kleine apparaten in de auto gewoon een omvormer 12V -> 230V die in een bekerhouder past. Zit er eigenlijk een generator in een 22 ft camper?

Groet, Hans


#4 - 22-01-2006, 10:34 uur

Wop

Johannes,

Je mag mijn omvormer wel gebruiken...
Alleen ff op komen halen...


(weer wat geregeld dus)
#5 - 22-01-2006, 10:39 uur

Johan

Nee, er zit standaard geen generator in de camper maar die kun je (uiteraard) zonder probleem bij huren!

En de omvormer maakik natuurlijk graag gebruik van  ;)

Groet en bedankt,

Johan
#6 - 23-01-2006, 07:50 uur

Verelle

1. Is een generator nodig voor de camper?
2. Wat zijn aan te raden campgrounds in bovengenoemde regio's?
3. Is de kwaliteit van de KOA campings zo goed als wordt gezegd? (de prijs is namelijk ook niet echt laag)

In de motorhome die wij altijd via El Monte en Cruise America hebben gehuurd zat er altijd een generator. Er wordt wel 3 dollar per uur voor gerekend. En heb je dit echt nodig. Misschien voor de Microwave.  Wij hebben bijna nooit een hook-up en gebruikten nooit de generator. Bijna alles wat wij meenamen uit Nederland zoals: laptop, digi camera's en MP 3 laden wij via de sigarettenaansluiting.

KOA campgrounds hebben een goede reputatie, maar zijn er prijzig. Als we niet in een nationaal park of een State park staan, overnachten we vaak bij Wal*Mart, maar gisteren mochten we er niet blijven. We waren vrij laat in Tucson aangekomen en wilden nog wat spullen kopen. Maar eigenlijk meteen kwam er iemand van security om ons te melden dat we niet te lang mochten blijven staan. We zijn doorgereden naar een Big K-Mart en hebben daar overnacht en onze spullen gekocht. 2006-10
#7 - 06-02-2006, 20:43 uur
In april terug naar Amerika

S a V e

Citaat
1. Is een generator nodig voor de camper?
3. Is de kwaliteit van de KOA campings zo goed als wordt gezegd? (de prijs is namelijk ook niet echt laag)

1. Hangt er helemaal vanaf waar je overnacht, wij hebben in 2003 geen één keer de generator aangehad, alleen op KOA's overnacht.
3. Over het algemeen prima campgrounds, dit jaar hebben wij weer (bijna) alleen maar KOA's gereserveerd, aangezien dit in 2003 zeer goed bevallen is.  (m.u.v KOA Yosemite <-- onaardig ontvangst en rot plek
                                   KOA Flagstaff <-- Same story...
#8 - 06-02-2006, 22:45 uur
..::  Weblog usa 2006 http://usa.laren2.nl/ ::..

Moenkou

Een generator is wel erg handig. Want de twee keer dat wij nu met de camper weg zijn geweest hebben we hem toch regelmatig gebruikt. Als je op een lang stuk halverwege wilt stoppen om bijvoorbeeld een eitje of hamburger te bakken heb je toch de generator nodig. Je kan natuurlijk ook ergens gaan eten, maar dan moet er wel iets in de buurt zijn.

Volgens mijn gegevens hebben wij niets extra's bijbetaald voor het gebruik van de generator. Beide keren de camper gehuurd bij El Monte.
#9 - 21-03-2006, 17:35 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

Gian

Citaat
3. Is de kwaliteit van de KOA campings zo goed als wordt gezegd? (de prijs is namelijk ook niet echt laag)

Hoi Johan,

Wij zijn met een camper 4 weken door Californië en Utah getrokken en wij
hebben alleen maar lof over de KOA campgrounds, alles is goed verzorgd.
En tevens zijn er op de meeste campgrounds neven activiteiten, de mensen
zijn vriendelijk en willen je overal bij behulpzaam zijn.

Mocht ik nog weer eens per RV gaan reizen, dan sta ik zeker weer op de KOA campings.

Je kan een KOA Value Card aanvragen, dat scheeld nog weer wat centjes  2006-04
#10 - 22-03-2006, 09:47 uur

Loek

Een generator is wel erg handig. Want de twee keer dat wij nu met de camper weg zijn geweest hebben we hem toch regelmatig gebruikt. Als je op een lang stuk halverwege wilt stoppen om bijvoorbeeld een eitje of hamburger te bakken heb je toch de generator nodig. Je kan natuurlijk ook ergens gaan eten, maar dan moet er wel iets in de buurt zijn.

Volgens mijn gegevens hebben wij niets extra's bijbetaald voor het gebruik van de generator. Beide keren de camper gehuurd bij El Monte.

Om een eitje of hamburger te bakken heb je de generator niet nodig.  Tenzij jij je eitje in de magnetron bakt ;)
Je hebt de generator alleen nodig om de magnetron of de airconditioning te laten werken.  Al het andere kan toe met accu of propane.  Tenzij je accu natuurlijk al leeg is, dan zul je de generator moeten gebruiken om het bij te laden, maar daar lijkt me hier geen sprake van.
#11 - 22-03-2006, 17:14 uur

Moenkou

Klopt helemaal natuurlijk!

Wij hadden hem ook inderdaad aan voor de airco, want anders was het helemaal niet uit te houden midden in de woestijn. En natuurlijk voor de magnetron al gebruikten we die niet echt heel vaak onderweg. Toen we in 2004 overnachtten op de parkeerplaats bij Santa Monica Pier was die generator wel heel erg handig. Want daar waren uiteraard geen "full hookup" aansluitingen.

Wat de KOA campgrounds trouwens ook wat mij betreft alleen positieve berichten. Misschien iets duurder, maar ach je bent toch op vakantie. Je moet maar zo denken een hotel is nog duurder. Afgelopen jaar op een "gewone" campground op Cape Cod gestaan en daar durfden we niet eens te douchen....
#12 - 22-03-2006, 19:03 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

F350-maniac

we hebben inmiddels 2 grote camperreizen gemaakt en allerlei sorrten campings meegemaakt
het fijne van KOA is dat je van tevoren weet dat het er schoon is en voorzien van alle gemakken, dat kan bij de andere campings nog weleens twijfelachtig zijn, alhoewel dat voor ons zeker de charme is van het camperreizen want er zitten ook hele leuke juweeltjes tussen
KOA is voor ons (2 volwassenen) niet het summum van camperreizen in Amerika maar ik kan me voorstellen dat je met kinderen toch een andere kijk hierop kan hebben
advies is om het af te wisselen, je moet de state parks e.d. ook gewoon meemaken vind ik eigenlijk en de kinderen vermaken zich natuurlijk prima midden in het bos en dan af en toe ff een luxe KOA om even uit te blazen, bij te komen en de was te doen  ;D

hoe dan ook heel veel plezier

en ja wat de generator betreft daar heb ik niks meer aan toe te voegen dan wat er al aan is gezegd
#13 - 07-06-2006, 08:12 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

Verelle

KOA campground a way too expensive!!!
Wij reizen nu ruim een half jaar door de States en de enige KOA campground waar we tijdens deze reis zijn geweest is in Las Vegas en daar rekende ze inmiddels 50 dollar voor een nacht, in 2004 was dat nog 34 dollar. Er zijn veel campgrounds die goed zijn en veel minder kosten. Per definitie gaan wij dus niet naar een KOA.
#14 - 12-07-2006, 16:10 uur
In april terug naar Amerika

Gian

KOA campground a way too expensive!!!
Wij reizen nu ruim een half jaar door de States en de enige KOA campground waar we tijdens deze reis zijn geweest is in Las Vegas en daar rekende ze inmiddels 50 dollar voor een nacht, in 2004 was dat nog 34 dollar. Er zijn veel campgrounds die goed zijn en veel minder kosten. Per definitie gaan wij dus niet naar een KOA.

De prijzen in Calikfornië vonden wij opzich nog best mee vallen ... nu is Las Vegas natuurlijk een plek
waar iedereen graag naartoe wil, dus zijn ze slim genoeg om de prijzen daar omhoog te schroeven
omdat de mensen toch wel betalen.

Ik zou wel aanraden een KOA Value Card te nemen, dat spaart nog weer wat extra centjes uit.
#15 - 13-07-2006, 09:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15