Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Drop aangeven op douane formulier?

Discussie gestart

Yessica

Mijn vriendin komt me volgende week opzoeken, jippie!!  :D

Nou wil ze graag mijn lievelingsdrop voor me meenemen, een speciale soort drop die vrij onbekend is en ook niet online te bestellen, dus ik ben daar erg dankbaar voor.
Alleen, officieel moet je op het douaneformulier aangeven dat je etenswaren bij je hebt. Ik weet dat het met name om vlees en zuivel gaat omdat je dat niet mag invoeren en dat je drop best mee mag nemen, maar ze is nu bang dat als ze dat doet, het de douane procedure verlengt. Probleem is, ze heeft maar 1,5 uur overstaptijd, waarin dus de douaneformaliteiten moeten worden afgehandeld en de koffer opgehaald en ingecheckt moet worden čn ze op tijd bij de volgende gate moet zijn. Volgens mij kan die vraag in twee seconden worden afgehandeld als ze zegt dat het betreffende food 'licorice' is, maar ze is bang dat ze haar bagage willen controleren.

Zelf zou ik zeggen, vul gewoon nee in. Wat zouden jullie doen?
#1 - 30-01-2016, 21:48 uur



Wop

Ik heb in het verleden regelmatig drop etc meegenomen.  Nooit problemen meegehad.
#2 - 30-01-2016, 22:12 uur

Jez

Als we familie bezoeken, moeten we vaak kaas (...) meenemen. Ook drop, spekjes en pepernoten zijn al vaak meegegaan. Ik kruis dan netjes "food" aan. Bij de douane vragen ze hooguit wat voor food we mee hebben (maar niet altijd). Ik zeg dan braaf "cheese and candy" en dan wensen ze ons een fijn verblijf. No prob dus!
#3 - 30-01-2016, 23:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chris RTA

Snoep hoef je niet op te geven.

Het gaat hier voornamelijk om alles dat groeit of gegroeid heeft, zoals groente, fruit, planten en dieren. Of iets dat geproduceerd wordt maar onbewerkt is door voorgaande, zoals zaden, vlees, melk etc.

Chips hoef je ook niet aan te geven, ook al komt dat van de aardappel.

#4 - 31-01-2016, 11:25 uur

Old Faithful

Weet je dat zeker? Hier staat
Citaat
You must declare all food products.  Failure to declare food products can result in up to $10,000 in fines and penalties.
Vervolgens staat snoep en chocolade en o.a. ook kaas bij de dingen die in het algemeen zijn toegestaan. Zoals ik het lees moet je het dus wel aangeven, ook al zal het wel zijn toegestaan.

Ik heb in het verleden regelmatig drop etc meegenomen.  Nooit problemen meegehad.
Ben je toen wel gecontroleerd? Want anders zegt het niets. Je kunt wel geluk hebben en met een kilo cocaine door de douane lopen. Ik zou echter op basis van die ervaring niet graag hetzelfde doen.  ;)
#5 - 31-01-2016, 18:06 uur
Groet,

Old Faithful

Wop


Ik heb in het verleden regelmatig drop etc meegenomen.  Nooit problemen meegehad.
Ben je toen wel gecontroleerd? Want anders zegt het niets. Je kunt wel geluk hebben en met een kilo cocaine door de douane lopen. Ik zou echter op basis van die ervaring niet graag hetzelfde doen.  ;)

Naar gevraagd door de officier en netjes antwoord gegeven. Hij vroeg zelfs of ik geen "stroepwaffels" mee had.  ;D
#6 - 31-01-2016, 20:43 uur

jetusa

Ik kruiste tot dusver 'nee' aan, maar de laatste keer waren de kinderen zo bijdehand om het woord koekjes in de mond te nemen. En ja dat verstond de officer natuurlijk ook. Toen werd de dame toch een partij streng  t/m de retourtickets aan toe die getoond moesten worden en waarom we via Seatlle vlogen en meteen naar Canada gingen, heel verdacht natuurlijk en weet ik het allemaal niet wat ze opeens moest weten.
Een vriendin van mij kruist altijd braaf het vakje 'ja' aan, krijgt een paar vragen, vooral wat voor food dan, moet soms haar koffer even openen, heeft dan alles bovenop bij elkaar klaarliggen en is met paar minuten klaar.
In het vervolg ga ik 'ja' aan kruisen, want precies wat old faithfull zegt, als ze het niet vertrouwen en je koffer moet open en ze zien alles liggen dan heb je het formulier dus niet juist ingevuld en kunnen ze je valsheid in geschriften verwijten, een boete opleggen etc.
#7 - 31-01-2016, 23:17 uur

Robert

Ik neem altijd de welbekende Brinta mee op vakantie voor een overheerlijk ontbijt en kruis netjes "nee" aan want dit valt niet onder de "Het gaat hier voornamelijk om alles dat groeit of gegroeid heeft, zoals groente, fruit, planten en dieren. Of iets dat geproduceerd wordt maar onbewerkt is door voorgaande, zoals zaden, vlees, melk etc."
Nooit geen problemen mee gehad ook niet toen ik gecontroleerd werd.
#8 - 01-02-2016, 11:39 uur

Mississippi

Als we familie bezoeken, moeten we vaak kaas (...) meenemen. Ook drop, spekjes en pepernoten zijn al vaak meegegaan. Ik kruis dan netjes "food" aan. Bij de douane vragen ze hooguit wat voor food we mee hebben (maar niet altijd). Ik zeg dan braaf "cheese and candy" en dan wensen ze ons een fijn verblijf. No prob dus!

Dit zou ik ook opschrijven. Exact dezelfde ervaring dus ...  :)
#9 - 01-02-2016, 21:57 uur

Chris RTA

Ik neem altijd de welbekende Brinta mee op vakantie voor een overheerlijk ontbijt en kruis netjes "nee" aan want dit valt niet onder de "Het gaat hier voornamelijk om alles dat groeit of gegroeid heeft, zoals groente, fruit, planten en dieren. Of iets dat geproduceerd wordt maar onbewerkt is door voorgaande, zoals zaden, vlees, melk etc."
Nooit geen problemen mee gehad ook niet toen ik gecontroleerd werd.

Waar wordt Brinta dan van gemaakt????

Best kans dat het gewoon mag omdat het droog is. Maar zeker ben ik niet.

edit:

Nog ff opgezocht. Hier staat het allemaal.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/~/travelers-bringing-food-into-the-u.s.-for-personal-use

Een klein deel ervan:
The following are generally admissible:

-Condiments such as ketchup (catsup), mustard, mayonnaise, Marmite and Vegemite and prepared sauces that do not contain meat products

-Olive oil and other vegetable oils

-Bread, cookies, crackers, cakes, granola bars, cereal and other baked and processed products

-Candy and chocolate

Brinta valt dan onder cereal lijkt me en mag dus gewoon mee.
#10 - 02-02-2016, 12:41 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2016, 12:46 uur door Pipo Chris »

Robert

Ik neem altijd de welbekende Brinta mee op vakantie voor een overheerlijk ontbijt en kruis netjes "nee" aan want dit valt niet onder de "Het gaat hier voornamelijk om alles dat groeit of gegroeid heeft, zoals groente, fruit, planten en dieren. Of iets dat geproduceerd wordt maar onbewerkt is door voorgaande, zoals zaden, vlees, melk etc."
Nooit geen problemen mee gehad ook niet toen ik gecontroleerd werd.

Waar wordt Brinta dan van gemaakt????

Best kans dat het gewoon mag omdat het droog is. Maar zeker ben ik niet.

edit:

Nog ff opgezocht. Hier staat het allemaal.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/~/travelers-bringing-food-into-the-u.s.-for-personal-use

Een klein deel ervan:
The following are generally admissible:

-Condiments such as ketchup (catsup), mustard, mayonnaise, Marmite and Vegemite and prepared sauces that do not contain meat products

-Olive oil and other vegetable oils

-Bread, cookies, crackers, cakes, granola bars, cereal and other baked and processed products

-Candy and chocolate

Brinta valt dan onder cereal lijkt me en mag dus gewoon mee.

Precies en bedankt voor het bevestigingsonderzoek ;-)
#11 - 03-02-2016, 17:14 uur

Yessica

Bedankt voor alle reacties! Nee, SUPERbedankt, want morgenavond zit ik weer aan de drop  :D
Weer een keer wat anders dan ananas  8)
#12 - 03-02-2016, 17:28 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15