PS ik ken ook een beetje de cijfers daar ik in het verleden op Schiphol heb gewerkt.
ik ga voor American airlines.
Nooit problemen mee gehad,altijd op tijd.
Ik ga voor Martinair, ik heb er nog nooit mee gevolgen maar het is Martinair die mij 7 Maart naar huis gaat brengen hahahahahaha. We vliegen met Martinair definitief naar Florida. 8) 8) 8)
bijzonder dat Continental niet zoveel stemmen heeft.. ??? :o
ik heb er zeer goede ervaringen mee en het overtreft je verwachtingen in terms of service,entertainment during the flight, infromation service and food...
Continental is zeker een goede !
Ik vind dat ze het beste frequent flier programma hebben en ben al twee keer gratis heen en weer geweest op bijeengespaarde airmiles. :-*
Of kent iemand hier soms een achterdeurtje dat mijn miles van AA toch bijgeschreven worden bij United ::) :o!!!!!!!!!www.webflyer.com (http://www.webflyer.com) bevat heel veel tips en nieuws over de loyaliteitsprogramma's. Veel meer nog dan de kaartuitgevers zelf aan het grote publiek bekend maken.
Heb je al genoeg miles gespaard voor een retourtje Nederland ;D ;D
Bij United kun je ook achteraf je miles bij laten schrijven als je je instapkaarten tenminste nog hebt. Wie weet kan dat bij AA ook. Is het proberen waard toch!!!!
Bij United kun je ook achteraf je miles bij laten schrijven als je je instapkaarten tenminste nog hebt. Wie weet kan dat bij AA ook. Is het proberen waard toch!!!!
Nope, had ik al geprobeerd namelijk...
Nu meld ik me eerst overal aan en ga dan pas mijn tickets boeken, hihi...
Om precies dezelfde redenen die jij hebt opgenoemd t.a.v. Air France ;D
Ik weet niet of het uberhaupt nog bestaat, maar ik ben in 2000 naar Atlanta gevlogen met Swiss Air. Erg vriendelijk personeel, eten was te doen, goedkope vluchten en ze hadden ook een tv systeem voor iedere pasagier, met minimaal 5 verschillende films, veel muziek- en tv kanalen en een geintregeerde spelcomputer.
Een aantal jaren gelden wilde ik een weekendje stappen met Amerikaanse vrienden die in Colorado wonen. Ikzelf woonde toen nog in Nederland en zocht een vlucht om op vrijdagavond heen te vliegen en zondagmorgen weer terug.
Kosten rechstreeks via de site van KLM: 1500 EURO !!!
Dat vond ik wel een beetje te duur, dus ben ik het Internet gaan afstruinen en kreeg ik EXAKT DEZELFDE VLUCHT via een bemiddelaar aangeboden voor (schrik niet) 475 EURO !!!
Vluchtnummer, data, tijden, alles was hetzelfde!
He Loek, wat ben je toch ongezellig! LOL!
Slapen... Geen lekker warm hapje op zijn tijd... Geen speciale aandacht van een attendent als je die nodig hebt...
Ach. als het een knappe stewardess is mag ze best langs me zitten in de auto. ;D ;D
Ik heb er geen enkel bezwaar tegen.
Verder was de KLM vroeger erg gierig met het toekennen van reward vluchten, maar ik geloof dat ze nu net zo gul zijn als anderen.
Vergeet het maar! Ik probeer sinds vorig jaar mijn "Award"miles in te ruilen voor 2 tickets Canada in de zomervakantieperiode. Ik ben altijd of te vroeg of te laat of er zijn nog geen stoelen voor "Award"-klanten beschikbaar of (ook de "Herlpdesk" van KLM) weet het niet. Informatie hoe je deze wassen neus kan boeken geven ze niet. "Probeer het later nog eens!" De telefoonkosten lopen zo hoger op dan een ticket. Heb ik daarom altijd voor KLM gekozen? Als "goede klant" ben je bij KLM niets waard als je niet betaald. En ik denk ook niet dat die "Award"-miles bij de accountandscontorle worden megenomen als een reservering.
Hoe boeken jullie trouwens je vluchten? Online (welke sites?) of bij een traditioneel reisbureau?
Als je de UAL website in de expert-stand zet kan je zelfs zien hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn (met een maximum van 9). Door een paar bestemmingen en data op te vragen vind je altijd wel wat. Je kan zelfs naar alternatieve datums laten zoeken.
Jez, bij het inchecken gewoon je airmiles nummer doorgeven en dan komt het wel goed.
Bij UA kun je nog drie maanden nadat je het ticket heb gekocht het bij je mileage account bij laten tellen. Kijk maar even op de site. Ik was het ook vergeten bij mijn laatste (Japan) reis, en die heb ik er inmiddels ook bij laten tellen.
Jez, bij het inchecken gewoon je airmiles nummer doorgeven en dan komt het wel goed.
En mijn airmiles nummer is dat account number dat ik via de website heb gekregen? (Heb ik gisteren mijn haren zwart & rood geverfd, blijk ik nog steeds blond............. ;D )
Mmmmm, zie niets over US Airways....... Slechte keus?
Mmmmm, zie niets over US Airways....... Slechte keus?
US Aiways heeft op de een op andere manier (geen idee waarom eigenlijk) nooit mijn pad gekruisd... Ikz ie ze wel op de luchthavens, maar nu je het zegt... nog nooit mee gevlogen! <SCHAAM>
Mmmmm, zie niets over US Airways....... Slechte keus?
Mmmmm, zie niets over US Airways....... Slechte keus?
Wat dacht je hiervan: http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=32;action=display;threadid=19
Even zonder gekheid. Ik dacht dat alleen de KLM en Northwest zoiets hadden. Als je in Nederland woonde kon je geen NW mijlen sparen, alleen maar KLM FD-mijlen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.KLM is volgens mij gestopt met frequent flyer miles. ::)
Wat United betreft is de situatie ongeveer zo:Let er dan wel op dat je geen stoelen hebt in de V of Q klasse, deze zijn niet upgradable... :o
Een retour AMS-USA levert je tussen de 9000 en 12000 mijl op.
Bij 20000 gespaarde mijl heb je recht op een reward vlucht vanaf Amsterdam/Brussel binnen Europa. 40k=Midden Oosten 50k=USA (inclusief Hawaii) 60k=Azie/Afrika enz. 80k=Business Class naar USA.
Hiervoor gelden bepaalde blackout dates, dagen waarop je niet mag reizen. Daarnaast kan je nog upgrades aanvragen in ruil voor miles. Dan koop je een ticket en reist een klasse hoger.
Daarnaast kan je Frequent Flier miles krijgen bij bijvoorbeeld hotelovernachtingen en autohuur. Dat lukt meestal alleen als je zelf rechtstreeks bij het betreffende concern boekt, dus niet als je het via een reisbureau doet.Ja hoor... dat kun je bij United online doen, 't is op de site wel even zoeken, maar gaat wel, ik heb dit al een paar keer gedaan. ;D
Ik las laatst op een blog dat een Amerikaan voor het vliegen naar Europe graag gebruikt maakte van SAS, omdat al hun toestellen (internationaal) schijnbaar voor iets van $25 ofzo onbeperkt kan internetten via je eigen laptop (en je krijgt er een normale stroom aansluiting bij, schijnt)...Tja het is een Star alliance Partner nét als United...
Ik heb geen idee of SAS ook vanaf schiphol naar de US vliegt though....
KLM is volgens mij gestopt met frequent flyer miles. ::)
KLM | 19 |
United | 19 |
Delta | 10 |
BA | 4 |
Alitalia | 3 |
Continental | 3 |
Swiss | 3 |
American | 2 |
Martinair | 2 |
Icelandair | 1 |
LTU | 1 |
Lufthansa | 1 |
US AIrways | 1 |
KLM 19 United 19 Delta 10 BA 4 Alitalia 3 Continental 3 Swiss 3 American 2 Martinair 2 Icelandair 1 LTU 1 Lufthansa 1 US AIrways 1
Conclusie: KLM en United zijn veruit favoriet bij de forumleden :)
Wij hadden afgelopen December super aardig personeel, heen en terug.
7: KLM (Begint eindelijk de inflight entertainment te verbeteren. Cabinepersoneel te hooghartig. )
En we hadden, op de heenweg, paarden als inflight entertainment :D
Ik probeer wel te vermijden om met Alitalia te vliegen ivm het stakingsgevaar. Daar, of op de Italiaanse luchthavens, is het wel erg vaak raak
Kun je het niet aan je vluchtnummer zien? KL of NW?
Welke maatschappij is erg hulpvaardig, heeft een "zo ver het kan" een vriendelijke security check? En is duidelijk met nieuws over vertragingen, bagage ophaal plaatsen en vertrekplaatsen e.d. zal niet veel uitmaken denk ik, maar wie weet of de ervaren reiziger daar wel degelijk verschil in ziet?