Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Coupons werken echt!

Discussie gestart

Bakvet

Gisteren stopte ik eerst bij een Super 8 Motel. Het nieuwe logo op de gevel, zag er goed uit. Maar daar zei men: "we're under a new management and are no longer accepting these coupons." Vervolgens naar een Sleep Inn. Eerst even vanuit de auto gechekt of ik met wireless internet op hun netwerk kon komen. Dat was geen probleem (dit lukt namelijk niet altijd). Gekeken wat een kamer dan zou kosten als ik hem via internet reserveerde. Het bleek 89 dollar te kosten en met AAA korting 81 dollar. Ik stapte binnen met m'n coupongidsje en kreeg een kamer voor de prijs van 48 dollar!

Couponboekjes zijn o.a. hier verkrijgbaar:
Sommige benzinepompen
McDonalds: de gidsjes met een gele cover
Denny's: de gidsjes met een groene cover
Ik wil niemand dwingen om daar te gaan eten, maar de boekjes liggen gewoon direct bij de ingang, je hoeft niet iets te bestellen.

Verder heb je nog andere gidsjes die je vaak op de rustplaatsen langs de snelweg vindt. Mijn advies is om er gelijk twee van elk mee te nemen. Soms wil je ergens namelijk een dag langer blijven en dan moet je een nieuwe coupon inleveren.

Verder dekken de gidsjes niet de gehele VS, het betreft meer plaatsen aan de snelwegen. Hotels in het achterland vind je er niet in en ook de verkrijgbaarheid van de gidsjes is daar minimaal.

Ze werken echt, maar soms wordt je er een beetje mee bedonderd. Staat er bijvoorbeeld op de coupon: "1-2 persons / 1 bed" en hebben ze alleen maar kamers met 2 bedden in de aanbieding die 10 dollar meer kosten. Soms geven ze je een kamer met een slechte ligging of eentje die nog gerenoveerd moet worden. Maar vaak werken ze wel, die coupons.
#1 - 07-01-2006, 19:11 uur
« Laatst bewerkt op: 07-01-2006, 19:15 uur door Bakvet »

Wop

. Eerst even vanuit de auto gechekt of ik met wireless internet op hun netwerk kon komen. Dat was geen probleem (dit lukt namelijk niet altijd). Gekeken wat een kamer dan zou kosten als ik hem via internet reserveerde.

Ha, goede tip!
#2 - 07-01-2006, 19:16 uur

Bakvet

Wist ook niet dat het kon, ontvangst in de auto terwijl je dicht bij een motel geparkeerd staat. Een auto is toch een soort kooi van Faraday - maar blijkbaar niet voor deze signalen, de kwaliteit was "excellent".

Bij luxe hotels moet je vaak nog toegang "kopen" voor 10 dollar. Bij een ander "beter" motel kreeg ik een startscherm waarop ik eerst een toegangscode moest intypen. Die krijg je dan tegelijk met je sleutel. Maar de gewone toeristenhotels, die doen niet zo moeilijk blijkbaar.
#3 - 07-01-2006, 19:30 uur

Ruud2004

Idd coupons werken prima.  Kijk ook bij de diverse " Welcome Centers" als je een andere " State" inrijdt.  Altijd leuke info en vaak mooie aanbiedingen van de diverse hotels.

Vergeet ook niet af te dingen.  Vraag of je de kamer even mag zien en doe dan net of de kamer je niet bevalt.  er zijn immers genoeg alternatieven.  Vaak wordt je wel terugeroepen en krijg je de kamer tegen een veel betere prijs.   :icon_idea:
#4 - 10-01-2006, 11:21 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

gijsp

zelf heb ik altijd gebruik gemaakt van de gids die bij Mac Donalds te krijgen is en het is maar 1 keer voorgekomen dat de coupons niet meer geaccepteerd werden. dit kwam ook dat we laat in een hotel bij de luchthaven van Boston aankwamen.
#5 - 13-02-2006, 22:37 uur
http://www.mooivoetbal.nl
De voetbalsite van Nederland

hdeweert

De coupons van roomsaver zijn ook gewoon op het internet te vinden. De coupons uit het boekjes bestrijken meestal een periode van drie maanden.  Ik heb nogal gemengde gevoelens over het gebruik. Natuurlijk probeer ik ze ook wel, maar na een paar keer mijn neus te hebben gestoten haak ik af en ga voor de AAA prijs. 
Harm
#6 - 14-02-2006, 09:45 uur

Vegas

Op welke manier heb je je neus gestoten dan?
Heb je het gevoel dat je teveel betaald?

Je moet vantevoren even goed kijken tot welke datum het couponnetje geldt.
Ik heb er persoonlijk wel goede ervaringen mee.
#7 - 14-02-2006, 12:11 uur

hdeweert

Met mijn neus gestoten bedoel ik dat het betreffende hotel geen Kamer meer had voor die prijs. Wel een duurdere, en dat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Van de 10 keer proberen heb ik 5 hotels die geen coupon kamer meer hadden 4 met een slecht niet gerenoveerd etc. kamer en soms krijg je ook nog wel een goede kamer. Het zal best dat anderen betere ervaringen hebben, maar dit is mijn ervaring. Desondanks gebruik ik de couponboekjes wel onder de noemer nooit geschoten altijd mis. En de sport om als Nederlander zo goedkoop mogelijk uit te zijn. De couponnen geven echter nergens zekerheid en met een beetje onderhandelen bereik je hetzelfde.
Harm
#8 - 14-02-2006, 12:25 uur

Ruud2004

Onderhandelen ligt de Amerikanen volgens mij niet zo.  Weglopen naar de concurrent des te meer. Ik heb diverse keren geprobeerd om dmv onderhandelen (AAA, Mil-korting etc) een lager tarief te krijgen.  Ging niet echt gewelding.

Noem echter (evt. na bezichtiging kamer) tijdens het weglopen de naam van een concurrende hotelketen en je wordt al snel teruggeroepen.   Op een gegeven moment gingen wij het als een soort sport zien om het laagste tarief te krijgen.  Er zijn in Amerika ook zóóvééél hotels, dus dan maar naar de buiurman.  Ik had het idee dat dit vaak wel lukte om een gunstig tarief te krijgen. (steeds rond de 49 a 55 USD voor 2 volw. en 3 kind)
We zijn ook wel eens niet weggelopen omdat we er zo vriendelijk en gastvrij werden ontvangen.  Betrof een hotel in Georgia wat niet tot een hotelketen behoorde, maar een particulier.  We betaalden dan wel wat meer, maar de ontvangst en gastvrijheid was geweldig.

Tip:
Kom ook nooit te vroeg in een hotel.  Dan wil men vaak nog wel eens de poot stijf houden en blijft men een hoger tarief vragen, er kunnen altijd nog andere klanten komen.

#9 - 14-02-2006, 15:11 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Wop


Tip:
Kom ook nooit te vroeg in een hotel.  Dan wil men vaak nog wel eens de poot stijf houden en blijft men een hoger tarief vragen, er kunnen altijd nog andere klanten komen.



Mijn ervaring is dat als je laat komt dat ze ook bijzonder weinig aan de prijs willen doen. Ze gaan er vanuit dat je op zoek bent naar een slaapplaats en als het al laat is dan "dringt de tijd" zeg maar.
#10 - 14-02-2006, 19:36 uur

Chiefram

Wij hebben een keer $450 dollar PER NACHT voor een simpel langs de weg motelletje neergeteld en over de prijs viel absoluut niet te onderhandelen. Er stonden immers nog 5 gezinnen achter ons in de rij die die kamer graag gehad zouden hebben, omdat er in de wijde omtrek geen hotelkamer meer vrij was door een lokale rodeo evenement.

Hier maakte men maar al te graag gebruik van... :(
#11 - 14-02-2006, 19:40 uur

Ruud2004

Die kant kan het ook wel eens opgaan Wop.  Wij hebben dat niet meegemaakt.(in Europa trouwens ook niet)  Ik was nooit eerder in een land geweest met zo veel hotelletjes cq motels. (en fastfood trouwens)   Er is wel hééél erg veel concurrentie daar.  Bij elke afslag van welke doorgaande weg dan ook barst het van de motels (maar dat weten jullie vast beter dan ik) En soms "Overspeel'  je je hand wel eens. 

Jammer, op naar de volgende !!

Vwb de opmerking van Chiefram; Als er in de Rai te Amsterdam een groot congres is, lopen de prijzen ook hier behoorlijk op.  Ik kan mij goed voorstellen dat bij zo'n rodeo of Superbowl de prijzen stiojgen tot belachelijke hoogtes.  Maareh... Heb je echt bijna 1000 ouderwetse Nederlandse guldens voor een motelletje betaald. 
Dan maar slapen in de auto. ny-angry
#12 - 14-02-2006, 20:56 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Chiefram

Yep, $450 keiharde dollars voor een nachtje in een simpel motelletje dat normaal iets van $65 tot $70 dollar had mogen kosten.

Maar ja, wat moet je anders als je geen plaats meer hebt, moe bent en nog maar 1 ding wil: naar bed en slapen! Het heeft ons trouwens wel lang 'dwars' gezeten, want is was pure geld verspilling waar je heel veel leuke dingen mee had kunnen doen.

Overigens is ons zoiets maar 1x in de vele keren dat wij daar waren voorgekomen.

#13 - 14-02-2006, 21:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15