Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op de Bonnefooi

Discussie gestart

Chiefram

Ik kan alleen maar over dit geval in mijn familie praten.

Mijn nichtje (toen 15 jaar) en haar vriendin zouden voor 3 maanden als au-pair gaan werken in de USA. Alleen mocht de douane dit niet weten en probeerden ze als 'toerist' het land binnen te komen. Mijn nichtje viel dus gelijk door de mand bij de vragen en bij nader onderzoek bleek ze dus niet voldoende geld bij zich te hebben om zich in die 3 maanden te kunnen bedruipen.

Haar vriendin kwam er wel doorheen en die is dan ook (illegaal) als au-pair aan de slag gegaan. Mijn nichtje kwam regelrecht met het eerstvolgende toestel weer in Amsterdam aan, zonder ook maar iets van de USA gezien te hebben.

Ik denk dat het anders is als je een naam en adres van familie hebt, waar je je kinderen heen stuurt. Daar zullen ze echt wel begrip voro hebben, zeker als je 'begeleiding' tijdens de vlucht regelt, dat de kids worden overhandigd in de USA aan de familie.

In het geval van mijn nichtje speelden ze toeristje en dat is net iets anders, want ze konden geen adres opgeven van de gezinnen die ze in dienst wilden nemen.
#16 - 24-04-2005, 23:50 uur
« Laatst bewerkt op: 24-04-2005, 23:51 uur door Chiefram »

Mississippi

Bedankt voor de toelichting Chief, nu snap ik het verhaal beter  ;)

Ik ben namelijk van plan om mijn kinderen (als ze wat ouder zijn) in de zomervakantie naar familie de VS te sturen. Kunnen ze met hun neef en nicht meedoen aan een camp of summerschool  8)
#17 - 25-04-2005, 13:17 uur

Chiefram

De douana zijn ook mensen hoor, die kunnen ook wel begrip hebben voor sommige situaties. Ik denk dat het liegen bij mijn nichtje niet helemaal goed is gegaan, hahaha...
#18 - 25-04-2005, 15:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15