Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Chiefram

Ik weet dat sommige maatschappijen dat doen. Ik weet ook dat Southwest Airlines en American Airlines dit NIET doen, omdat ik dit zelf aan den lijve heb ondervonden...

Hoe United Airlines hiermee omgaat weet ik niet.

Wel kinderachtig dat ze het niet doen, Southwest an AA.
#91 - 28-05-2005, 04:34 uur

Pieter79

Mmmmm, zie niets over US Airways....... Slechte keus?
#92 - 11-06-2005, 00:30 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Mmmmm, zie niets over US Airways....... Slechte keus?

US Aiways heeft op de een op andere manier (geen idee waarom eigenlijk) nooit mijn pad gekruisd... Ikz ie ze wel op de luchthavens, maar nu je het zegt... nog nooit mee gevlogen! <SCHAAM>
#93 - 11-06-2005, 03:46 uur

Pieter79

Mmmmm, zie niets over US Airways....... Slechte keus?

US Aiways heeft op de een op andere manier (geen idee waarom eigenlijk) nooit mijn pad gekruisd... Ikz ie ze wel op de luchthavens, maar nu je het zegt... nog nooit mee gevlogen! <SCHAAM>

We hebben al geboekt, we vliegen van Amsterdam naar Philadelphia, en dan door naar Toronto (met US Airways dus). Daar aangekomen huren we een auto en rijden dan via een grote boog naar New York / Washington.

Ik zal tzt verslag doen van deze luchtvaartmaatschappij!
#94 - 11-06-2005, 12:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mississippi

#95 - 11-06-2005, 13:10 uur

Pieter79

#96 - 12-06-2005, 03:21 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

pzuidema

Singapore Airlines was veruit mijn favoriet... maar sinds dat die niet meer vliegen vanaf schiphol heb ik inmiddels met een paar anderen gevlogen.
Qua overall vind ik Continental het prettigst, hoewel zel onlangs zeer hardhandig met de kinderwagen van onze dochter zijn omgegaan en deze praktisch gesloopt hebben. Continental wou er niets van weten en wees alles van de hand. Gelukkig doet de reisverzekering er minder moeilijk over maar het is toch niet prettig aankomen dan in NYC.
#97 - 20-06-2005, 09:34 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

visuar

Ik las laatst op een blog dat een Amerikaan voor het vliegen naar Europe graag gebruikt maakte van SAS, omdat al hun toestellen (internationaal) schijnbaar voor iets van $25 ofzo onbeperkt kan internetten via je eigen laptop (en je krijgt er een normale stroom aansluiting bij, schijnt)...

Ik heb geen idee of SAS ook vanaf schiphol naar de US vliegt though....
#98 - 21-06-2005, 14:12 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Ebelix

#99 - 21-06-2005, 15:45 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

CorFL

Even zonder gekheid. Ik dacht dat alleen de KLM en Northwest zoiets hadden. Als je in Nederland woonde kon je geen NW mijlen sparen, alleen maar KLM FD-mijlen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.
KLM is volgens mij gestopt met frequent flyer miles. ::)
Citaat
Wat United betreft is de situatie ongeveer zo:
Een retour AMS-USA levert je tussen de 9000 en 12000 mijl op.
Bij 20000 gespaarde mijl heb je recht op een reward vlucht vanaf Amsterdam/Brussel binnen Europa. 40k=Midden Oosten 50k=USA (inclusief Hawaii) 60k=Azie/Afrika enz. 80k=Business Class naar USA.
Hiervoor gelden bepaalde blackout dates, dagen waarop je niet mag reizen. Daarnaast kan je nog upgrades aanvragen in ruil voor miles. Dan koop je een ticket en reist een klasse hoger.
Let er dan wel op dat je geen stoelen hebt in de V  of  Q  klasse, deze zijn niet upgradable... :o
Citaat
Daarnaast kan je Frequent Flier miles krijgen bij bijvoorbeeld hotelovernachtingen en autohuur. Dat lukt meestal alleen als je zelf rechtstreeks bij het betreffende concern boekt, dus niet als je het via een reisbureau doet.
Ja hoor... dat kun je bij United online doen, 't is op de site wel even zoeken, maar gaat wel, ik heb dit al een paar keer gedaan. ;D
#100 - 30-08-2005, 23:35 uur

CorFL

Ik las laatst op een blog dat een Amerikaan voor het vliegen naar Europe graag gebruikt maakte van SAS, omdat al hun toestellen (internationaal) schijnbaar voor iets van $25 ofzo onbeperkt kan internetten via je eigen laptop (en je krijgt er een normale stroom aansluiting bij, schijnt)...

Ik heb geen idee of SAS ook vanaf schiphol naar de US vliegt though....
Tja het is een Star alliance Partner nét als United...

En dat Internet??
First Class cabin only (Nét als bij United)
En Laptop power?
First Class cabin only (Nét als bij United)

Bovendien is de kans heel groot dat als je SAS boekt, en dan gewoon vliegt met United...
Ook dat een paar keer meegemaakt...

De enige "arme" Star Alliance partner is US Airways... maar ja die worden steeds armer (letterlijk)
Ze hebben geen Chapter 11 toestemming gekregen, ik vraag me nog steeds af wanneer ze ophouden met bestaan...

Ze vliegen ook vanaf AMS naar de US, aleen met een tussenstop in Stockholm... en dat kost tijd... jammer.
#101 - 30-08-2005, 23:42 uur
« Laatst bewerkt op: 30-08-2005, 23:44 uur door CorFL »

Bakvet

KLM is volgens mij gestopt met frequent flyer miles. ::)

Toevallig vandaag m'n eerste Flying Blue miles overzicht in de bus gehad. Flying Blue is het nieuwe spaarprogramma van o.a. Air France en KLM.
#102 - 02-09-2005, 23:32 uur

Emigreren USA

Ik ben tot nu toe het meest tevreden over Continental. Vooral het feit dat elke stoel een eigen TV'tje in de hoofdsteun heeft. Je kan zelf kiezen uit 6/7 films of shows die je wilt zien! Ideaal. Verder was het eten goed te hachelen en de service prima. Niet geweldig, maar dat krijg je toch niet meer tenzij je Business Class vliegt!
#103 - 18-09-2005, 18:16 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Mississippi

Even een update van de favorieten 2006 op basis van het lijstje van Jez:



                       
                       
KLM19
United19
Delta10
BA4
Alitalia3
Continental3
Swiss3
American2
Martinair2
Icelandair1
LTU1
Lufthansa1
US AIrways1

Conclusie: KLM en United zijn veruit favoriet bij de forumleden  :)
#104 - 09-05-2006, 22:26 uur

Jez

Hee, wat leuk, Mississippi! Zo had ik "mijn" lijstje nog niet bekeken  ;)
Interessante uitkomst, doh niet verrassend. Wel verrassend dat het
toch nog zoveel verschillende maatschappijen zijn.
#105 - 09-05-2006, 23:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15