Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Coast to coast met de trein

Discussie gestart

Moenkou

Vanmorgen heb ik aan het reisbureau doorgegeven dat we van 30 augustus tot 18 september een treinreis van het oosten naar het westen willen maken. Het reisschema ziet er als volgt uit:

Dag 01 - Vliegreis naar New York JFK (KL 641 / wo 30 aug om 13.30 uur)
Dag 02 - New York
Dag 03 - New York
Dag 04 - Om 15.50 uur op de trein naar Chicago
Dag 05 - Aankomst om 09.30 uur in Chicago
Dag 06 - Chicago
Dag 07 - Om 13.50 uur op de trein naar Denver
Dag 08 - Aankomst om 07.15 uur in Denver
Dag 09 - Denver
Dag 10 - Om 08.05 uur op de trein naar Salt Lake City waar we om 23.33 uur aankomen
Dag 11 - Salt Lake City
Dag 12 - Om 23.59 uur op de trein naar San Francisco (Emeryville)
Dag 13 - Aankomst om 16.49 uur in Emeryville, transfer naar San Francisco
Dag 14 - San Francisco
Dag 15 - San Francisco
Dag 16 - Om 22.12 uur op de trein naar Seattle
Dag 17 - Aankomst om 20.30 uur in Seattle
Dag 18 - Seattle
Dag 19 - Seattle
Dag 20 - Vlucht terug naar Schiphol (NW 34 / ma 18 sep om 12.55 uur)

Tips voor wat we in de diverse steden moeten bezoeken zijn van harte welkom. Afgelopen twee jaren hebben we telkens met de camper rondgetrokken: 2004 Californië en Las Vegas en 2005 Rondje door het Noord-Oosten. Dit wordt dus weer een hele nieuwe belevenis. Onze volledige route plus reisschema vind je op de nieuwe vakantiesite voor 2006: http://home.planet.nl/~moeni002/Vakantie_2006/Vakantie2006.htm
#1 - 20-03-2006, 19:48 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

bgroeneveld

Ik hoop dat je een paar adgen extra hebt uitgetroken voor je treinreis. Amtrak doet het alleen redelijk op het traject Boston - New York - Washington.

Paar ervaringen: een aantal jaren geleden zijn we met de trein van St. Paul naar Seattle gegaan. Prachtige reis. Maar in Whitefish, Montana moesten we om 1 uur in de ochtend de trein uit en de bus in omdat de sporen onder een steenlawine lagen. Twee weken later op de terugreis was de rails nog steeds niet vrijgemaakt.

Mijn zoon is van de zomer van Pittsburgh via Chicago naar St. Paul gereisd. Trein zou om 11 uur in de avond uit Pittsburgh vertrekken, kwam dus om een uur of 2. In Chicago zou hij zes uur de tijd hebben om over te stappen, ze hebben de trein naar St. Paul en door naar Seattle vast moeten houden om de mensen nog over te laten stappen. Terug ging redelijk tot Chicago. Hij zou om rond middernacht in Pittsburgh aankomen, het werd uiteindelijk 11 uur in de ochtend.

Natuurlijk wel een mooie manier om contact te maken met je Amerikaanse medemens, maar je moet geen haast hebben.

Hoop verder dat je een slaapplaats hebt besteld/gaat bestellen. Die stoeltjes worden na 24 uur best ongemakkelijk.
#2 - 21-03-2006, 03:35 uur

Yessica

In 2004 ben ik met een vriendin van LA naar San Francisco gegaan met de Amtrak met een tussenstop van een nacht in Santa Barbara. We deden er 9 uur over om van Santa Barbara in San Fransisco te komen, maar man, wat een geweldige dag was dat! Het is één van de leukste vakantiedagen ooit geworden. Om ons heen zaten allemaal "typische" Amerikanen (een relgiefreak, een vrouwelijke cowboy etc.), maar wel allemaal anders. En allemaal even aardig. We hebben leuke gesprekken gevoerd en het leek wel alsof het een fragment uit een film was. We werden vaak op een zijspoor stilgezet omdat Amtrak het spoor slechts huurt en een andere maatschappij er altijd voorrang heeft. Eerst vonden we het jammer dat de trein niet stopt in SF zelf, maar toen we later met de bus nachtelijk San Francisco inreden, met die prachtige skyline vonden we dat absoluut niet meer jammer!

Reizen met de Amtrak is leuk, maar kent ook nadelen uiteraard. Zo was onze bagage kwijtgeraakt (dat lukt niet alleen de KLM  ;D) en ben je enorm veel tijd kwijt. Maar als je geduld hebt en de tijd is het een superervaring!

Veel plezier!
#3 - 21-03-2006, 09:11 uur



marleencolorado

In 2002 ben ik eens met Amtrak van Glenwood Springs naar Chicago geweest. En net als de andere verhalen had ik ook flink vertraging (de trein kwam al drie uur later aan in Glenwood) dit komt door dat de treinen zo'n lange afstand rijden en dus veel risico lopen vertraging op te lopen.

Het duurde in totaal 24 uur maar het had ook niet meer moeten zijn. Ik denk dat ik voor dat kaartje 165 dollar (retour) betaald heb. Wat ik wel leuk vond is dat je contact maakt met verschillende mensen, zo heb ik uren zitten kaarten met twee jongens en zitten kletsen met een mevrouw in de "view wagon" (als ie zo heet??) In deze wagon zijn beide kanten volledig van glas en kun je genieten van het uitzicht. Zeker door de rockies is dit de moeite waard (de uitgestrekte droge vlaktes van Nebraska en Iowa begonnen op een gegeven moment wel te vervelen).

Ik denk dat ik bij een volgende keer toch het vliegtuig pak voor wat meer geld.

Marleen
#4 - 21-03-2006, 09:45 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Moenkou

Bedankt voor jullie reacties.

Uiteraard hebben we op alle trajecten een slaapplaats geboekt of wordt er op dit moment door het reisbureau geboekt. Want op het stuk van Denver naar Salt Lake City na moeten we telkens in de trein overnachten.

Dat Amtrak vrij regelmatig pittige vertragingen heeft was ook mij al bekend. Maar als je kijkt hoe laat we bijv. in Chicago, Denver en Salt Lake City aankomen dan maakt het echt niet veel uit dat het misschien een paar uur later wordt. In die tussentijd kunnen we inderdaad mooi contacten leggen met reisgenoten.

We hebben alle tijd, als we maar op 18 september in Seattle zijn ander moeten we blijven  ;)
#5 - 21-03-2006, 11:09 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

Honeymoon USA

Wij doen dus hetzelfde, via Incento. Echter zodra wij in SFO zijn, gaan wij na 6 dgn per auto door naar LAX en vanuit daar terug naar AMS. Maar het eerste traject is dezelfde. Toevallig ook Crossing USA van Incento?
#6 - 04-05-2006, 16:14 uur

Moenkou

Ja, maar ik heb de reis wel volledig zelf samengesteld. Voor ons volledige reisschema zie de website: Vakantie USA 2006: Van New York naar Seattle
#7 - 04-05-2006, 17:42 uur
« Laatst bewerkt op: 04-05-2006, 17:44 uur door Moenkou »
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

Honeymoon USA

Wij ook. Krijg als het goed is morgen alles binnen, dus dan zal ik het reisschema ook even plaatsen oke?
#8 - 04-05-2006, 19:06 uur

Moenkou

Lijkt me leuk! En zodra jullie terug zijn ben ik ook heel benieuwd naar jullie ervaringen. Wij moeten nog een kleine 4 maanden wachten helaas  :'(
#9 - 04-05-2006, 19:10 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

Honeymoon USA

Hier ons reisschema:
04-06-06 AMS New York: Washington Square Hotel 3 nachten
07-06-06 in de Lake Shore Limited richting Chicago
08-06-06 aankomst in Chicago: Best Western Grant Park 2 nachten
10-06-06 in de California Zephyr richting Denver
11-06-06 aankomst in Denver: Holiday Inn Downtown 2 nachten
13-06-06 in de California Zephyr richting Salt Lake City
14-06-06 aankomst Salt Lake City
15-06-06 in de California Zephyr richting San Francisco
15-06-06 aankomst SFO: Argonaut Hotel 4 nachten
19-06-06 per auto zelf richting Los Angeles; overnachtingen ter plaatse te boeken
22-06-06 terugvlucht naar AMS :'(
23-06-06 aankomst Amsterdam
#10 - 05-05-2006, 14:53 uur

Loek

Ik zie geen overnachtingsplaats in Salt Lake, overnacht je in de trein?

Ik zie dat je je 3 dagen moet vermaken in "mijn" stad Denver.  Moet wel lukken.  Het station zit midden in downtown, aan het eind van de 16th Street Mall.  Een ongeveer 1 mile lange winkelstraat die vooral in de zomer leuk is om te bezoeken.  Niet ver van het station op de 16th Street Mall zit de boekwinkel Tattered Cover.  Verder kun je naar de State Capitol, de Denver Mint (vooraf bespreken), de Denver Library (op de 6de verdieping staat de naam van een nederlandse premier nog op een bronzen plak in de vergader tafel), het Molly Brown House, het Musuem of Western Art, Denver Zoo, Denver Museum of Natural History, Fire Fighters Museum, Children's Museum.  Ga s'avonds ook even kijken bij Sing Sing in lodo (lower downtown), een leuke kroeg waar ze "dueling piano's" hebben.  Misschien ben je in de gelegenheid om een showtje te zien in de Paramount, of een baseball game bij te wonen in Coors Field.

#11 - 05-05-2006, 17:14 uur

Honeymoon USA

Zo zeg, tnx voor de tips allemaal.
Ik overnacht dan idd in de trein. Vertrekt 's nachts.
#12 - 05-05-2006, 18:47 uur

Moenkou

Ja, maar je komt ook rond middernacht aan in SLC dus lijkt me wel verstandig om dan een hotel in te duiken voor nog een paar uurtjes nachtrust. Wij hebben twee overnachtingen in SLC gepland (Sheraton City Centre). Naar San Francisco gaat de trein vervolgens ook weer rond middernacht. De hotelkamer hebben we dan ook tot de nacht van vertrek ter beschikking.
#13 - 06-05-2006, 11:33 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15