Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Delta

Discussie gestart

heivalido

wij hebben enkele malen gevlogen met Delta Airlines, niet de meest comfortabele maar ook zeker niet de duurste. ;)

British Airways is ons minder goed bevallen.
#1 - 10-08-2004, 15:16 uur

Chiefram

Delta is inderdaad niet de duurste, maar ik vind de mensen van Delta wel ontzettend vriendelijk en dat maakt echt heel veel goed.

Zelf vind ik Continantal Airlines de meeste beenruimte hebben en is wel zo'n beetje ons favoriet, maar helaas lukt het niet altijd om met deze maatschappij te vliegen wanneer het ons uit komt.
#2 - 10-08-2004, 17:05 uur

Norbert

Ik heb met Air France, MartinAir, NorthWest en KLM gevlogen.

Om nu te zeggen, dat ik een voorkeur heb voor een vliegtuigmaatschappij, nee. Het hangt er ook vanaf, met wat voor type vliegtuig je vliegt.

"Slechte" ervaringen heb ik met Air France (staking grondpersoneel met als gevolg dat een koffer in Parijs bleef staan, gelukkig kwam die de volgende dag wel aan. En het cabinepersoneel deed toen niet meer als alleen het eten ronddelen. Als je wat te drinken wou hebben moest je dat zelf maar uit de trolley pakken.)
Een tweede slechte ervaring was met NortWest. We zouden met NorthWest van A'dam naar Seatlle vliegen. Voordat we op vakantie gingen, waren er al berichten in de media verschenen dat er gestaakt zou worden. Op dag van vertrek (op een zaterdag) thuis eerst nog op teletekst gekeken, maar daar stond niks vermeld.
Op Schiphol aangekomen staat er bij de incheckbalie een fluipover met daarop de tekst, dat de piloten van NorthWest Airlines in staking zijn, en dat alle vluchten van NortWest geannuleerd zijn.
Bij de infobalie gevraagd, wat nu? Krijg je als antwoord ga maar naar huis en neem daar maar contact op met uw reisbureau, wat je verder moet doen. Dat was dus ongelooflijk balen.  >:( >:(

Mijn kameraad en ik hadden weinig zin om dit advies op te volgen, en we hebben dus op Schiphol de telefoon gepakt en met de KLM zelf gebeld. Uiteindelijk zijn we toen omgeboekt met een vlucht van de KLM naar Houston, waar we 6 uur op het vliegveld moesten wachten, voordat we met een binnenlandse vlucht naar Seatlle verder vlogen. Uiteindelijk kwamen we tegen middernacht in Seatlle aan.
Doordat we door dit geintje meer als 12 uur vertraging hadden opgelopen kregen we de eerste dag vergoed.

Op de terugweg van Seatlle naar A'dam hadden we een DC-10. Bij het opstijgen druppelde er water van het plafond naar beneden. We hadden allebeide toen niet zo'n heel fijn gevoel opeens..
We werden echter gerustgesteld dat het condenswater was. We zijn wel zonder problemen met het vliegtuig weer in Amsterdam teruggekomen.

Vorig
#3 - 10-08-2004, 20:26 uur

heivalido

Dat van dat water dat hoor je vaker ja, is inderdaad condens. Mijn allerbeste vliegervaring ooit was met Eva Air, wat bij de Evergreen group hoort (van de zee containers). Dit was alleen niet naar Amerika maar naar Thailand. voor een paar honderd euro met zijn 2en extra zaten we in de Evergreen Class, een soort midde klasse tussen de economy en de bussines klasse in. We hadden comfortabele stoelen met veel beenruimte, uiterst vriendelijke stewardessen en het eten was ook goed. Eva Air is een maatschappij uit Azie en dat merk je echt aan de service en vriendelijkheid. Ik weet dat ze ook op Amerika vliegen maar weet niet op welke steden.
#4 - 11-08-2004, 08:48 uur

heivalido

mijn allerslechtste ervaring was toch wel met Lotus Air. Een Egyptische charter maatschappij die ons wel even naar hurgarda in Egypte zou vliegen. Een smerige luidruchtige kist met veel te weinig ruimte, je kon amper bewegen, en het eten was bagger. Voor ons nooit meer een charter.
#5 - 11-08-2004, 08:50 uur

Chiefram

Wij hebben zowat elke maatschappij al meerdere keren gehad die op Amerika vliegen en er is er geen een die ik 'slecht' wil bestempelen.

Een keer heb ik minder leuke ervaringen gehad met KLM. Daar had je helemaal geen beenruimte en het personeel was erg onvriendelijk, zeker tegen de Nederlanders in het toestel. Dit was al meerdere mensen opgevallen.

Aan de andere kant heb ik ook zeer positieve vluchten met KLM gehad met extreem vriendelijk personeel.

Vroeger vlogen we nog wel eens via Brussel (was voor ons wat makkelijker aan aan te reizen) en vlogen dan met Sabena. Dit was echt uitmuntend goed. Inchecken, wachttijden, vriendelijkheid, kwaliteit vliegtuigen etc: perfekt!

Mijn vrouw en zoon hebben ook eens met Air France naar Amerika gevlogen en die zeiden dat dit de eerste en tevens de laatste keer was dat ze met Air France hebben gevlogen. Ik weet niet precies waarom, maar ze doen dit nooit meer.
#6 - 11-08-2004, 12:16 uur

Ebelix

De beste ervaring heb ik met Delta gehad. Ze doen altijd hun best als je een bepaald verzoek hebt. De slechtste ervaring heb ik met United gehad. Stoel kapot en geen andere stoelbeschikbaar in het vliegtuig  >:( Het toestel zat compleet vol op de achterste rij na. Deze was bestemt voor de crew.
#7 - 16-09-2004, 16:01 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Delta hebben wij ook heel vaak gevlogen en ondanks het niet de hypermodernste toestellen zijn, zijn onze ervaringen met Delta ook zeer positief.

Het personeel is inderdaad uiterst vriendelijk. Het leuke is dat als je meerdere keren op en neer naar de US vliegt met Delta, dat ze je nog herkennen. Ze hebben ook altijd even tijd voor een praatje als je dat wilt.
#8 - 17-09-2004, 11:07 uur

heivalido

Delta levert in dat opzicht wel waar voor hun geld. Dat kan je van United inderdaad niet zeggen.
#9 - 17-09-2004, 23:16 uur

Bakvet

Mij hoor je niet klagen over United. Drie jaar geleden gratis gevlogen op bijeengespaarde Mileage Plus miles en dit jaar alweer opnieuw. Het enige wat je zelf moet betalen is de luchthavenbelasting, dat is maar ongeveer $50.

Ik herken dat wel, dat de transatlantische vlucht bijna altijd vol zit. Technische mankementen heb ik hier ook wel meegemaakt. Mijn ervaring is dat ze een redelijke poging doen het op te lossen, maar als dat niet lukt, ze kunnen moeilijk het vliegtuig aan de grond laten staan voor een klein defect.

Wat ik wel de laatste twee keer heb meegemaakt bij de aansluitende vlucht in Amerika: omdat de koffers uit Amsterdam nog niet door de screening gekomen waren, bleven ze daarop gerust een half uur staan wachten. Dus alles was klaar om te vertrekken, maar ze bleven gewoon staan omdat ze geen passagiers zonder hun bagage wilden vervoeren.  Deed iedere maatschappij dat maar zo!
#10 - 18-09-2004, 05:30 uur

heivalido

Wij hebben in een kist zitten wachten terwijl we naast ons mensen zagen lopen met grote printplaten en andere onderdelen. 1 uur later vlogen we toch zonder problemen naar onze bestemming, maar je hebt toch wel even je bedenkingen als je dat zo zit aan te kijken vanachter je raampje. Dit hebben we meegemaakt met zowel Delta als met Eva Air.

Toch staat er bij mij maar een maatschappij op de black list, ik vlieg nooit meer met British Airways en al helemaal nooit meer via heathrow. Brrrr wat een ongeregeld zooitje was het daar.
#11 - 17-10-2004, 12:59 uur

Ronald Verhoog

Toch staat er bij mij maar een maatschappij op de black list, ik vlieg nooit meer met British Airways en al helemaal nooit meer via heathrow. Brrrr wat een ongeregeld zooitje was het daar.

Daar zou ik Frankfurt met Lufthansa aan willen toevoegen.......pfff Wat een rommel kunnen ze maken in Frankfurt. Eerst wijzigt de gate 3x dan is er geen slurf beschikbaar enz. enz. Voortaan vlieg ik alleen met United van Amsterdam naar Amerika maar nooit meer via Frankfurt of Londen. De service van Lufthansa was overigens goed, wel oude vliegtuigen..

Ronald
#12 - 17-10-2004, 15:21 uur

heivalido

Is het wel zo dat je bij Lufthansa nog mag roken tijdens de vlucht?? dat hoor ik zo vaak. Niet dat ik zelf rook maar ik ben er gewoon nieuwschierig naar.  :)
#13 - 17-10-2004, 21:30 uur

Chiefram

Misschien op vluchten binnen Europa, maar ik weet 100% zeker dat het op geen enkele transatlantische vlucht is toegestaan, tenzij men via de andere kant naar de US vliegt, hahaha...
#14 - 17-10-2004, 21:49 uur

Ebelix

Lufthansa is 100% rookvrij
#15 - 17-10-2004, 23:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15