Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Coyote goes coast-to-coast and Route 66 in 2009

Discussie gestart

Coyote

Hallo allemaal,

Voor volgend jaar staat mijn vakantie alweer vast. Twee langgekoesterde wensen gaan in vervulling, nl. een coast-to-coast trip en Route 66. Deze twee routes heb ik gecombineerd in één reis. Ik begin in Washington DC, rijd dan naar Chicago en rijd vervolgens Route 66 helemaal tot aan Santa Monica, CA. Om er een echte coast-to-coast route van te maken wil ik beide oceanen, de Atlantic Ocean en de Paficic Ocean, aandoen.

Mijn ticket is al geboekt rechtsreeks bij United Airlines. Op 12 juni vertrek ik en 12 juli kom ik weer terug in Nederland. Bij United Airlines heb ik inmiddels zoveel mijlen gespaard dat ik een gratis retourtje kon boeken voor 50.000 mijlen. Ik betaal nu enkel de tax en boekingskosten (EUR 110,30). Ik vlieg heen van Amsterdam naar Washington, DC en terug van Los Angeles naar Amsterdam. De bedoeling is om een cabrio te huren. Het lijkt mij prachtig om Route 66 met open kap te rijden. De auto is nog niet geboekt maar dat ga ik waarschijnlijk binnenkort doen via www.usareisen.de. Daar betaal ik bij National een standaard bedrag van USD 250 aan drop off kosten. Bij de andere maatschappijen is dat USD 500.

Het stuk van Washington DC naar Chicago moet ik nog invullen. Ik heb wel enkele ideeën maar de bedoeling is om toch in een redelijk kort tijdsbestek in Chicago te zijn voor Route 66. Wat ik wel wil gaan bezoeken op weg naar Chicago is de crash site van Flight 93 bij Shanksville, PA. Hier stortte het 4e vliegtuig neer op 11 september 2001.

Vanaf Chicago begin ik aan Route 66 die ik zoveel mogelijk via de originele route wil gaan rijden. De routebeschrijving voor de TomTom heb ik inmiddels waardoor ik deze route vrij nauwkeurig kan rijden. Hoeveel dagen ik uit wil trekken voor Route 66 weet ik nog niet precies. Ik schat zelf toch wel een dag of 17. Of ik dat er ook daadwerkelijk nodig voor heb, of misschien wel meer dagen nodig heb, weet ik nog niet. De route wil ik eigenlijk niet dag voor dag uitstippelen maar ter plekke bepalen waar ik ga overnachten. Ik heb enkele DVD's over Route 66 gekocht en aan de hand daarvan heb ik al enkele leuke tips opgedaan.

Mocht iemand nog tips hebben voor het stuk Washington DC naar Chicago dan hoor ik het graag. Route 66 heb ik volgens mij redelijk compleet en met alle leuke dingen die ik tegenkwam op de DVD's denk ik dat die al mooi gevuld is. Toch houd ik tips van jullie aanbevolen. Het zal een vakantie anders dan andere worden. Bezocht ik de andere vakanties veel nationale parken, die zullen er nu vrijwel niet inzitten.

Ik heb er reuzeveel zin in!  8)

Roland
#1 - 16-11-2008, 10:38 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2008, 10:54 uur door Coyote »


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Mickey99

Wat een leuk vooruitzicht Roland en dan ook nog zo'n leuke prijs voor je ticket, helemaal top!  :afro:

Ik wens je véél plezier met alle voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja
#2 - 16-11-2008, 11:46 uur

hdeweert

Hallo Roland
In het verleden hebben wij ook het idee gehad om de route 66 eens te rijden, en als het kon per motor. Om financiële reden en de bagage beperkingdingen hebben we daar vanaf gezien. Daarnaast vond wij veel stukken niet echt interessant waardoor we verder maar vanaf hebben gezien.
Wij zullen jou reis ongetwijfeld volgen, het lijkt mij een leuk avontuur.
Harm
#3 - 16-11-2008, 13:24 uur

Coyote

Ik ben er overigens nog niet over uit of ik de laptop ook zal meenemen. Het lijkt me leuk om de thuisblijvers op de hoogte te houden zoals ik in 2006 deed maar aan de andere kant wil ik het ook niet als een 'verplichting' voelen om elke avond een verslag(je) te maken.

Het duurt nog bijna 7 maanden dus ik heb nog even om daar over na te denken.  ;)

Roland
#4 - 16-11-2008, 15:47 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

MiamiHeat

Strakke trip dude! Een coast to coast staat ook nog op onze lijst...........lijkt me geweldig!
#5 - 16-11-2008, 15:52 uur

Coyote

Strakke trip dude! Een coast to coast staat ook nog op onze lijst...........lijkt me geweldig!

Dank je!  :)

Zodra mijn gehele route definitief is (Route 66 staat natuurlijk vast) plaats ik 'm hier.

Roland
#6 - 16-11-2008, 16:12 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

babarage

van washington dc naar chicago zou ik in ieder geval langs gettysburg gaan als je daar nog niet geweest bent.  pittsburgh ligt ook op de route min of meer en dat lijkt me ook gaaf.  in lancaster county waar je ook doorkomt heb je de amish hoewel ik dat wat vond tegenvallen.    en misschien cleveland nog?  weet je dit zijn gebieden die ik wel interessant vind maar misschien wat beter geschikt voor keutelvakanties.  er zijn geen grote aansprekende 'attracties' waar je even kan stoppen.  tis meer een gebied waar je op je gemakje doorheen gaat om wat kleine dingen te doen.  ik kan me voorstellen dat als voor jouw gevoel de hoofdmoot op je route 66 verhaal ligt je in washington op het gas stapt tot je in chicago bent.  neem wel een dag of 2 voor chicago! als je gettysburg nog niet gezien heb dan zou ik dat als een must omschrijven.
#7 - 16-11-2008, 16:44 uur

Coyote

Bedankt voor je reactie.

Gettysburg heb ik inmiddels 2x bezocht en is absoluut de moeite waard. Voor volgend jaar had ik Gettysburg niet op het programma staan, juist omdat ik er al 2x geweest ben. Die tijd besteed ik dan liever ergens anders, bijv. in Chicago. Ik wil daar toch in ieder geval 2 nachten blijven.

Waar ik nog wel over na zit te denken en vrijwel zeker ook ga doen is het Henry Ford Museum in Dearborn, MI. Verder wil ik Shipshewana aandoen, een Amish community in Indiana.

Wat dat betreft heb ik al 3 bijzondere dingen die ik op weg naar Chicago wil gaan bezoeken. Het wordt dus geen recht-toe-recht-aan route.

Roland
#8 - 16-11-2008, 17:00 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

hdeweert

Ik ben zeer geïnteresseerd in jou belevenis met de Amis. Dit omdat ik van origine uit Staphorst kom.
Harm
#9 - 16-11-2008, 19:05 uur

ned in MO

Hey Roland,

niet vergeten de detour Branson MO te doen. Anders mis je wat.
Kopje koffie komen drinken kan ook altijd
#10 - 16-11-2008, 19:47 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Coyote

Ik ben zeer geïnteresseerd in jou belevenis met de Amis. Dit omdat ik van origine uit Staphorst kom.

Ik zal je t.z.t. vertellen hoe het was. Hetzij via een liveverslag, hetzij via het forum.

Roland
#11 - 16-11-2008, 19:53 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Coyote

niet vergeten de detour Branson MO te doen. Anders mis je wat.
Kopje koffie komen drinken kan ook altijd

Aha, dat lijkt mij leuk om een 'bakkie te doen'. 8)

Als mijn gehele route wat vastere vormen begint aan te nemen, zal ik contact met je opnemen om hierover wat af te spreken. Ben ook wel benieuwd naar je bedrijfje.

Roland
#12 - 16-11-2008, 19:58 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

ned in MO

Bedrijfje gaat wat veranderen. Heb per 1 janauari as mijn partner eruit gekocht :afro:
#13 - 17-11-2008, 04:42 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Clint

Het lijkt me een enorm gave route! Ga je hem alleen afleggen?

Dearborn zou ik zeker doen, ik probeer al een aantal keer naar het museum te gaan, maar het komt er steeds niet van. Mocht je langs Jolliet, IL rijden, raad ik je aan eens te gaan kijken bij Jolliet Prison. Deze gevangenis heeft o.a. 'rollen gespeeld' in the Blues Brothers en Prison Break. Leuk om te zien :)
#14 - 22-11-2008, 14:01 uur


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15