Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Extra bestuurder halverwege de reis

Discussie gestart

radora

Komende zomer gaan we met zijn 2-en naar de VS: mijn man vertrekt al half juni en ik kom er begin augustus bij. Hij huurt al vanaf het begin een auto, maar als ik er in augustus bij ben, zal ik dus de extra bestuurder zijn. Nu vroegen we ons af of dit wel kan. Bij het ophalen van de auto ben ik er niet bij en kan dus niet mijn rijbewijs laten zien of het contract tekenen. (we zijn getrouwd (dus spouse) en ver boven de 25). Waarschijnlijk start hij in San Francisco half juni, ik kom er in Denver begin augustus bij en Seattle wordt mogelijk de inleverlokatie, maar daar zijn we nog niet uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
#1 - 23-11-2016, 10:07 uur

Cees A

Geen ervaring mee.
Ik huur zelf altijd bij Hertz en ben lid van hun loyaliteitsprogramma
Een van de voordelen van zo'n lidmaatschap is dat je partner automatisch  "authorized operator" is.
Een extra bestuurder die auth. op. is hoeft zijn/haar rijbewijs niet te tonen bij afhalen van de auto.
Een extra bestuurder die auth. op. is hoeft zelfs niet aanwezig te zijn bij afhalen van de auto.

Ik neem aan dat jouw partner geen lid is van zo'n loyaliteitsprogramma.
Da's jammer, want in dat geval ben jij een "Additional Authorized Operator".
Een additional authorized operator moet WEL aanwezig zijn en een rijbewijs tonen.

Jammer dat je er niet bij kunt zijn bij het afhalen van de auto, want bij aanvang van de huur in Californie is het toevoegen van je partner als Additional Authorized Operator gratis.
Ik vrees dat, als het al mogelijk is, het toevoegen van jou als add. auth. op. in Denver niet meer gratis zal zijn.
In Colorado gelden namelijk andere regels dan in Californie
Omdat ik er zelf geen ervaring mee heb ben ik echter voorzichtig met deze stelling 

Iedere autoverhuurder heeft een loyaliteitsprogramma, maar ze hebben allemaal hun eigen regeltjes en voordeeltjes
Niet bij iedere verhuurder mag de partner, zoals bij Hertz, automatisch optreden als extra bestuurder.
Kijk dus even goed of de verhuurder die jij hebt gekozen wel een extra bestuurder aanbiedt bij loyaliteits-lidmaatschap anders heb je er niks aan.
Ik ken helaas niet alle regeltjes van alle verhuurders, dus dat mag je zelf uitpluizen. 

Ik kan je wel vertellen hoe het bij Hertz zit.
Als je de autohuur nog niet hebt vastgelegd zou het lidmaatschap van de Hertz #1 club namelijk een oplossing kunnen zijn voor jouw probleem.
Bij Hertz moet je echter lid worden van hun #1 club VOORDAT je een reservering maakt. Dus EERST lid woren, DAN PAS de auto reserveren
Kijk voor de exacte voorwaarden bij:  --->  https://www.hertz.nl/rentacar/member/enrollment
#2 - 23-11-2016, 11:56 uur
« Laatst bewerkt op: 23-11-2016, 13:29 uur door Cees A »

Dirc

Bij economycarrentals krijg je vaak de additional driver gratis voor de hele reis erbij.
Naja je zal er uiteindelijk wel voor betalen maar ik heb het elders zeker niet goedkoper gezien.

Zaak is wel dat je de site geregeld afspeurt en bij een kans direct toehapt. Zo heb ik een Dodge Durango of gelijkwaardig + additional driver voor 4 weken one way San Diego => Phoenix voor iets meer dan 600 dollar in mei komend jaar.
Zoek je nu opnieuw naar dezelfde dan kom je vaan op 1500-2500 dollar.
#3 - 23-11-2016, 19:43 uur

Cees A

Er zijn, en daar heeft @Dirc  natuurlijk gelijk in, meerdere manieren om een gratis extra bestuurder toe te voegen.
Als de huur, zoals bij Dirc en bij Radora's echtgenoot, aanvangt in Californie is die extra bestuurder overigens sowieso gratis.

Probleem bij dit specifieke geval is dat die extra bestuurder niet aanwezig is op het moment dat de huur aanvangt.
In dit geval zal er dus in Denver, in aanwezigheid van die extra bestuurder, een nieuw of aangepast huurcontract gemaakt moeten worden.
De vraag is nu of in dat geval de voorwaarden van Californie nog gelden of dat het nieuwe/aangepaste huurcontract de voorwaarden van Colorado hanteert.
In Colorado moet namelijk, in tegenstelling tot Californie, wel betaald worden voor een extra bestuurder.
Ik schreef eerder dat ik geen ervaring heb met een dergelijke situatie en ik denk dat dit voor de meesten geldt.
Ik hoop dan ook dat Radora haar ervaringen in deze na haar reis nog zal vermelden.

ALS het inderdaad zo is dat bij Economyrentals een 2e bestuurder voor de gehele reis gratis is en ALS dit ook geldt voor tussentijdse contract-aanpassingen in staten waar men voor een extra bestuurder moet betalen zou dit mooie een oplossing voor Radora's probleem kunnen zijn.
Het lijkt me zeker zinvol om dit eens na te vragen bij Economyrentals.

Ik denk echter nog steeds dat de gemakkelijkste optie een loyaliteitsclub-lidmaatschap is bij een verhuurder die bij zo'n lidmaatschap de partner van de hoofd-huurder automatisch beschouwt als "Authorized Operator"
Een authorized operator hoeft namelijk niet aanwezig te zijn bij aanvang van de huur en kan onderweg, zonder extra formaliteiten of aanpassingen in contracten, gewoon instappen en als extra bestuurder fungeren.

Aandachtspuntjes bij zo'n loyaliteitslidmaatschap zijn:
Iedere verhuurder heeft wel een loyaliteitsprogramma, maar niet bij iedere verhuurder ziet de partner als (gratis) authorized operator.
Lees dus goed de voorwaarden van het programma.
Bij veel verhuurders gelden de voordelen van een lidmaatschap niet bij reserveringen die gedaan zijn via een derde partij. (tussenpersoon)
Bij Hertz (en misschien geldt dat ook voor andere verhuurders) is het daarnaast zo dat de voordelen van het lidmaatschap niet gelden voor eerder gedane reserveringen.
Je moet bij Hertz dus eerst lid worden (is overigens gratis) en daarna pas de auto reserveren. 
#4 - 24-11-2016, 11:00 uur

Dirc

Bij ons was dit in Nevada (Las Vegas) laatste keer.
Wij waren wel met 2en maar alleen ik als hoofdbestuurden heeft zich moeten identificeren. Ik weet niet of ze er zomaar vanuit gaan dat degene die naast mij staat de 2e persoon is want dan kan ik net zo goed iemand van straat plukken.

Blijkbaar is een additional driver niet een geregistreerd persoon.
#5 - 24-11-2016, 12:08 uur

Cees A

Wij waren wel met 2en maar alleen ik als hoofdbestuurden heeft zich moeten identificeren. Ik weet niet of ze er zomaar vanuit gaan dat degene die naast mij staat de 2e persoon is want dan kan ik net zo goed iemand van straat plukken. 
Zomaar iemand van straat plukken kun je proberen, maar ik denk niet dat dat lukt.  ;D
Ik denk dat ze bij jou (beter gezegd bij jouw partner) gewoon vergeten zijn om naar een rijbewijs te vragen.  innocent
Uit eigen ervaring vóór mijn loyaliteitslidmaatschap en uit de huidige voorwaarden van de diverse verhuurders kan ik opmaken dat er wel degelijk een rijbewijs moet worden getoond.
Ik citeer even uit de voorwaarden van Hertz, maar die van Alamo zijn gelijkluidend.
Alle extra bestuurders dienen een rijbewijs te overhandigen op het moment dat zij op het huurcontract worden bijgevoegd en dienen zich aan de zelfde voorwaarden en condities te houden als de huurder.
Het aantal extra bestuurders is gelimiteerd aan het aantal zitplaatsen die in de auto aanwezig zijn.


Deze speurtocht in de voorwaarden leverde nog een onverwachte bonus en goed nieuws op voor Radora. (als die nog meeleest tenminste)
Bij zowel Hertz als Alamo staat namelijk ook in de voorwaarden:
Extra bestuurders kunnen op elk moment tijdens de huur worden toegevoegd.
(blijft natuurlijk het punt van extra kosten voor die 2e bestuurder)

Het onderweg toevoegen van extra bestuurders kan overigens niet bij iedere verhuurder.
Ik zag bijvoorbeeld dat het bij Enterprise niet kan.

Blijkbaar is een additional driver niet een geregistreerd persoon. 
Hmm. Als er een rijbewijs op tafel moet komen (zoals uit bovenstaande blijkt) lijkt me wel degelijk sprake van een geregistreerd persoon.

#6 - 24-11-2016, 13:24 uur

Dirc

Citaat
Bij zowel Hertz als Alamo staat namelijk ook in de voorwaarden:
Extra bestuurders kunnen op elk moment tijdens de huur worden toegevoegd.
(blijft natuurlijk het punt van extra kosten voor die 2e bestuurder)

Maar dan moet je wel in die plaats langs een, in jouw geval Hertz, kantoor mag ik aannemen?

Citaat
Hmm. Als er een rijbewijs op tafel moet komen (zoals uit bovenstaande blijkt) lijkt me wel degelijk sprake van een geregistreerd persoon.
Blijkbaar. Bizar dat dit bij ons niet van toepassing was / vergeten werd.
#7 - 24-11-2016, 13:52 uur

Cees A

Maar dan moet je wel in die plaats langs een, in jouw geval Hertz, kantoor mag ik aannemen? 
Citaat
Als het gaat om het toevoegen van een additional authorized operator moet je inderdaad even langs een Hertz kantoor.

In mijn geval, als loyaliteitsclublid, zou dat niet hoeven.  Mijn partner is, dankzij mijn lidmaatschap, "authorized operator"
Zoals ik in een vorig bericht schreef, een authorized operator hoeft niet aanwezig te zijn bij aanvang van de huur en kan onderweg, zonder extra formaliteiten of aanpassingen in contracten, gewoon instappen en als extra bestuurder fungeren.

Blijkbaar. Bizar dat dit bij ons niet van toepassing was / vergeten werd. 
Ach ja, mensenwerk.  Mensen maken nu eenmaal fouten. 
Stond jouw partner wel vermeld op het huurcontract ? Of waren ze dat ook vergeten ?
#8 - 24-11-2016, 14:22 uur

Dirc

Good question. Dat lijkt me wel, ik controleer dat soort dingen meestal wel.
#9 - 24-11-2016, 18:00 uur

Ine

Uit eigen ervaring: Mits boven de 25, betaal je bij Avis niet extra voor partner, gehuwd of erkend samen wonen, of zoals zij het noemen:
""Renters spouse or domestic partner.""
Dit hoeft dan zelfs niet op het contract vermeld te worden en ook rijbewijs voor die partner hoeft niet getoond te worden.
Je kunt dit op de Avis website terugvinden. Ik kan helaas de pdf niet bijsluiten.
#10 - 24-11-2016, 18:21 uur

jetusa

Ik kan het bericht van Ine bevestigen uit eigen ervaring (in Canada).
Cees A had laatst opgezocht dat bij Avis ook geldt alleen op voorwaarde dat je lid bent van hun loyalty programma. Mij staat bij dat die condities vroeger ook golden zonder Avis-card, want die had ik in het begin niet, maar wellicht is dat gewijzigd.
Zoals ook gewijzigd is dat je als spouse-medebestuurder aanwezig moet zijn en het contract moet tekenen bij het ophalen van de auto (bij Avis). In het verleden was dat wel zo.
Geregeld ben ik eerder op vakantie gegaan, haalde dan meteen de huurauto op het vliegveld en kwam manlief later invliegen; echter kwam hij op hetzelfde vliegveld aan als waar de huurauto vandaan kwam.  Bij het ophalen van de huurauto gaf ik dan al aan dat ik over x-tijd terugkwam, regelde meteen even een gratis parking spot.  Na aankomst liep manlief langs de balie om zijn krabbel op het bestaande contract te zetten en zijn rijbewijs te laten registreren en dan was het geregeld. Vrij eenvoudig natuurlijk omdat het op dezelfde locatie was.
Sinds enige tijd is het (in ieder geval in Vancouver) niet meer nodig dat de spouse-2e bestuurder aanwezig is en hoeft deze ook niet op het formulier mee te tekenen, ook rijbewijs van de spouse-2e bestuurder hoeven ze niet meer te zien. De spouse is automatisch geregeld. Ik heb het een paar keer nagevraagd (toch maar voor de zekerheid, je weet maar nooit), maar nee, is echt niet nodig.  En dat is wel zo makkelijk als je niet gelijktijdig aankomt.
En zo veranderen in de loop van de tijd wel meer dingen. "vroeger' konden ze maximaal 1 maand huur op het contract zetten, moesten ze moeilijk doen met 2 contracten. Helemaal in het begin staat me bij dat we na een maand langs een Avis kantoor moesten om dan een nieuw contract op te laten maken en opnieuw te tekenen, erg omslachtig. Daarna konden ze 2 contracten aan elkaar nieten en nu kan het gelukkig op 1 contract.
#11 - 25-11-2016, 01:32 uur
« Laatst bewerkt op: 25-11-2016, 01:38 uur door jetusa »

Cees A

Dit topic wordt steeds interessanter.  :afro:
Ik kan me de discussie met Jet over dit onderwerp nog herinneren.
Toen was het inderdaad zo dat die gratis spouse voorwaarde alleen gold voor Avis Preferred.
Als ik jullie mag geloven is dat inmiddels gewijzigd.
Zou best kunnen. Autohuurvoorwaarden wijzigen constant en het volgen van de eigen verhuurder kost al genoeg werk.
Een wijziging bij een andere verhuurder wil er wel eens onopgemerkt tussendoor slippen.

Ik heb, omdat het nu ter sprake komt en ik toch graag op de hoogte blijf van dat soort dingen, een poging gedaan de voorwaarden voor gewone Avis huurders op te zoeken.
Met name dan het voorwaarden-deel waar iets instaat over het (gratis) toevoegen van de spouse or domestic partner.
Ik kan er helaas niks van vinden. Als iemand dat wel kan, graag een linkje.

Ik vond wel voorwaarden van Avis Preferred en daarin staat expliciet op pagina 2 punt 5 dat de spouse/domestic partner mag rijden.
Zie:  https://www.avis.com/car-rental/html/global/en/terms/AV_Preferred_Rental_Terms_R1_4.20.16.pdf

Ik kwam ook nog een algemeen overzichtje tegen: Misschien leuk om te vermelden
Alamo:
There is a per day charge for all additional drivers, 

Avis/Budget/Enterprise:
There is no additional driver fee for a spouse or domestic partner. Other individuals will pay a per day fee.

Dollar/Thrifty:
Both companies typically charge per day for all additional drivers (including spouses).

Hertz:
There is a per day charge for all additional drivers.
But if you are a member of Hertz #1 Club (free to join), the fee is waived for a spouse or domestic partner.

National:
There is a per day charge for all additional drivers.
But if you are a member of National’s Emerald Club (free to join), the fee is waived for a spouse, domestic partner,
or immediate family member who has the same address on their driver’s license as the Emerald Club member.

Hou ook bij dit overzichtje in gedachten dat e.e.a. inmiddels gewijzigd kan zijn of in de toekomst gewijzigd kan worden.
Bekijk altijd de meest actuele voorwaarden.
Bedenk ook dat er staten zijn, Californie is een bekend voorbeeld hiervan, waar het toevoegen van een extra bestuurder bij aanvang van de huur (zeker als het de spouse of domestic partner betreft) door wettelijke regelingen sowieso gratis is.
#12 - 25-11-2016, 10:53 uur

Ine

Kijk hier: https://www.avis.nl/algemene-voorwaarden, zie onderaan specifieke voorwaardes USA, daar op doorklikken, dan krijg je een pdf.
Einde 1e en begin 2e blad van deze pdf staat wat ik aangehaald heb.
Afgelopen herfst werkte dit al zo bij ons.
#13 - 25-11-2016, 12:45 uur

Dirc

Zou de topic starter dit meekrijgen?
#14 - 25-11-2016, 12:52 uur

Cees A

@Ine  Dat zocht ik ..... Bedankt voor de link.   :afro:
De voorwaarden waar je naar linkt zijn inderdaad duidelijk op het punt van spouse en domestic partner.
Ik zocht vanmorgen bij Avis.com, en niet bij Avis.nl .  Dom natuurlijk. Ik had even verder moeten kijken. Nogmaals dank.

@Dirc  Wie weet.  Misschien heeft Radora een drukke baan en geen tijd om dagelijks de forumreacties te bekijken.
   
Een dergelijk topic waarbij je gedwongen wordt om weer eens is de voorwaarden te duiken is sowieso nuttig voor iedereen die in deze materie geïnteresseerd is en het is nooit verkeerd om je kennis over dit onderwerp weer eens op te frissen.
Ik was bijvoorbeeld, en Jet noemde dat al, nog steeds van mening dat je Avis preferred lid moest zijn om je partner gratis te kunnen toevoegen.
Dat blijkt dus niet (meer) juist.   embarressed embarressed   
#15 - 25-11-2016, 13:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15