Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Chicago??

Discussie gestart

amerikagek

ga misschien binnenkort een lang weekend chicago doen.

Tips wat ik cker moet gaan doen?
#1 - 22-08-2005, 11:12 uur

Ebelix

Chief, Dit is jou afdeling. ;D
#2 - 22-08-2005, 12:50 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Chief, Dit is jou afdeling. ;D

Hahaha... Dan moet hij zich wel melden bij loket nr. 12...  ;D ;)

Een weekendje Chicago is echt super om te doen. Langer zou ik er ook niet blijven, maar dat komt omdat ik geen stadsmens ben.

Ik kan je wel vertellen dat Chicago een hele mooie, schone en veilige stad is waar je ontzettend goed kunt winkelen en eten. De mensen zijn er zeer vriendelijk.

Je kunt (is wel toeristisch, maar zeker de moeite waard) de Navi Pier bekijken, het strand opgaan aan de rand van de stad zodat je in Lake Michigan kunt zwemmen of zonnen (het is hier nog steeds elke dag rond de 28 a 30 graden en het water is heerlijk warm), je kunt het Museum of Science and Industry bezoeken (is zeer zeker de moeite waard), het aquarium waar je alle vissen kunt zien die in Lake Michigan leven... (vergeet het zwemmen dan maar, want dat wil je dan echt niet meer) en rondritten maken in boten of met de convertible dubbeldekker bus (gratis).

Nou, dan ben je wel even bezig!

Zelf ben ik niet zo'n attraktie mens, heb het meeste dan ook niet gedaan, mar het 'Museum of Science and Industry' heb ik meerdere keren bezocht, dus dat zegt wel genoeg!
#3 - 22-08-2005, 16:32 uur

Mrjn

De Sears Tower beklimmen, fantastisch uitzicht over de stad.
Een gangsterrondrit maken in een gevangenisbusje met als reisleiding 2 als gangster verklede mannen.
Als je van architectuur houdt: er is een architectuur-wandeling langs alle gebouwen van Frank Lloyd Wright en anderen in Oak Park, een buitenwijk van Chicago. Daar zijn ook het Ernest Hemingway Museum en zijn geboortehuis.
Er rijden ook trolleybusjes langs allerlei bezienswaardigheden van Chicago, waar je kunt op- en afstappen wanneer je maar wilt.
#4 - 22-08-2005, 22:16 uur

Chiefram

Oh ja... die dingen ben ik helemaal vergeten...  ;D

Of een rondvaart per boot (onderaan de brug op North Michigan Ave kun je de tickets kopen. Bovenaan die zelfde brug overigens de
tickets voor de trolleybusjes...

#5 - 23-08-2005, 00:23 uur

amerikagek

bedankt voor de tips!
#6 - 24-08-2005, 09:55 uur

Hans B

Hallo amerikagek,
vergeet ook zeker niet eventjes een rondje te maken in de bovengrondse metro door het centrum van de stad een ALL-DAY-PASS kost $5 (2003 toen ik er was) en daarmee kun je ook gratis in de bus.
Verder is er nog de gratis dierentuin Lincoln Park ZOO.
En natuurlijk een wedstrijd bezoeken van de Chicago Cubs. Ook al ben je geen sportfan, het is een belevenis al die Amerikanen eens te bekijken tijdens een game.
groeten, Hans
#7 - 30-08-2005, 19:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

PetraVS

En om te eten een Chicago style deep dish pizza.  Mmmmm!!!
#8 - 31-08-2005, 00:01 uur

LeanneInFlorida

Gino's East... Lou Malnaties... Rainforest Cafe... Thursday fireworks at the Pier, ach wat mis ik m'n oude stad...
#9 - 01-09-2005, 18:00 uur

amerikagek

dat weekend is er nog niet van gekomen

maar komende zomer waarschijnlijk 2 weken, chicago en wat daar in de buurt te zien/doen is. ;D

dus aan de tips ga ik zeker nog wel het een en ander hebben! thanx ;)
#10 - 14-11-2005, 23:23 uur

Chiefram

Ga dan ook eens langs bij 'Dick's Last Resort'...

 ;D
#11 - 15-11-2005, 01:53 uur

usaxtreme

• Door de wijken van Chicago gaan !
Veel is al gezegd.
• Ga i.p.v Sears tower naar het bovenste dek van John Hancock center (je kan ook naar het restaurant signature room op de 95- en 96ste verdieping!!)
• Art Institute of Chicago
• Field Museum  
• Grant Park
• Hancock Observatory
• Lincoln Park Zoo (Gratis)
• Millennium Park
• Museum of Science & Industry
• Navy Pier
• Oak Street Beach
• Sears Tower Skydeck
• Shedd Aquarium   ( Grootste aquarium ter wereld)
• The Loop
• Magnificent Mile
• Chicago style pizza,hotdog en italian beef eten!
• Chicago Pro-sports bekijken

En verder tja..gewoon rondslenteren  ;D ;D
Zomer is goede tijd voor grote festivals zoals Taste of Chicago ! ;D


#12 - 16-11-2005, 16:27 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2005, 16:29 uur door Chicago »

Chiefram

Nou, jij zul je geen sekonde vervelen, haha... Ik kan zien dat je echt Chicago #1 Fan bent!!!

 ;D ;D ;D
#13 - 16-11-2005, 16:39 uur

usaxtreme

lol  :D ;)
#14 - 16-11-2005, 16:42 uur

Ruud2004

Ga in de zomermaanden op de zondagochtend rond 10.30 uur eens naar het Lincolnpark om een potje te voetballen.  Elke zondag treft een behoorlijk aantal landgenoten elkaar daar om even lekker te voetballen.   Ze zijn herkenbaar aan de kleinde doeltjes, de gekleurde hesjes en de Nederlandse voetbaltaal !!!
#15 - 14-02-2006, 15:21 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15