Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: Lightstorm op 20-06-2007, 11:44 uur
-
Hoi,
Net terug uit dit prachtige land !
Vooraf de auto bij Alamo gehuurd ( standaard ) en ons bij alamo LAX om laten praten om te upgraden naar een grotere (lees; SUV)
wel even over nagedacht maar voor 300 dollar konden we 3 weken met een grote bak rijden ( mochten we ook nog zelf uitzoeken!)
dus dat werd dus een trailblazer ! geen spijt van gehad ! Alles erop en eraan...
heeft een beetje ons hachje gered want in Joshua NP reden we een 4wd pad in ! Na een 20 min. zandpad kregen we het HEEL erg benauwd want we moesten een grote berg op ! met de auto
en het pad zorgde ervoor dat we niet meer terug konden !!!OHOH !! Heel erg stom dus ! maarja toch maar door ! gelukkig hadden we een mapje/folder bij van het park en dankzij de N.O.Z.W.
richtingen die werden aangegeven in onze auto (naast de binnenspiegel) konden we onze weg naar een grotere weg navigeren ! OEI...net gehaald ! zonder problemen...
wel meteen kijken of we krassen of deuken hadden.....gelukkig niets !
achteraf superstom ( DOE DIT DUS NIET ALS JE DAAR BENT !). achteraf konden we op de achterkant van de folder lezen dat het ten strengste verboden was om 4wd paden in te gaan.....ahum....
onze les was geleerd ! en grote dank gaat uit aan de TRAILBLAZER...( rest vd vakantie nog heerlijk mee gereden ! 4.2l 1op7km. )
-
Wij hebben een Chevrolet Equinox (Kleine broertje) gehuurd, maa rhoorde dat deze vaak wordt geupgrade naar een grotere, aangezien de Equinox bijna altijd verhuurd is.
-
Ja vanwege de benzine prijzen bloos
-
Mijn theorie hierover is deze. Autoverhuurbedrijven in de States sluiten met autofabrikanten contracten af. In die contracten wordt geregeld dat ze binnen de contractperiode een bepaald aantal auto's zullen afnemen. Daarvan zitten X auto's in de categorie 'compact/intermediate/full size', Y in de categorie 'SUV en trucks' en Z in de categorie 'luxury cars'. De fabrikant belooft die auto's na een jaar tegen een vast waardeverminderingspercentage weer terug te kopen (mits ze er nog goed uitzien). Die auto's belanden daarna o.a. op die zogenaamde 3-day Tent Events, waar je 'Pre Owned Vehicles' tegen een 'forse korting' kan kopen. Auto's die, ongelogen, maar 1 eigenaar hebben gehad.
Wat gebeurt er nu? (Nog steeds mijn theorie.) Vanwege de hoge benzineprijs verkoopt Chevrolet onverwacht meer Equinoxes en blijft met ongewild veel Trailblazers in z'n maag zitten. Dat overschot aan Trailblazers gaat vervolgens naar de autoverhuurders, in plaats van de Equinoxes die ze zelf hadden begroot. Waarschijnlijk met wat extra korting. Voor hen zal het niet veel uitmaken, een Trailblazer kan immers als Full Size SUV worden verhuurd, maar ook als gratis upgrade kado worden gedaan aan mensen die een Equinox wilden huren. Dus hij is beter inzetbaar. En na een jaar gaat hij toch weer terug naar de fabrikant, dus de vloot wordt er niet mee overstelpt. Op deze manier profiteren wij als huurders daar weer van: gewoon stug volhouden dat een Equinox voldoende voor je is. Jezelf geen betaalde upgrade naar een Trailblazer laten aanpraten als ze dat aanbieden - 9 van de 10 keer krijg je hem dan toch wel, zonder dat je ervoor moet betalen. (Vervolgens betaal je je blauw aan de extra brandstof met zo'n grote zware auto - maar je hebt er toch ook de lol van. En ook voor jou lost het probleem zichzelf na een paar weken vanzelf op, dus niet zeuren.)
-
Ik vond het verbruik van de Trailblazer eerlijk gezegd nog wel meevallen. Wij konden met een beetje zuinig rijden (geen kickdown), fourwheeldrive uitgeschakeld (handmatig 2WD) en de airco alleen aan als het nodig is toch een verbruik van 1 liter op 15 kilometer halen.
Vonden we helemaal niet slecht.
En dan heb je wel het plezier van een heerlijke ruime auto waar je al je spulletjes lekker in kwijt kan en met heerlijke stoelen.
We hebben ook eens een Mercury Mountaneer van Hertz gehad en die is nog groter, daar reden we 1 op 11 mee.
-
??? Alle respect voor je rijgedrag, daar niet van. Allen volgens cars.com rijdt hij op z'n gunstigst 22 mijl per gallon. Dat is 35 kilometer per gallon, of 9 kilometer per liter. Hoe maak je daar dan 1 op 15 van vraag ik me af, reed je alleen maar over kaarsrechte vlakke wegen?
-
Inderdaad 1 op 15 haal ik zelfs met mijn vrouw d'r Jetta (deze rijdt 30 MPG) niet, tenzij ik het als Flintstone mobiel gebruik (voetenaandrijving). Een Trailblazer zal zelden beter rijden dan gemiddeld 1 op 10, tenzij je constant bergaf rijdt
:o
-
ij reden 4.800 miles TrailBlazer (over alle passen hoger dan 10.000 foot) met 21Miles/Gallon. Wij rijden nu een splinternieuwe Accord over vlakke wegen en die doet 30MPG.
-
Ondanks dat we al 6 maanden in Texas wonen tanken we nog steeds met onze Ned. creditcards en dan is onze Dodge Ram 1500 best wel zuinig 2006-04
-
Met of zonder airco Hans?
Mijn ford doet 12 mijl gallon en mijn VW 15 mijl gallon
-
Met of zonder airco Hans?
Mijn ford doet 12 mijl gallon en mijn VW 15 mijl gallon
Nog steeds zonder airco, zoek nog steeds iemand die het voor weinig maakt ;) Gelukkig maken we maar weinig kilometers en de kleine boodschappen doen ik op mijn harley 1:50 2006-01
-
Met of zonder airco Hans?
Mijn ford doet 12 mijl gallon en mijn VW 15 mijl gallon
Chevy 15 MPG
Volvo 25 MPG
VW 30 MPG
Kawasaki 45 MPG
(Zo houden ze elkaar een beetje in evenwicht)