Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Death Valley

Discussie gestart

margot

Wij gaan in juli/augustus rondreizen met een camper.
Wij willen graag Death Valley bezoeken maar mogen er met de camper (in deze maanden)niet rijden. Wij kunnen natuurlijk in Las Vegas een auto huren en er naar toe rijden. Jammer is het wel omdat wij er langs rijden voordat wij Las Vegas bereiken. Autoverhuurders aan de route kan ik niet vinden. Heeft iemand een tip b.v. een georganiseerde tour vanuit Beaty o.i.d.? Ik kom er niet uit.

Bedankt,
Margot

#1 - 21-04-2006, 20:57 uur

essie

Hallo,

Deze bied een tour naar Death Valley vanuit Las Vegas
http://www.looktours.com/deathvalley1.html

en deze gaat ook avnuit Las Veags
http://www.vegastours.com/deathvalley.htm

Hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes ess
#2 - 21-04-2006, 22:18 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

Bakvet

Het zijn (sommige) verhuurders die het rijden door Death Valley verbieden, het is niet zo dat het park dan voor campers helemaal gesloten is. Bepaalde wegen zijn er trouwens het hele jaar door off limits voor lange voertuigen.

Er zijn natuurlijk genoeg mensen die zich niets van het zomerverbod aantrekken. Alleen als je pech krijgt met zo'n motorhome zijn de sleep- en reparatiekosten dan voor eigen rekening. Denk aan een bedrag van 1000 tot 2000 dollar. De ouderdom van je camper bepaalt volgens mij meer of je kans hebt op problemen dan de temperatuur. In juli is het vaak wekenlang rond de 120 graden. Stel nou dat het maar 100 graden is als jullie er zijn, dat is een temperatuur die in september/oktober ook regelmatig voorkomt. Ik zou er dan niet moeilijk over doen en gewoon met de RV door Death Valley rijden.
#3 - 22-04-2006, 14:52 uur
« Laatst bewerkt op: 22-04-2006, 18:44 uur door Bakvet »

Chi Sin X

Wij zagen ook veel campers passeren, maar dat was al half september.  Ik denk dat de temperatuur zelf niet zo'n heel groot probleem is, maar meer in combinatie met de serieuze berg die je op moet wanneer je het park wil verlaten richting Lone Pine.  Het is daar kilometers en kilometers een sterke helling naar boven, in combinatie met een hoge temperatuur buiten is dat niet zo goed voor de motor.  Dit was ook de enige keer dat we de temperatuur van onze wagen zagen stijgen.
#4 - 24-04-2006, 09:43 uur

Arthur

Wij waren er een paar weken terug, was koud (35 graden celcius) dus goed te doen. Hoe vreemd het ook mag klinken zou ik als ik jou was niet zoveel moeite doen om het alsnog te kunnen doen, zo geweldig vond ik het zelf niet. Eerlijk gezegd was het het minst leuke park van de 7 die wij hebben gedaan (GC, Antilope, Zion, Bryce, DV, Sequoia en Yosemite).
Groeten van Arthur
#5 - 05-06-2006, 00:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15