Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

dure dropp-off kosten

Discussie gestart

anja-ke

Wij vliegen dit jaar heen DENVER met retour via VEGAS... Wel even geschrokken van de dure dropp off kosten zeg.. Er komen zomaar liefst 300 USD dropp off fees bij, ter plaatse te betalen (hoop dat er dan ter plaatse ook niets meer extra's bijkomt  ny-angry)
Maar ja...het bespaart zo wel een extra paar rijdagen, die we echt niet te veel hebben..
We hebben via Holiday Cars gekozen voor een full size auto...Aan welk type zouden we ons mogen verwachten? Iemand enig idee??
#1 - 02-08-2006, 19:40 uur

Loek

Ik vraag me af of je een paar dagen rijden bespaart.  Als ik van Denver naar Las Vegas rij doe ik dat in een dag.  Wel de hele dag rijden dan.  Maar je bespaart jezelf wel een hoop moeite en benzine.  Kun je je route niet dusdanig organiseren dat je in dezelfde stad begint en eindigt?
#2 - 02-08-2006, 20:00 uur

anja-ke

We hebben geprobeerd maar we raken gewoon niet rond in de luttele 3 weekjes die we hebben.. We willen liever niet beperken in de Rockies, willen ook via Mount Rushmoore, Badlands ed. gaan en ook nog Yellowstone uitgebreid zien, en dan willen we ook kant van Durango, Silverton, Flaggstaff, Mesa Verde, Four Corners die we vorig jaar niet konden doen erbij nemen.. en nog eens graag een drietal dagen Vegas.. We geraakten er gewoon niet ...
#3 - 02-08-2006, 20:24 uur

jaborg

Dan zou er maar 1 ding opzitten. Nogmaals een reis maken.  ;D

Leuk excuus.
#4 - 02-08-2006, 21:39 uur

anja-ke

Daar zijn we zelf ook al akkoord over geraakt: we hebben een tussenlanding op JFK en New York zien we ook zitten, Seattle, Glacier, Washinghton, Niagara Falls... we zien zoveel nog zitten... dus dat wordt een derde keer  ;D
#5 - 02-08-2006, 21:55 uur

Patrick_NH

300 USD drop off kosten met ophaal locatie Denver en aflever locatie Las Vegas is, voor een full size auto, zeer rijdelijk (voor Amerikaanse begrippen). Zeker als je de auto ophaalt en aflevert bij beide vliegvelden want dan betaal je vaak meer (luchthaven toeslagen).

De auto kan bijvoorbeeld een Chevrolet Impala, Pontiac Bonneville of iets dergelijks zijn.


#6 - 04-08-2006, 21:47 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Jez

Ik weet dat er tussen California en Nevada geen drop-off kosten bijkomen. Wellicht heeft Colorado ook zo'n "deal" met een andere staat? Oftewel: dat je je auto halverwege kunt inleveren, een andere weer huren en zo kunt besparen op of voorkomen van die kosten? Het is maar een idee, maar misschien interessant om te onderzoeken!
#7 - 06-08-2006, 10:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Patrick_NH

Ik weet dat er tussen California en Nevada geen drop-off kosten bijkomen. Wellicht heeft Colorado ook zo'n "deal" met een andere staat? Oftewel: dat je je auto halverwege kunt inleveren, een andere weer huren en zo kunt besparen op of voorkomen van die kosten? Het is maar een idee, maar misschien interessant om te onderzoeken!

Jez, de drop off kosten worden niet bepaald door de staat maar door de autoverhuurder. Welke verhuurder rekent geen drop-off kosten wanneer de ophaal- en afleverplaats in verschillende staten zijn? Misschien dat ik ook gebruik kan maken van die autoverhuurbedrijf in de toekomst.
#8 - 07-08-2006, 04:58 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Chiefram

Ik vlieg nogal eens naar Phoenix, AZ en rij dan met de auto door naar Las vegas, NV waar ik hem daar op de luchthaven dan achterlaat. Bijna elk verhuurbedrijf rekent dan drop-off kosten, maar NIET ALLEMAAL !!!

Ik kies dan altijd voor een verhuurbedrijf dat geen drop-off kosten berekent.

Ik heb ook wel eens een auto gehuurd in Detroit, MI en achtergelaten in Minneapolis/St.Paul, MN en hoefde tot mijn grote verbazing ook geen drop-off kosten te betalen, terwijl dit toch een aardig stukje (om)rijden is...
#9 - 07-08-2006, 05:44 uur

Jez

Welke verhuurder rekent geen drop-off kosten wanneer de ophaal- en afleverplaats in verschillende staten zijn?

Ik ben dit al bij verschillende verhuurders tegen gekomen, voor wat betreft California & Nevada dan. In elk geval bij Dollar. Binnen 1 staat is het vaak ook kosteloos; bijv. tussen Miami en Orlando in Florida. Daarom dacht ik dat dit misschien ook bij andere staten het geval kan zijn. De drop-off kosten worden per miles berekend, en dan in staffels. Misschien valt hier ook nog iets mee te besparen?
Maar nogmaals, het is maar een idee, ik weet niet of het ook werkelijk kan.
#10 - 07-08-2006, 09:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Wat je het beste kunt doen (voordat je ergens een auto wilt gaan boeken) is een duidelijk prijsvergelijk maken, dat zichtbaar is op een enkel scherm met ALLE verhuurbedrijven die op betreffende luchthaven aanwezig is.

Zelf doe ik dit altijd op websites als www.expedia.com en www.priceline.com

Je hoeft er niet te boeken, maar je ziet in een oogopslag wat ze berekenen. Priceline geeft naast de standaard dagprijzen ook de totale kosten, inklusief de drop-off kosten weer. De dagprijs van de auto kan dan wel 2x zo goedkoop zijn, maar de totale kosten (als er drop-off kosten berekend worden) kunnen de uiteindelijke prijs weer 2x zo duur maken. Expedia geeft alleen de totale kosten weer en kun je niet zo goed zien warom de ene verhuurder 2x zo duur is als de andere.

En geloof me, ik huur heel veel auto's in Amerika, zeker om de twee weken en ik weet wel elke keer de mooiste auto's eruit te pikken voor het minste geld. Het gebeurt vaak dat ik in een SUV rij, welke soms $20 dollar per dag goedkoper is dan een standaard midsize autootje.
#11 - 07-08-2006, 17:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15