Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Icecold699

Citaat
Ik denk niet dat mijn vrouw dat goed vind...  

Kijken mag toch, aankomen niet!
#61 - 18-05-2005, 20:02 uur

Hans B

Hallo Schorpioenvrouwtje,
ik vond Tulsa nou ook niet het gezelligste, maar het was voor mij wel makkelijk omdat mijn tante en oom (
inmiddels overleden) nabij Tahlequah wonen. Komende vanaf het westen(2002), was dit een ideale stop om het jaar erop (2003) het oosten te bezoeken en ik daar mijn campertje voor de winter kon stallen.
groeten, Hans B.
#62 - 19-05-2005, 20:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Derrek

Verder was de KLM vroeger erg gierig met het toekennen van reward vluchten, maar ik geloof dat ze nu net zo gul zijn als anderen.

Vergeet het maar! Ik probeer sinds vorig jaar mijn "Award"miles in te ruilen voor 2 tickets Canada in de zomervakantieperiode. Ik ben altijd of te vroeg of te laat of er zijn nog geen stoelen voor "Award"-klanten beschikbaar of (ook de "Herlpdesk" van KLM) weet het niet. Informatie hoe je deze wassen neus kan boeken geven ze niet. "Probeer het later nog eens!" De telefoonkosten lopen zo hoger op dan een ticket. Heb ik daarom altijd voor KLM gekozen? Als "goede klant" ben je bij KLM niets waard als je niet betaald. En ik denk ook niet dat die "Award"-miles bij de accountandscontorle worden megenomen als een reservering.

Vorig jaar maar met Air Canada gevlogen (en zeker niet met KLM). Prima bevallen (en ik altijd maar denken dat KLM goed was....). Meer beenruimte, vriendelijker personeel, meer service. heel redelijk eten (economy) en dat voor een prijs van de tickets die ongeveer de HELFD (!) was van KLM. (maal 4 voor mijn gezin). Met de besparing konden we de huurauto betalen voor dik 3 weken....
#63 - 24-05-2005, 09:15 uur

Frank S

Wij vliegen op Orlando altijd United of Martinair, afhankelijk van de prijs die we krijgen. Zojuist een vlucht met UA via Dulles (terug via O'Hare) op Orlando gedaan, voor 425 euro p.p. De Economy class van UA is érg krap (ook in de 777), maar als je een Economy-Plus kunt krijgen dan zit je vrij ruim. Voor September hebben we nog een vlucht geboekt staan bij Martinair, voor slechts €289 p.p.

Als we nog tegen een leuk last-minute tariefje aan lopen dan gaan we mogelijk over een paar weken nog een keer terug.

In het verleden (December 1999) op NY gevlogen met NorthWest, maar dat waren afschuwelijke rammelbakken en flight-attendants die wel allemaal tegelijk ongesteld leken... Overigens hebben we die vlucht wel betaald tegen het KLM-tarief, waarbij het reisbureau daar nog het "confortabele KLM-oor" durfde "aan te naaien"...

Hoe boeken jullie trouwens je vluchten? Online (welke sites?) of bij een traditioneel reisbureau?
#64 - 24-05-2005, 13:35 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Mississippi


Vergeet het maar! Ik probeer sinds vorig jaar mijn "Award"miles in te ruilen voor 2 tickets Canada in de zomervakantieperiode. Ik ben altijd of te vroeg of te laat of er zijn nog geen stoelen voor "Award"-klanten beschikbaar of (ook de "Herlpdesk" van KLM) weet het niet. Informatie hoe je deze wassen neus kan boeken geven ze niet. "Probeer het later nog eens!" De telefoonkosten lopen zo hoger op dan een ticket. Heb ik daarom altijd voor KLM gekozen? Als "goede klant" ben je bij KLM niets waard als je niet betaald. En ik denk ook niet dat die "Award"-miles bij de accountandscontorle worden megenomen als een reservering.

Je kan je Miles toch besteden door via de KLM website te boeken  ???

Ik heb het ook nog nooit gedaan maar inmiddels heb ik wel aardig wat KLM miles tegoed. Misschien kan ik ze bij een upgrade gebruiken tijdens het inchecken.

Hoe boeken jullie trouwens je vluchten? Online (welke sites?) of bij een traditioneel reisbureau?

Vroeger boekte ik via een reisbureau. De laatste jaren altijd via www.atp.nl of direct bij KLM, BA of easyjet. Op dit moment probeer ik ook andere websites uit die staan op http://www.goedkoopstevliegtickets.nl/

Mijn conclusie is dat je een beetje moet spelen met de aankomst en vertrekdata. Goedkope vluchten gaan soms met een enorme omweg met wel 2x of zelfs 3x overstappen. Het viel mij op als je bijvoorbeeld een directe vlucht met KLM/Northwest boekt, dat die altijd duurder is dan vliegen met een overstap. Voorbeeld Amsterdam-Memphis kost in Oktober 2400 euro voor mijn gezin van 4 personen en Amsterdam-Dallas (overstappen in Memphis) kost 1600 euro !

Dus kies ik waarschijnlijk voor British Airways, kost ook 1600 euro. Dan kom ik tenminste on 14:30 uur aan en kan ik nog een stuk rijden op de aankomstdag. Bovendien vlieg je dan met een 777 en niet met zo'n Northwest rammelbak  ;D
#65 - 24-05-2005, 16:09 uur
« Laatst bewerkt op: 24-05-2005, 16:10 uur door Mr Mississippi »

Bakvet

Bij United heb je best wel wat mogelijkheden qua vrije vluchten. Als je de UAL website in de expert-stand zet kan je zelfs zien hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn (met een maximum van 9). Door een paar bestemmingen en data op te vragen vind je altijd wel wat. Je kan zelfs naar alternatieve datums laten zoeken.

Het enige wat een beetje jammer is: je kan zelfs helemaal naar Hawaii vliegen op je award-miles, tegen hetzelfde tarief (50.000 miles). Alleen de gratis stoelen voor de vlucht tussen Los Angeles of San Francisco en Honolulu, die zijn allang door de  Amerikanen zelf voor je neus weggekaapt.

Ik herken het probleem met de KLM wel. Ik probeer al jaren om m'n gewone "boodschappen" Airmiles in een voordelig ticket LAX of SFO om te zetten. Dat lukt dus echt niet. Op z'n best kan je de ene helft van een retour vinden in de periode waarin je wilt gaan. Maar de retourvlucht is pas vijf maanden later beschikbaar. Of een heenvlucht is niet mogelijk, maar alleen een retourvlucht. Vreemd genoeg hebben ze naar de bestemming Houston wel vaak plek vrij.
#66 - 24-05-2005, 19:54 uur

Hans B

Hoi Mississippi,
is dat €1600 inclusief of exclusief de taxen.
Ik zag op de site dat Delta van AMS-ATL-MEM vliegt voor € 550 incl. Aankomst 1530u.
By WorldTicketCenter is het € 403 ex. voor dezelfde vlucht.
#67 - 24-05-2005, 21:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mississippi

Hoi Hans,

Ik reken incl. tax. Op de site van WorldTicketCenter ben ik voor de vlucht AMS MEM met Delta 2105 euro kwijt voor 3 volw.+ 1 kind.

Dat is zeker interessant maar wel 500 euro duurder dan naar Dallas met BA.
#68 - 24-05-2005, 21:45 uur

Jez

Hoe kom je bij United aan een Economy-Plus stoel? Wij vliegen in september met United en ik wil ook wel ruim zitten!! (Heb al zo'n hekel aan vliegen.......)
#69 - 24-05-2005, 22:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Als je de UAL website in de expert-stand zet kan je zelfs zien hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn (met een maximum van 9). Door een paar bestemmingen en data op te vragen vind je altijd wel wat. Je kan zelfs naar alternatieve datums laten zoeken.


Huh? En hoe doe ik dat? (je weet, blond........)
#70 - 24-05-2005, 22:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Economy Plus. 3 manieren

- Reserveren bij het boeken en dus een toeslag betalen.
- vragen bij het inchecken en hopen dat ze nog stoelen vrij zijn. (Vroeg inchecken wil nog wel eens helpen)
- Lid worden van de Frequent Flyer club, genoeg punten verzamelen en bij elke reis dan een upgrade krijgen.
#71 - 24-05-2005, 23:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Thanx Ebelix! Vraag je er bij het inchecken naar, of moet je hopen dat ze het zelf aanbieden?
(Vorige x waren we nr. 5 die incheckte maar niks extra luxe stoel)
#72 - 24-05-2005, 23:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik zou zeer zeker voor een Economy Plus gaan, dat zit echt waanzinnig ruim !!!
#73 - 25-05-2005, 01:12 uur

Bakvet

Who’s eligible? Economy Plus is available on a first come, first serve basis to our best customers including:
  • Mileage Plus® Elite members (Premier®, Premier Executive®, 1K®)
  • Qualifying United Economy® customers (Y, B, M, E and U fares)
  • Early show ups smiling overly friendly at the ground stewardess without explicitly asking for better seating.
Als je binnen een jaar 25.000 UA-mijl vliegt (d.w.z. real flight miles, not bonus miles) dan wordt je het jaar erna "Premier" member.
#74 - 25-05-2005, 21:46 uur

Chiefram

Nou, dan ga ik de komende dagen maar weer het een en ander boeken bij UA...

;-)
#75 - 25-05-2005, 22:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15