Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Creditcard bij autohuur

Discussie gestart

Frankie

Nu ga ik aanstaande woensdag naar Amerika voor mn autorondreis door enkele zuidelijke staten.Alles is al geregeld, hotels, huurauto, etc, ook betaald.
Maar nu vraag ik mij af, waarom wil Hertz evengoed de gegevens van mijn creditcard hebben als we die betaalde en gereserveerde auto komen ophalen?
Ik weet wel dat ik zeker bij aanvang foto's van de auto maak, om eventuele problemen te voorkomen, waneer men schade ( welke niet door mij is gekomen) probeert te vangen.
#1 - 09-08-2013, 22:25 uur

Chris RTA

De credit card gegevens bekijken ze of de card geaccepteerd wordt zodat mocht jij er met de auto vandoor gaan, zij een cc hebben om jou te traceren.
De eventuele schade achteraf wordt ook op deze cc gezet. Vaak lopen ze met jou om de auto om de schade op te nemen, doen ze dit niet kun je er altijd om vragen. Of er zit bij de papieren die je krijgt een tekening met een auto erop, waarop je kan aangeven waar er schade zit, dit lever je dan in bij de meneer in het hokje als je de parkeerplaats van het verhuurbedrijf verlaat.

En het is inderdaad verstandig om ter plekke foto's te maken, zeker als er iets of wat schade op zit. Zorg wel dat je dat meteen doet en niet pas als je bij je hotel aankomt, anders kunnen ze nog gaan klagen dat je dat op weg naar het hotel gedaan hebt.
Ik heb intussen heel wat auto's gehad en heb ook wat onverharde wegen aangedaan, maar heb nog nooit problemen gehad dat er schade op mij werd verhaald.

De laatste auto had ook schade en zag dit pas later bij het hotel. Ik heb toen met mijn iPhone foto's gemaakt en deze online gezet op mijn facebook, onzichtbaar voor andere. Hiermee kan ik mede met de info in de foto aantonen wanneer de foto's zijn gemaakt. Nooit iets van gehoord.


#2 - 09-08-2013, 23:06 uur

Johan

Ik heb nimmer meegemaakt dat ze om de auto heen zijn gelopen om schade te bekijken en ik heb toch heel wat auto's gehuurd in de VS.

De credit card wordt gebruikt als borg voor als je bijvoorbeeld een lekke band rijd en een eigen risico hebt of voor als je achterstallige tol moet betalen.
#3 - 10-08-2013, 01:48 uur

jhbechthum

Als je CDW (Collision Damage Waiver) erbij hebt is eventuele schade niet van belang. Je hebt verantwoording voor schade afgekocht.
Hertz: "By accepting CDW at the time of rental, the renter reduces his/her responsibility for loss or damage to the vehicle, regardless of fault, provided the vehicle is used in accordance with the Terms and Conditions of the Rental Agreement.  Without this waiver, the renter is responsible for up to the full value of the vehicle."
Toen ik de laatste keer een kras op de bumper zag heb ik me er dan ook niet druk om gemaakt  :)

Johan
#4 - 10-08-2013, 10:25 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Ik boek de huurauto altijd via usareisen.de, dat is inclusief CDW en dus zonder eigen risico. Ik verwacht dat dit bij de bekende andere Europese tussenpersonen net zo is.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat men bij het inleveren van de auto belangstelling had voor iets anders dan de mijlenstand.
#5 - 10-08-2013, 12:46 uur
Groet,

Old Faithful

Frankie

Mn reisgenoot en ik hebben bij Jan Doets een zgn. "Zero Risk"  verzekering afgesloten; wat inhoudt dat alles , wat er ook gebeurd met de auto, verzekerd is.Kregen er zelfs nog een in het Engels vertaalde tekst bij voor de Hertz medewerker om te laten weten dat de auto al reeds volledig gedekt is qua verzekeringen waneer hij ons evengoed nog een extra verzekering probeert aan te smeren ( en dat dit niet nodig is).

Met Djoser hebben we het eens gehad, dat een huurauto ( dat deden ze in 2004 nog; nu wordt het met busjes gedaan waar je gereden wordt door de gids) panne kreeg. Een Pontiac Grand Am met een motorstoring.Hoe gaat het in dit geval waneer we zelf panne krijgen? Moeten we dan Hertz bellen, of naar de dichtstbijzijnde garage welke weer contact opneemt met Hertz?
#6 - 10-08-2013, 12:52 uur

Freckles49

Wij hebben een zogenaamde Goldcard bij Hertz die hebben ze omgeruild voor onze oude chargecard. Met deze kaart die op naam van mijn man staat heb je geen Creditcard nodig. Misschien handig voor een eventuele volgende keer.
#7 - 10-08-2013, 13:28 uur

hdeweert

Hallo frankie
Met Hertz huur je in het duurdere segment van de huurauto branche. Bij de meeste verhuurders meld je je bij aankomst aan de balie. ondanks het papier zal men je alsnog een upgrade en verzekering aanbieden. Sommige toeristen zijn erg gevoelig voor de grote van hun auto, en laten zich een duurdere auto of een extra verzekering  aan smeren. Niet doen dus. Je CC gebruikt men om het eigen risico, boetes en tol af te dekken. Als het eigen risico gedekt is kun je na thuiskomst plots ontdekken dat er enkele euros zijn afgeschreven voor de tolweg. Dit alleen als het verhuurbedrijf een regeling voor het heffen van tol heeft. Als dit niet het geval is krijg je hierover ook de boete nog. Ga dus even na of de verhuurder een mogelijkheid heeft om gebruik te maken van de tolwegen zonder daarvoor in de rij te staan en gepast te betalen.

Je vraag over hoe te handelen bij panne heeft niets met je CC te maken. Maak hiervan een andere post dan is het voor iedere lezer duidelijk waar het over gaat.
Harm
#8 - 10-08-2013, 13:39 uur

Freckles49

Wanneer je bij een Hertz een auto All Inclusive boekt zit daar afkoop eiegen risico bij. Dat wil zeggen dat je niet verantwoordelijk bent voor welke schade dan ook. Wij wisten dit ook  niet totdat ik in de huurauto stapte en een grote kras aan de zijkant van de wagen zag. Ik ben direkt terugggegaan naar de balie en daar werd mij verteld dat dit niet uitmaakte omdat de eigen risico All Inclusive was. De reden dat wij bij Hertz huren is puur toeval geweest. De eerste keer in 1992 zat het bij het pakket en dat beviel ons. Een aantal jaren later huurde we uit bezuiniging een auto bij Alamo dat doen we dus nooit meer. Wij vonden de service heel slecht of de dame achter de balie had haar dag niet. Dus kiezen wij hoor het All Inclusive pakket van Hertz en hebben nergens omkijken naar.
#9 - 10-08-2013, 16:08 uur

Cees A

H de Weert schrijft: Dit alleen als het verhuurbedrijf een regeling voor het heffen van tol heeft.

Tolheffing bij auto's van Hertz gaat via het "PlatePass" systeem. Hertz heeft de kentekens van z'n gehele wagenpark geregistreerd
Je kenteken wordt bij tolpoorten gefotografeerd en verrekening gebeurt achteraf via de creditcard.
(Weet je meteen waarom Hertz je creditcard wil zien)   ;)
Voor het gebruik van PlatePass rekent Hertz, naast de tolkosten, een service fee van 2,50 $ per dag met een max van 10 $ per maand.
Je hoeft vooraf niks te regelen aan de balie, alle auto's zijn immers geregistreerd.  (zie voor uitzonderingen hieronder bij Let op. )
Je gaat service fee betalen vanaf het moment dat je voor de 1e keer onder een electronische tolpoort doorrijdt. (opt-in)
Is dat op de laatste dag van je vakantie, dan betaal je maar voor 1 dag.
Is dat op de 1e dag van je vakantie, dan betaal je voor de hele vakantie (oftewel het max. van 10 $ )
Weet je tolwegen te vermijden of betaal je iedere keer cash dan hoef je geen servicefee te betalen
Uitleg over PlatePass:  https://www.platepass.com/TollAuthorities/AboutPlatePass.html

let op:  PlatePass werkt NIET in een aantal oostelijke staten die  het EZ-Pass tolsysteem voeren.
In die staten moet je, als je van electronische tolheffing gebruik wil maken, opletten dat je een auto hebt met transponder op de voorruit.
Het gaat om de staten New York, New Jersey, Virginia, West Virginia, Pennsylvania, Delaware, Massachusetts, Maine, Maryland en New Hampshire.
#10 - 10-08-2013, 16:39 uur

Frankie

Ik kreeg van jan Doets  uiteraard een goede beschrijving van hoe naar hotel a naar b, enz, te komen.
Maar aangezien het mij leuker lijkt als je over landelijkere wegen rijdt, door natuur, scenic route's , keek ik eens op google maps en daar kon je ook prachtig mooi je route plannen en de functie snelwegen en tolwegen uitschakelen ..Uiteraard daarvoor gekozen, en zodoende komen we als het goed is geen tolwegen tegen.

Alleen vraag ik mij af: Als je kenteken gefotografeerd wordt voor tolheffing ( welke ze dus bij Hertz gaan halen en die haalt het weer van jou CC af), maar je betaald gewoon contant, hoe weet men dan dat je al betaald hebt? m.a.w. je betaald cash, maar dat ze dan ook nog niet eens een keer op je gefotografeerde kenteken afgaan ( zodat je dubbel betaald)?
#11 - 10-08-2013, 19:05 uur

hdeweert

bij de contante betaling ga je door een ander poortje dus komje niet op de foto en betaal je dus niet dubbel. wel sta je soms lang in de rij . ik heb geen idee waar je je rondrit maakt maar soms is er weinig keus in het gebruik van de wegen. als het over tolwegen gaat dan heb je het al gauw over Florida.
#12 - 10-08-2013, 23:40 uur

Johan

Ook als je door het betaal poortje gaat wordt je gefotografeerd, tegenwoordig wordt iedere auto standaard op de foto gezet! Vandaag bijv. ben ik zeker 6 keer op de foto gegaan ;-) Maar no worries als je netjes betaald is er niets aan de hand en krijg je geen extra rekening binnen.
#13 - 11-08-2013, 05:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15