Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Delta: meer geld voor tweede koffer

Discussie gestart

Bakvet

(uit het Algemeen Dagblad van 21 april overgenomen)

Delta Air Lines vraagt vanaf juli bij internationale vluchten een hogere bijdrage voor vervoer van een tweede koffer.  Dat maakte het grootste luchtvaartconcern ter wereld bekend bij de publicatie van de jaarcijfers.

Tot vorig jaar was het bij de meeste luchtvaart-maatschappijen gebruikelijk dat op internationale vluchten mensen twee koffers mee konden nemen zonder daarvoor extra te hoeven betalen. Sinds vorig jaar hebben verschillende maatschappijen, waaronder Continental, United en US Airways, een toeslag ingevoerd. *)

Delta, dat samenwerkt met Air France-KLM op langeafstandsvluchten, vraagt nu 50 dollar voor de extra bagage. Eerder was dat 20 dollar. Op deze manier probeert de luchtvaartmaatschappij de wereldwijde recessie het hoofd te bieden. De maatregel moet het concern per jaar 100 miljoen dollar opleveren.

Ook gaat het concern vanaf december een deel van de vloot aan de grond houden. Eerder al liet Delta weten de capaciteit op internationale vluchten vanaf september met 10 procent terug te brengen.

Delta boekte in het eerste kwartaal een verlies van 794 miljoen euro. Een vergelijking met vorig jaar is moeilijk te maken, omdat het bedrijf in oktober vorig jaar Northwest Airlines overnam. De omzet kwam uit op 6,68 miljard dollar.

*) Voor zover ik weet klopt dit niet, in elk geval niet voor United.
#1 - 22-04-2009, 08:22 uur

Jez

(uit het Algemeen Dagblad van 21 april overgenomen)
*) Voor zover ik weet klopt dit niet, in elk geval niet voor United.

Klopt inderdaad niet, net geland met 3 koffers, gratis. De terugvlucht was eigenlijk met United maar we zijn overgeboekt op een vlucht van Continental.
#2 - 29-04-2009, 16:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

peter1962

voor zover ik begreep is het niet voor intercontinentale vluchten.......

Peter
#3 - 30-04-2009, 08:45 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Harry

Vanaf 1 juli wel hoor, voor tickets geboekt vanaf 21 april moet voor de tweede koffer $ 50 extra betaalt worden, vooralsnog alleen bij Delta (dus ook NWA).
#4 - 30-04-2009, 09:07 uur

ilssse

Ik vlieg van amsterdam naar New York met British airways
en dan van New York naar San Francisco met United
en van Phoenix naar amsterdam weer met British ariways....
Zal ik dat voor die vlucht met United 50$ extra betalen??
#5 - 30-04-2009, 21:51 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Ebelix

Nee. Voorwaarde is wel dat de hele reis op 1 ticket staat.
#6 - 01-05-2009, 08:59 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Loek

Ik vlieg van amsterdam naar New York met British airways
en dan van New York naar San Francisco met United
en van Phoenix naar amsterdam weer met British ariways....
Zal ik dat voor die vlucht met United 50$ extra betalen??

Het is Delta die geld rekent voor de tweede koffer, niet United (althans nog niet)
#7 - 01-05-2009, 16:46 uur

renellen2001

Geldt dit ook als je geboekt hebt via KLM maar de vlucht wordt uitgevoerd door Delta  :(
Groetjes
Ellen
#8 - 07-05-2009, 17:05 uur

Ebelix

Nee. Er moeten dan wel KLM vluchtnummers op het ticket vermeld staan.

Ik ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat je bij de KLM ook moet betalen voor een tweede koffer.
#9 - 08-05-2009, 15:29 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

renellen2001

Oh dat is mooi maar het zal zeker niet lang meer duren nee en zeker niet bij klm :'(
#10 - 08-05-2009, 22:39 uur

Moby

Ik kan er even niet aan uit... wie helpt aub?

Ik vertrek op 19 juni richting Atlanta en kom terug op 5 juli.
Ticket is geboekt op 5 Januari.

Kan ik nog steeds 2 koffers meenemen? en ook op de terug vlucht?

Grtz, Moby
#11 - 25-05-2009, 20:40 uur



Bakvet

Volgens mij klopt het antwoord van Harry, eerder in deze discussie. Beter kan je het niet krijgen, hoogtuit in een andere taal.

Checked Baggage—International
Currently when traveling to or from cities outside the United States you can check two bags, per passenger at no extra charge. For tickets purchased on or after April 22, 2009 for travel beginning July 1, 2009, customers in economy class will be charged $50 US (or the local equivalent currency) for the second checked bag. Exceptions to the second checked bag fee include:

First and Business Class passengers
SkyMiles and WorldPerks Elite members (Executive/Platinum/Gold and Silver, including Flying Colonels)
Active duty military members traveling on orders
Passengers who purchased tickets prior to April 22, 2009
Passengers who are confirmed on a Full Y class Economy ticket.
You can refer to the chart below for exceptions to the checked baggage policy.
If you have additional bags to check, you may be charged excess baggage fees.

Each bag must:

Weigh 50 pounds (22.5 kg) or less.
Not exceed 62 inches when you total length + width + height.
#12 - 25-05-2009, 23:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15