Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Jez

En ik laat mijn man aan zijn onweerstaanbare glimlach werken  ;)
#76 - 26-05-2005, 22:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Ik geloof dat ik mijn man en mijzelf zojuist heb aangemeld voor airmiles sparen bij United  ???

Ik heb wat adresgegevens e.d. ingevuld op hun website. Maarreh, krijg ik nu een pasje thuisgestuurd ofzo? We hebben wel allebei een accountnumber gekregen. Okee, ik geef het toe: ik ben een pasjes/membership/whatever-aanvraag-maagd  :-[ :-[ :-[
#77 - 26-05-2005, 23:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik hoop dat je de accountnummers al hebt aangevraagd VOORDAT je de tickets hebt gekocht, want dan kun je de miles sparen van je trip.

Zo niet, dan loop je helaas deze trip alles mis en dat zou jammer zijn, want het tikt aardig aan, zo'n overzee's retourtje.

Anders moet je ze even bellen na jullie vakantie. Sommige maatschappijen geven namelijk dan alsnog de miles, maar... niet alle maatschappijen doen dit!!!
#78 - 26-05-2005, 23:42 uur

Jez

Ehm.............. Nee dus  :-[ :-[ :-[
Dat wil zeggen, ik heb vanmiddag geboekt, maar de bevestiging en factuur is nog niet binnen, dus nog niets bevestigd of betaald.

Enneh, krijg ik zo'n pasje??
#79 - 27-05-2005, 00:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Bij de meeste maatschappijen zit het zo:

Je meldt je aan voor hun frequently flyers programma, soort airmiles dus. Dan ga je je ticket kopen en geef je je UA-nummer (voor United Airlines heet dit je Mileage Plus nummer). Je krijgt dan ca. 14 dagen NA je vlucht je Mileage Plus 'punten' bijgeschreven.

Heb je de tickets al 'gekocht' (betaald is wat anders), dan hebben ze met het boeken NIET je Mileage Plus nummer ingegeven en krijg je ook deze miles niet bijgeschreven.

Maar let op! Sommige (niet allemaal) maatschappijen bieden de mogelijkheid om alsnog de 'vergeten' miles bij te schrijven. Bewaar in iedergeval je tickets (vluchtnummer, datum, etc.) en kijk wat de instrukties zijn op de website van UA.
#80 - 27-05-2005, 03:02 uur

Chiefram

Oh ja, nog een ding... kun je niet naar het reisburo en de zaak proberen te annuleren en weer te herbevestigen, zodat ze alsnog je nummer in kunnen boeken? Misschien zijn ze wel flexible genoeg om je op de een of andere manier te helpen...
#81 - 27-05-2005, 03:04 uur

Loek

Bij UA kun je nog drie maanden nadat je het ticket heb gekocht het bij je mileage account bij laten tellen.  Kijk maar even op de site.  Ik was het ook vergeten bij mijn laatste (Japan) reis, en die heb ik er inmiddels ook bij laten tellen.
#82 - 27-05-2005, 03:09 uur

Mississippi

Na alle positieve berichten in deze rubriek heb ik nu ook een vlucht met United Airlines geboekt. We gaan op 13 October met z'n 4-en via Chicago naar Memphis TN en de 22nd via Washington Dulles weer terug  8)

Ik heb de vlucht via ATP geboekt omdat het via de site van United Airlines ca. 20% duurder was om dezelfde vluchten te boeken. Helaas kan je bij ATP niet direct seats boeken/reserveren.

De vlucht naar Chicago gaat met een 767-300 en de vlucht vanaf Wshington gaat met een 777. Wie weet wat voor in-flight entertainment bij UA in die toestellen gebruikelijk is?
Dat is voor de kinderen wel belangrijk  ;D




#83 - 27-05-2005, 13:10 uur

schorpioenvrouw

Jez, bij het inchecken gewoon je airmiles nummer doorgeven en dan komt het wel goed. Vergeet je het dan kun je het achteraf nog regelen, maar dan moet je wel je instapkaarten nog hebben. Is mij al 2x overkomen en miles werden gewoon achteraf bijgeschreven. Dus geen zorgen!!!!!

Mr, met de in-flight entertainment zit het wel goed. Iedereen heeft zijn eigen schermpje. Verder kun je kiezen uit verschillende films in, volgens mij, 2 talen (engels en spaans). Verder kun je ook naar verschillende muzkiekzenders luisteren. Dus.........jullie komen de tijd wel door.
Pffffffffffff..........je teller moet nog wel lang lopen :o!!!!!...hahahahah
#84 - 27-05-2005, 14:02 uur

Mississippi

Bedankt voor de info ! Met het in-flight entertainment bij United zit het dus wel goed !

#85 - 27-05-2005, 14:18 uur
« Laatst bewerkt op: 28-05-2005, 06:48 uur door Mr Mississippi »

Jez

Jez, bij het inchecken gewoon je airmiles nummer doorgeven en dan komt het wel goed.

En mijn airmiles nummer is dat account number dat ik via de website heb gekregen? (Heb ik gisteren mijn haren zwart & rood geverfd, blijk ik nog steeds blond............. ;D )
#86 - 27-05-2005, 18:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Bij UA kun je nog drie maanden nadat je het ticket heb gekocht het bij je mileage account bij laten tellen.  Kijk maar even op de site.  Ik was het ook vergeten bij mijn laatste (Japan) reis, en die heb ik er inmiddels ook bij laten tellen.

Dat kan bij elke maatschappij wel, maar het gaat erom wanneer je je Mileage nummer hebt aangevraagd en als dit later is gebeurd dan wanneer je je tickets hebt gekocht, dan zijn ze ineens niet meer zo flexibel.
#87 - 27-05-2005, 20:13 uur

Chiefram

Jez, bij het inchecken gewoon je airmiles nummer doorgeven en dan komt het wel goed.

En mijn airmiles nummer is dat account number dat ik via de website heb gekregen? (Heb ik gisteren mijn haren zwart & rood geverfd, blijk ik nog steeds blond............. ;D )

Dat is het zogenaamde Mileage Plus nummer dat je gekregen hebt van United Airlines.

Vroeger stuurde United Airlines nadat je je had ingeschreven een plastic credit-card-achtig pasje op, maar tegenwoordig krijg je nadat je je hebt aangemeld een scherm te zien op je komputer, welke je kunt uitprinten. Hier staan al je persoonlijke gegevens op, inklusief je Mileage Plus nummer. Vaak kun je dan ook gewoon je eigen pasje uitprinten en uitknippen.

Ze sturen vandaag de dag niets meer op in de vorm van een pasje...

;-(
#88 - 27-05-2005, 20:17 uur

Bakvet

Naar mijn idee moet je lid zijn voordat je de vlucht maakt en maakt het niet uit of je het ticket al eerder gekocht hebt. Je laat tijdens het inchecken gewoon je "pasje" zien en je nummer komt alsnog op de boarding pass te staan.

Mileage can be accrued only for flights, hotel stays, car rentals or transactions actually taken or performed by the member after the member's official enrollment date, and can be applied only to the member's account. Mileage will be credited only for flights actually flown by the member. Mileage credit will not be awarded for flight cancellations, except that United may, at its discretion, give credit for flights cancelled due to mechanical reasons or schedule reduction.

#89 - 27-05-2005, 21:17 uur

schorpioenvrouw

Zo ging het bij mij.............
Ik had mijn ticket al geboekt en betaald bij UA.
Ben naar de VS gevlogen om mijn vriend te bezoeken. Nadat ik daar al een paar dagen was kregen we het over mileage plus. Hij heeft toen gebeld met UA in de VS en alsnog voor mij een account aangevraagd en ervoor gezorgd dat de reeds gevlogen miles ook bij geschreven werden (zonder bewijs of wat dan ook). Bij het naar huis vliegen had ik dus nog geen pasje en ik heb gewoon bij het inchecken mijn accountnummer gegeven (11-nummerig cijfer). Miles werden netjes bijgeschreven. Geen probleem dus.
#90 - 27-05-2005, 22:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15