Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Delen van Yellowstone National Park gesloten!

Discussie gestart

Wop

Een massale supervulkaan zorgt ervoor dat het asfalt smelt op de wegen. In het bijzonder de weg tussen de meest populaire attractie van het park, Old Faithful en Madison Junction, is gevaarlijk lastig te berijden.

Parkrangers worden ook gevraagd toeristen te waarschuwen om geen wandelingen te beleggen in de getroffen gebieden.

Wat lijkt op vaste bodem veranderd in kokend hete water, het gevaar is "hoog." Het is niet bekend wanneer de weg, die drie miljoen mensen die elk jaar een bezoek aan Yellowstone transporteert, zal worden heropend.

De laatste keer dat de supervulkaan onder Yellowstone eigenlijk uitgebarsten was was 640.000 jaar geleden. Eind vorig jaar,  ontdekten geologen dat de supervulkaan meer dan twee keer zo groot was als eerder gedacht.
#1 - 15-07-2014, 18:54 uur

Hans B

Wop, dank voor je bericht.
Over 3 weken ben ik daar een paar dagen.
Ik hoop dat alle plaatsen te bereiken zijn.
#2 - 15-07-2014, 19:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop

Lees net dat de weg ook alweer op is: http://www.nps.gov/yell/parknews/14047.htm 

Paniek om niets, waarschijnlijk (?)   ::)
#3 - 15-07-2014, 19:38 uur

jhbechthum

www.chimani.com heeft apps voor de smartphone of tablet voor diverse nationale parken met allerlei interessante informatie, onder andere dergelijke notificaties.

Johan
#4 - 15-07-2014, 21:22 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Hans B

Heb het krantenartikel gelezen en even op de kaart opgezocht waar het is.
Het was niet op de doorgaande weg, maar op een zijweg.
Ik ben benieuwd of het komt door de relatief hoge temperaturen of door de vulkanische activiteit.
#5 - 17-07-2014, 21:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Het was inderdaad geen doorgaande weg, maar de we naar onder andere de Great Fountain Geiser (wel een aanrader, redelijk voorspel hoewel je kans hebt dat je een uur zit te wachten maar dat is het waard).
Volgens de NPS-site (zie http://www.nps.gov/yell/parknews/14045.htm en http://www.nps.gov/yell/parknews/14047.htm) lag het aan de hitte van nabijgelegen themrische gebieden in combinatie met de hoge temperaturen.

Het gebeurt wel vaker dat er opeens meer activiteit is ergens, sommige wegen zijn al eens verlegd. Een verstopping in een gebied kan leiden tot een uitbarsting ergens anders. Je kunt het beschouwen als communicerende vaten.

Marianne
#6 - 18-07-2014, 09:59 uur

Hans B

Yeah I know, ik zalgoed opletten dat ik niet in een gat rij.  ;)
#7 - 19-07-2014, 21:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15