Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autorijden

Discussie gestart

Loek

En hou er ook rekening mee dat invoegend verkeer op de snelweg voorrang heeft, en dat dus ook neemt, dus denk niet net als in Nederland, dat het invoegend verkeer voorrang aan het doorgaande verkeer zal geven, Ik heb mij hier al een paar keer mee vergist, en dat ging kan ik je melden maar net goed. :D

Er is volgens mij geen enkele staat in de US waar dit geldt  Waarschijnlijk heb je te maken gehad met wat minder galante chauffeurs.  Misschien reed je in Boston toen dit gebeurde... ;)
#16 - 06-03-2008, 22:57 uur

goldwingrider


En hou er ook rekening mee dat invoegend verkeer op de snelweg voorrang heeft, en dat dus ook neemt, dus denk niet net als in Nederland, dat het invoegend verkeer voorrang aan het doorgaande verkeer zal geven, Ik heb mij hier al een paar keer mee vergist, en dat ging kan ik je melden maar net goed. :D

UHH, dat denk ik dus even van niet he. Invoegend verkeer heeft GEEN voorrang. Op een invoegstrook staat altijd een yield sign(haaientand)
In tegenstelling tot Nederland waar je moet vechten om erin gelaten te worden is men hier juist heel galant door even een baan op te schuiven of door even af te remmen zodat je makkelijk kan invoegen

"Drivers already on the highway should give you room to enter, but if they
don’t, DO NOT force your way onto the highway. You must yield the rightof-
way to them, even if that means stopping at the end of an acceleration
lane"

Bron: pagina54 in mijn vorige post en een 1/2 miljoen kilometer rijervaring in de States :D

Ik denk dan toch dat ik misschien gelijk heb , want de regel "Drivers already on the highway should give you room to enter" is toch wel heel anders dan in Nederland , want in NL mag je eigenlijk geen ruimte maken (lees naar de linker baan gaan) voor het invoegend verkeer is mij geleerd, dat de meesten mensen dit wel doen is logisch overigens, alleen ik reken er niet op dat de voorrang genomen wordt , want de heren die destijds  bij mij invoegden kenden , ben ik bang de regel " but if they
don’t, DO NOT force your way onto the highway."  niet  ::)
#17 - 06-03-2008, 23:03 uur
Nulla Vita Sinne Goldwing

Bakvet

Een paar jaar geleden was er een bericht over op TV. Vooraf had men onderzoek gedaan, het bleek dat meer dan 60% van de ondervraagden dacht dat je voorrang had bij het invoegen op de snelweg. Was dus niet zo, verklaart wel het gedrag van sommige bestuurders.  Het was niet in Boston, ergens in California dacht ik.
#18 - 07-03-2008, 09:18 uur

Anouk

Ik weet niet of dit al geschreven is, maar als er een auto met pech op de shoulder staat, moet je er met een bocht omheen, zal ik maar vooral doen als er politie bij staat anders komen ze ook achter jou aan..

Dit was in Louisiana wel zo tenminste.. Nou ja, ik had het gevraagd waarom ze er voor op de linkerstrook gingen rijden en dit kreeg ik als antwoord.. Op de linkerstrook blijven rijden was ook geen probleem..

En een STOP bord betekend ook echt stoppen en even stilstaan, al is het maar een fractie van een seconde, en niet langzaam doorrijden.. Daarvoor komen ze je ook achterna, dat is me overkomen toen ik bij een vriendin in de auto zat :P



Het was me wel opgevallen dan het rijden stukken relaxter en ook vriendelijker gaat dan hier in Nederland.. Het lijkt me daarom ook geweldig om een van Miami naar LA te rijden, en misschien weer terug :) Misschien over een aantal jaartjes dat ik dat ga doen :)
#19 - 07-03-2008, 15:30 uur

ned in MO


En hou er ook rekening mee dat invoegend verkeer op de snelweg voorrang heeft, en dat dus ook neemt, dus denk niet net als in Nederland, dat het invoegend verkeer voorrang aan het doorgaande verkeer zal geven, Ik heb mij hier al een paar keer mee vergist, en dat ging kan ik je melden maar net goed. :D

UHH, dat denk ik dus even van niet he. Invoegend verkeer heeft GEEN voorrang. Op een invoegstrook staat altijd een yield sign(haaientand)
In tegenstelling tot Nederland waar je moet vechten om erin gelaten te worden is men hier juist heel galant door even een baan op te schuiven of door even af te remmen zodat je makkelijk kan invoegen

"Drivers already on the highway should give you room to enter, but if they
don’t, DO NOT force your way onto the highway. You must yield the rightof-
way to them, even if that means stopping at the end of an acceleration
lane"

Bron: pagina54 in mijn vorige post en een 1/2 miljoen kilometer rijervaring in de States :D

Ik denk dan toch dat ik misschien gelijk heb , want de regel "Drivers already on the highway should give you room to enter" is toch wel heel anders dan in Nederland , want in NL mag je eigenlijk geen ruimte maken (lees naar de linker baan gaan) voor het invoegend verkeer is mij geleerd, dat de meesten mensen dit wel doen is logisch overigens, alleen ik reken er niet op dat de voorrang genomen wordt , want de heren die destijds  bij mij invoegden kenden , ben ik bang de regel " but if they
don’t, DO NOT force your way onto the highway."  niet  ::)

Goldwingrijder, Ik denk dat jij het engels hier verkeert interpreteert.
Er staat driver already on the high way SHOULD give room to enter. Er staat niet HAS to give you room to enter.
Dit betekent gewoon dat je mensen er tussen moet laten als dit kan. In nederlands heet voorrang verlenen geloof ik
Voorrang verlenen is iets waar amerikanen veel beter in zijn dan Nederlanders. Dat is een van de redenen waarom het rijden hier zoveel relaxter is.
We zijn hier gewoon minder opgefokt 8)
#20 - 07-03-2008, 18:49 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

goldwingrider


En hou er ook rekening mee dat invoegend verkeer op de snelweg voorrang heeft, en dat dus ook neemt, dus denk niet net als in Nederland, dat het invoegend verkeer voorrang aan het doorgaande verkeer zal geven, Ik heb mij hier al een paar keer mee vergist, en dat ging kan ik je melden maar net goed. :D

UHH, dat denk ik dus even van niet he. Invoegend verkeer heeft GEEN voorrang. Op een invoegstrook staat altijd een yield sign(haaientand)
In tegenstelling tot Nederland waar je moet vechten om erin gelaten te worden is men hier juist heel galant door even een baan op te schuiven of door even af te remmen zodat je makkelijk kan invoegen

"Drivers already on the highway should give you room to enter, but if they
don’t, DO NOT force your way onto the highway. You must yield the rightof-
way to them, even if that means stopping at the end of an acceleration
lane"

Bron: pagina54 in mijn vorige post en een 1/2 miljoen kilometer rijervaring in de States :D

Ik denk dan toch dat ik misschien gelijk heb , want de regel "Drivers already on the highway should give you room to enter" is toch wel heel anders dan in Nederland , want in NL mag je eigenlijk geen ruimte maken (lees naar de linker baan gaan) voor het invoegend verkeer is mij geleerd, dat de meesten mensen dit wel doen is logisch overigens, alleen ik reken er niet op dat de voorrang genomen wordt , want de heren die destijds  bij mij invoegden kenden , ben ik bang de regel " but if they
don’t, DO NOT force your way onto the highway."  niet  ::)

Goldwingrijder, Ik denk dat jij het engels hier verkeert interpreteert.
Er staat driver already on the high way SHOULD give room to enter. Er staat niet HAS to give you room to enter.
Dit betekent gewoon dat je mensen er tussen moet laten als dit kan. In nederlands heet voorrang verlenen geloof ik
Voorrang verlenen is iets waar amerikanen veel beter in zijn dan Nederlanders. Dat is een van de redenen waarom het rijden hier zoveel relaxter is.
We zijn hier gewoon minder opgefokt 8)

Ik interpreteer het volgens mij wel degelijk goed, ik was fout, want er was ruimte om ze er tussen te laten , maar ik rekende hier niet op omdat het in Nederland zelfs officieel niet is toegestaan om ruimte te maken voor invoegers. Daar komt dan nog bij dat de volgens jou minder opgefokte amerikanen die  ik tegenkwam het woord SHOULD en HAS ook niet uit elkaar wisten te houden , want ondanks dat ik de ruimte die ik hen had moeten geven niet gaf, zij deze ruimte wel  opeisten.
Overigens wordt voor dezelfde regel ook iin het ANWB handboek gewaarschuwd zag ik vandaag.
 :) :(  Maar ik ben  het met je eens dat het rijden in de USA in het algemeen wel veel relaxter is, en ik denk dat ik na 7 bezoeken daar weover mee kan praten, ik wilde alleen anderen  maar voor misverstanden waarschuwen.
#21 - 07-03-2008, 20:38 uur
Nulla Vita Sinne Goldwing

ned in MO

Als amerikanen bij het invoegen ruimte opeisen  dan komt dat omdat ze daar zin in hadden (of een grote SUV hadden ;D). Het betekent niet dat ze het volgens de regeltjes doen. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je in Ned geen ruimte mag maken voor invoegers? Bron graag?
#22 - 07-03-2008, 21:00 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

KKop

Je mag in NL wel ruimte maken voor invoegers, of beter gezegd 'ruimte laten', maar men wil niet dat je zoals in de VS van baan gaat veranderen om de mensen op de invoegstrook erin te laten.   Dat creert enorm veel baanwisselingen op de snelweg, en elke wisseling is (zeker voor amerikanen) een bron van mogelijke ongelukken.
#23 - 07-03-2008, 21:07 uur

goldwingrider

Je mag in NL wel ruimte maken voor invoegers, of beter gezegd 'ruimte laten', maar men wil niet dat je zoals in de VS van baan gaat veranderen om de mensen op de invoegstrook erin te laten.   Dat creert enorm veel baanwisselingen op de snelweg, en elke wisseling is (zeker voor amerikanen) een bron van mogelijke ongelukken.

Dit is dus precies wat ik al zeg ergens hierboven  " want in NL mag je eigenlijk geen ruimte maken (lees naar de linker baan gaan) voor het invoegend verkeer is mij geleerd".
 :'(

En Ned in MO, .....................mijn bron is , mijn rijinstructeur van jaaaaaaaaaren geleden. 

Wie volgt, alhoewel ik hou er mee op , we bedoelen volgens mij allemaal hetzefde, het gaat eigelijk om de interpretatie van de  woorden voorrang hebben, voorrang nemen, ruimte maken, ruimte laten, beleefdheid, should , has, etc. :-*
Ik vlieg 10 april naar de states en zal jullie daarom beloven om iedereen die wil invoegen,  ruimte te geven, en geen voorrang. :P
#24 - 07-03-2008, 23:17 uur
Nulla Vita Sinne Goldwing

ned in MO

Ik heb gisteren op weg naar huis er nog eens opgelet.
Als je op de hwy rijdt zie je bij elke invoegstrook een yield sign staan(zo'n omgekeerde rood witte driehoek.)
Dit betekent dat degene die van de invoegstrook komt en de hwy op wil voorrang moet verlenen aan degene die al op de hwy rijdt!!!

Duidelijker kan ik het niet maken.

Overigens gaat 90% van de amerikanen op de HWY op zij of ze remmen een beetje af om diegene op de invoegstrook er in te laten en zo hoort het ook.
Misschien werkt dat hier wat beter omdat iedereen dezelfde snelheid rijdt (vrachtverkeer en auto's) en dus door baanwisseling de snelheid er niet uitgehaald wordt.
Moesten ze in nederland ook doen. Krijg je veel minder files van
#25 - 08-03-2008, 21:23 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

J-P

Ik heb gisteren op weg naar huis er nog eens opgelet.
Als je op de hwy rijdt zie je bij elke invoegstrook een yield sign staan(zo'n omgekeerde rood witte driehoek.)
Dit betekent dat degene die van de invoegstrook komt en de hwy op wil voorrang moet verlenen aan degene die al op de hwy rijdt!!!

Duidelijker kan ik het niet maken.

Overigens gaat 90% van de amerikanen op de HWY op zij of ze remmen een beetje af om diegene op de invoegstrook er in te laten en zo hoort het ook.
Misschien werkt dat hier wat beter omdat iedereen dezelfde snelheid rijdt (vrachtverkeer en auto's) en dus door baanwisseling de snelheid er niet uitgehaald wordt.
Moesten ze in nederland ook doen. Krijg je veel minder files van

Nederlanders zijn te druk!  ;)
#26 - 11-03-2008, 03:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15