Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autohuur en tol anno 2024

Discussie gestart

Bakvet

Vroeger regelde ik mijn huurauto bij de verhuurmaatschappij zelf, vooral omdat je dan makkelijk kon annuleren, mocht dat nodig zijn. Tegenwoordig heb je zo'n woud aan toeslagen en verschillen, dat ik niet zo'n zin heb om daar avondenlang in te duiken. Dan zie ik dat Anwb tegenwoordig samenwerkt met Sunny Cars, die zegt huurauto's echt 'all in' aan te bieden. Bij aankomst heb je dan geen gezeur over een (veel te dure) sleephulp, banden- of ruitschadeverzekering die ze je nog extra willen verkopen. Hierdoor heb ik twee vragen:

1) Loont het de moeite om verder te zoeken naar een verhuurder dan bij de Anwb, die bijvoorbeeld 50-100 euro per week goedkoper is? Of is de kans daarop klein?

2) Heeft iemand ervaring met het achteraf betalen van tolwegen waarover je met de huurauto gereden bent, via de website van de tolmaatschappij? Want niet overal heb je nog de mogelijkheid om ter plekke te betalen. Gaat dat probleemloos?

Het gebied waar ik ga reizen bestaat uit ongeveer Detroit (zonder Canada), Chicago, Minneapolis, Fargo, Omaha en dan terug richting Chicago, waarschijnlijk autoloos daar. Achtergrond: ik heb niet zoveel zin om wekenlang te betalen voor een transponder van de verhuurder of bijvoorbeeld een 'gemakstoeslag' van $19.99 + de toll fees, als ik maar een of twee keer over een tolweg ga.
#1 - 10-02-2024, 13:47 uur
« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 09:51 uur door Bakvet »

Bakvet

Nou, dat is snel, voor zo'n forum waar bijna niemand actief is. Hier is het eerste antwoord al! Ik had een half uurtje over en dacht:  laten we eens zien wat zo'n auto in Duitsland doet. Ter vergelijking kijk ik dan naar een 'Standard SUV',  dus zeg maar een Jeep Grand Cherokee. Zo'n auto die ze hier een "patserbak" noemen en daar "een comfortabele kleine wagen om de kids naar school te brengen".

Bij Anwb/Sunny Cars komt die op ongeveer 1650 euro voor vier weken. Vandaag zie ik hem op een Duitse site aangeboden worden1350, inclusief ongeveer dezelfde verzekeringen.

Het antwoord op vraag 1, 'Loont het de moeite om verder te zoeken?' is: Doch! Es lohnt sich.
#2 - 11-02-2024, 19:02 uur

Wop

Lekker bezig! :-)


Het loont om ook na je boeking, de prijzen in de gaten te houden..  Ik heb inmiddels al zeven keer geannuleerd en opnieuw geboekt. Daarintegen 500 (!) Euro bespaart.
#3 - 12-02-2024, 12:32 uur

Bakvet

Lekker bezig! :-)


Het loont om ook na je boeking, de prijzen in de gaten te houden..  Ik heb inmiddels al zeven keer geannuleerd en opnieuw geboekt. Daarintegen 500 (!) Euro bespaart.

Dat is inderdaad een zeer goede tip, bedankt. Had daar niet aan gedacht, ik had meer het idee: als ik het nu alvast betaal, heb ik die kosten alvast gehad. Terwijl je er zeg maar op de terugreis een extra koffertje met nieuwe kleding mee kunt uitsparen. Dat loont wel de moeite.
#4 - 16-02-2024, 10:00 uur

Bakvet

Als jaren vraag ik me af wat al die afkortingen bij een bepaald model huurauto nu precies betekenen, zoals SCAR en FFAR of wellicht ECAE.

Deze pagina heeft een overzicht voor diverse verhuurders, de codes met 4 tekens staan onderaan op de pagina.
https://www.theflightexpert.com/car-rental-groups-codes/
#5 - 09-03-2024, 12:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15