Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

creditcard afboeking hotel

Discussie gestart

Janny

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar de USA en hebben alvast een aantal hotels geboekt. Nu zag ik op de afschrijving van mijn creditcard dat  Holiday Inn Express het bedrag al heeft afgeboekt. Het zal wel een beetje wereldvreemd overkomen maar hoe maak ik dat straks kenbaar dat dit bedrag al is afgeboekt. Wie is al geweest en heeft ervaring ( en stelt mij een beetje gerust).
Groet Janny
#1 - 01-03-2008, 21:01 uur

jerbia

Op de sites van de hotels wordt altijd vermeld wat hun policy is wat betreft betalingen. Sommige hotels schrijven meteen het hele bedrag af, anderen alleen de eerste nacht, maar de meeste schrijven pas af vlak nadat je er geslapen hebt. 

Als er al een bedrag betaald is, dan is dat bekend bij het hotel. Je hoeft dat niet kenbaar te maken. Na het uitchecken kun je gewoon weer op weg.
#2 - 01-03-2008, 22:11 uur

pw.van.andel@hccne

>... Holiday Inn Express het bedrag al heeft afgeboekt...
Veel hotels, o.a. Holiday Inn Express hebben meerdere tarieven voor een kamer met veelal een Advanced Purchase (AP) tarief. Blijkbaar heb je dat gekozen omdat zulks meestal het laagste tarief is. Dat betekent ook: kosten worden direct van je CC afgeschreven en je krijgt niks terug bij niet verschijnen (No Show). Bij uitchecken zullen ze alleen de incidentals aan je belasten (minibar, restaurant etc). Jij hoeft niks te doen: het hotel weet alles en rekent de kamer niet nogmaals dubbel af.           
#3 - 02-03-2008, 02:17 uur

bartensharon

Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Hotels zijn hiervan op de hoogte. Ik heb zelf wel één keer meegemaakt dat het bedrag dubbel was afgeschreven. Eén telefoontje naar het hotel en het werd meteen weer teruggestort op mijn creditcard!  :D Dus wel altijd goed je afschriften checken!
#4 - 02-03-2008, 11:43 uur

mie

WIj hebben ook geboekt bij holiday inn express (Las Vegas) via internet en inderdaad, daar wordt het volledige bedrag ineens van je creditcard gehaald. Voor al de andere door ons geboekte hotels was dit niet zo (uitgezonderd voor hotels in de nationale parken).
#5 - 05-03-2008, 13:39 uur

anja-ke

Je hoeft je hier inderdaad geen zorgen over te maken.. Heb ook al meermaals met Holiday Inn (Express) keten geboekt, meestal wordt het dadelijk in rekening gebracht op je creditcard als je gekozen hebt voor het beste, goedkoopste tarief wat meestal ook niet meer van datum kan veranderd worden (beide factoren kan een lagere prijs opbrengen).
Maar alles is altijd netjes ter plaatse geregeld, geen extra kosten meer ter plaatse..Alles ok.. Dus geen zorgen maken, gewoon van je reis genieten !!!
#6 - 11-04-2008, 22:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15