Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA vragen. Kan iemand mij helpen aub?

Discussie gestart

leea

Hallo,

Ik heb een vraag over ESTA. Maar om jullie te laten begrijpen waarom ik deze vraag heb, zal ik een aantal achtergrond informatie moeten geven.
Ik ben geboren in Roemenië. 22 jaar later ben ik naar Nederland gekomen en heb ik een verblijfsvergunning met werkvergunning gekregen. In 2005 heb ik een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd gehad en een vaste baan.
- In 2005 wou ik naar Miami op vakantie gaan. Omdat ik nog Roemeense paspoort had moest ik een visum aanvragen. Dit heb ik gedaan voordat ik mijn vakantie heb geboekt omdat ik niet voor verassingen wou staan. Ik heb netjes de visum aangevraagd, alle benodigde documenten gegeven, mijn vaste contract meegenomen, 150 Euro of zo iets betaald  en is mij geen visum verleent. De reden hiervoor was dat ik geen hotelnaam kon doorgeven waar ik wou blijven (hoewel dit niet eens een verplichting was) en dat ik ook geen contactpersoon daar had.  Maar als ik op vakantie ga heb ik ook gen contactpersoon in Amerika, maar goed…

- Anyway, in 2007 heb ik mijn NL paspoort gekregen, mijn Roemeense nationaliteit heb ik niet meer, ik ben sinds 2007 100% Nederlandse burger.
Ondertussen heb ik ook een eigen woning, niet dat dit iets uitmaakt. Wat ik wil zeggen is dat ik een hardwerkende persoon ben met vaste baan en Nederland is nu mijn home country!

- In 2009 ben ik op vakantie naar USA gegaan voor 14 dagen. Toen was geen Esta maar een groene formulier die ik in het vliegtuig moest invullen. Prima gegaan.

- In 2012 ben ik weer op vakantie naar USA gegaan voor 10 dagen. Toen heb ik online de ESTA ingevuld. Bij  vraag 7 (Have you ever been denied a U.S. visa you applied for with your current or previous passport, or have you ever been refused admission to the United States or withdrawn your application for admission at a U.S. port of entry? ) heb ik NEE beantwoord. Ik ben er van uitgegaan dat in 2005 mijn visum geweigerd was met mijn Roemeense paspoort. In 2009 heb ik hetzelfde antwoord op het groene formulier ingevuld omdat ik toen geen Roemeense citizenship meer had. In America geland ben ik door de Amerikaanse douane in een wachtkamer gezet. Na 2 uur wachten hebben ze mij verteld dat ik op mijn ESTA een foutieve antwoord heb ingevuld en dat ik heb gelogen. Ik heb toen de situatie uitgelegd en ik ben toegelaten in USA, heerlijke vakantie gehad. Wel hebben ze mij geadviseerd om een nieuwe ESTA aan te vragen met het juiste antwoord op die vraag.

- Dit jaar wil ik op vakantie naar New York. Ik wou Esta invullen en ik heb gelezen dat als je een vraag met JA beantwoordt wordt de ESTA toch niet goedgekeurd.

Mijn vragen zijn:
1. Moet ik met JA beantwoorden op Esta? Het is langer dan 10 jaar geleden dat mijn visum is (onterecht vind ik) geweigerd
2. Als ik met JA beantwoord en ESTA geweigerd wordt, wat moet ik dan doen?
3. Als ik een visum aanvraag en deze wel wordt verleent, moet ik dan mijn hele leven elk jaar dat ik op vakantie wil een visum aanvragen?

Ik dank jullie voor het lezen van mijn lang verhaal en ik hoop dat iemand mij kan helpen met antwoorden.
Groetjes.
L
#1 - 09-02-2015, 16:00 uur

petravv

Ik weet niet hoe het allemaal precies in elkaar steekt maar ik zou in ieder geval wel de vraag nu met ja beantwoorden. Je kan er immers vanuit gaan dat je in hun systeem staat na je vorige reis. Er zal zelfs bijstaan dat je er toen op bent gewezen dat je die vraag onjuist had ingevuld. Wellicht zal je weer een visum moeten aanvragen, maar misschien krijg je de kans om bij het aanvragen van de Esta een toelichting te geven?
#2 - 09-02-2015, 16:34 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Terpies

Misschien toch even contact opnemen met de Amerikaanse ambassade in Amsterdam?

http://amsterdam.usconsulate.gov/mobile/visas.html

Ik denk dat zij je het beste kunnen adviseren en helpen met je ESTA.

Succes!
#3 - 09-02-2015, 18:33 uur

B-man

Sowieso met JA antwoorden. Ze zien het ESTA als een "Federal Document" waarop je absoluut niet op mag liegen. De eerste keer ben je doorgelaten maar het ligt ook heel erg aan de douanebeambte, de volgende zou je zomaar terug kunnen sturen. Kleine kans, maar toch...als ze er achter komen dat je weer foutieve info bewust hebt ingevuld dan kunnen ze je permanent weigeren. Ik zou inderdaad even contact opnemen met de ambassade of consulaat. Succes!
#4 - 10-02-2015, 00:24 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Dirc

Ik heb trouwens ook iets opvallends bij mijn ESTA aanvraag. Ik heb voor mezelf en mijn vriendin een aanvraag gedaan met een group.
Bij die group staat duidelijk: Create Date/time: Sat, 20 Dec 2014 17:34:00

Toen heb ik ook beide aanvragen gedaan en betaald.
Het vreemde is dat de mijne geldig is tot en met 20 december 2016 en die van haar tot en met 9 september 2016?
#5 - 10-02-2015, 08:59 uur

Dirc

Never mind: vermoedelijk;

Citaat
Nadat u uzelf via ESTA bij de Amerikaanse regering heeft geregistreerd en toestemming heeft gekregen om naar de VS te reizen, blijft uw registratie twee jaar geldig of tot het moment dat u een nieuw paspoort krijgt.
#6 - 10-02-2015, 09:01 uur

B-man

Never mind: vermoedelijk;

Citaat
Nadat u uzelf via ESTA bij de Amerikaanse regering heeft geregistreerd en toestemming heeft gekregen om naar de VS te reizen, blijft uw registratie twee jaar geldig of tot het moment dat u een nieuw paspoort krijgt.

Dat zal het wel zijn ja
#7 - 10-02-2015, 12:10 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15