Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Creditcard

Discussie gestart

Maarten79

Als je rondreist in de VS, heb je dan meer aan een VISA card of meer aan een Mastercard
(net van bank gewisseld, de een had visa, de ander geeft mij nu Mastercard, en ik weet niet precies of deze net zoveel geaccepteerd is wereldwijd)

Tnx voor de reacties! ???
#1 - 27-04-2005, 10:35 uur

Bugs

Je kunt ze allebei gebruiken.
Ik heb ze allebei, en ze worden overal geaccepteerd.
#2 - 27-04-2005, 14:10 uur

Chiefram

Je kunt ze inderdaad beiden gebruiken, heb nog nooit een bedrijf gezien die alleen of dit/of dat accepteerde...
#3 - 27-04-2005, 16:44 uur

Loek

Visa en MasterCard geven vrijwel nergens problemen.  Mogelijk minder acceptatie krijgen Amex, Discover en Diners.  
#4 - 27-04-2005, 20:04 uur

Bakvet

Mocht een forum-lezer toevallig een Diners Club kaart hebben: in theorie kan hij in de VS en Canada als Mastercard gebruikt worden.

Alleen voor buitenlandse Diners Club geldt dan weer: de betaal-terminal moet er speciaal voor geschikt gemaakt zijn, want het nummer van een buitenlandse kaart is korter. Recent vernieuwde in de V.S. uitgegeven Diners' Cards hebben een MasterCard nummer van 16 cijfers. Dus die werken altijd waar men M/C accepteert. Europeese Cards  hebben een nummer van 14 cijfers, dus ondanks alle goede bedoelingen kan het zijn dat de automaat hem weigert.
#5 - 27-04-2005, 21:45 uur

Chiefram

Visa en MasterCard geven vrijwel nergens problemen.  Mogelijk minder acceptatie krijgen Amex, Discover en Diners.

Ik heb met Amex in de USA zelf nog nooit problemen gehad, maar ben er wel recentelijk achter gekomen waarom sommige bedrijven geen Amex (American Express) accepteren:

Ondanks alle Credit Card maatschappijen hetzelfde beloven, Amex kan zonder verdere vragen of bewijzen gedane betalingen terugboeken, zodat je onder je rekeningen kunt uitkomen. Dit wordt met name gedaan als iets geleverd is (een dienst) en de opdrachtgever trekt daarna de betaling in.

Bij Visa en MasterCard moet je MEESTAL met bewijzen komen. Amex doet het ZONDER bewijzen.

Daarom is Amex voor sommige bedrijven een risiko en kunnen ze Amex kaarten weigeren.
#6 - 27-04-2005, 22:55 uur

pzuidema

Buiten je standaard creditcards kun je tegenwoordig bijna uit alle ATM's ook geld halen met je nederlandse gewone bankpas, als er maar het CIRRUS logo op staat (maar dat staat het meen ik op bijna allemaal).
#7 - 28-07-2006, 18:32 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

GoGriz

Mocht een forum-lezer toevallig een Diners Club kaart hebben: in theorie kan hij in de VS en Canada als Mastercard gebruikt worden.
Dat is dan toch recent...  Vorig jaar had ik alleen maar een diner's en daar kon ik op veel plaatsen niet mee betalen.
#8 - 28-07-2006, 21:19 uur

Bakvet

Diners Club and MasterCard Alliance

DINERS CLUB has formed an alliance with MASTERCARD, in order to provide enhanced worldwide acceptance to U.S. and Canadian Cardmembers. Worldwide MASTERCARD credit card acceptance applies only to DINERS CLUB Cards issued in the United States and Canada.

(bron: DC website)
#9 - 29-07-2006, 11:46 uur

Jez

Let iemand wel eens op de wisselkoers die op je credit card overzich wordt gehanteerd?
Ik heb net de rekening van afgelopen vakantie binnen van de ABN/AMRO Mastercard en
was nieuwsgierig hoeveel ik nou in € voor die lenzen heb betaald. Kom ik op een heel
ander bedrag dan ik zelf had uitgerekend. Dus ben ik verder gaan rekenen. Op mijn overzicht
staat nergens de gebruikte koers. Maar die staan wel op mijn gewone bankafschrift, dus heb
ik die koers losgelaten op de omgerekende prijs op het cc-overzicht. En dat heb ik eens bij
alle betalingen gedaan. Kom ik op een verschil van bijna €140,- die ik dan teveel zou hebben
betaald! Dus nou vraag ik me af waarom ABN/AMRO-bank een andere wisselkoers hanteert
dan ABN/AMRO-Creditcard, op dezelfde dag wel te verstaan. Morgen maar eens over bellen.

Er staat trouwens nog iets leuks op het cc-overzicht: op 11 okt. zouden we $630,- uit hebben
gegeven in Oslo. Knap, als je bedenkt dat manlief toen in het ziekenhuis in Tilburg lag en ik
gewoon aan het werk was in Den Bosch............ Dit was de bank zelf al opgevallen, dus die
hadden ons hierover gebeld. Meteen is de pas geblokkeerd en hebben we papieren toegestuurd
gekregen om dit op te lossen. Waarschijnlijk zijn ook wij het slachtoffer geworden van skimming.
#10 - 22-10-2006, 11:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bgroeneveld

Mijn betaalpas van de giro, met een Maestro logo, gaat hier in de VS gewoon door de betaalmachine bij de kruidenier. Alleen PIN code intikken. Wel even zeggen dat ze hem moeten aanslaan als een 'debit card'.

#11 - 22-10-2006, 16:51 uur

EvertK

VISA en Mastercard geen problemen. Ook de bankpassen in het algemeen geen probleem, al heb ik afgelopen zomer een aantal keren meegemaakt dat in eenzelfde winkel de bankpas van Ingrid (mijn vrouw) niet werkte en de mijne weer wel of juist omgekeerd. Ook sterk af te raden is het gebruik van de ATM machines op een veerboot... ik heb op de veerboot van Seattle naar Bainbridge Island bijna een half uur in spanning gezeten of mijn geld er uit zou komen of niet. Uiteindelijk niet maar ik heb nooit de afsluiting van de transactie meegemaakt omdat men op den duur de stekker uit het contact haalde want ik hield de boot op (we stonden inmiddels al in de haven en ik was nog de enige aan boord hahahaha). Er is ook nooit wat afgeschreven overigens. Qua beheer kon je ook niet bij het personeel terecht omdat zij de machine niet verder beheren, die staat er alleen vanuit de bank zeg maar.
#12 - 25-10-2006, 22:13 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Mr-Leo

[...]Kom ik op een verschil van bijna €140,- die ik dan teveel zou hebben
betaald! Dus nou vraag ik me af waarom ABN/AMRO-bank een andere wisselkoers hanteert
dan ABN/AMRO-Creditcard, op dezelfde dag wel te verstaan. Morgen maar eens over bellen.
[...]

Voor een geldopname bij een ATM met je creditcard betaal je bijna altijd tussen 5 en 10 EURO aan transactiekosten, bovenop het gepinde bedrag. Of dat in de USA ook zo is met een Nederlandse creditcard weet ik niet. Maar hier in Nederland is het zeker zo. Dat zou een logisch verschil zijn tussen de bedragen. Verder zijn de ABN/AMRO en het creditcard bedrijf totaal verschillende bedrijven. De ABN is in dit geval slechts wederverkoper.
#13 - 07-11-2006, 16:12 uur

Verelle

Visa en MasterCard geven vrijwel nergens problemen.  Mogelijk minder acceptatie krijgen Amex, Discover en Diners.

Ik heb met Amex in de USA zelf nog nooit problemen gehad, maar ben er wel recentelijk achter gekomen waarom sommige bedrijven geen Amex (American Express) accepteren:

Ondanks alle Credit Card maatschappijen hetzelfde beloven, Amex kan zonder verdere vragen of bewijzen gedane betalingen terugboeken, zodat je onder je rekeningen kunt uitkomen. Dit wordt met name gedaan als iets geleverd is (een dienst) en de opdrachtgever trekt daarna de betaling in.

Bij Visa en MasterCard moet je MEESTAL met bewijzen komen. Amex doet het ZONDER bewijzen.

Daarom is Amex voor sommige bedrijven een risiko en kunnen ze Amex kaarten weigeren.

De reden waarom American Express veel minder wordt geaccepteerd dan Visa & Mastercard, zijn de hoge kosten, die ze door berekenen aan de winkelier of de hotelier.
#14 - 08-11-2006, 22:06 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15