Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Harrie


KLM19
United19
Delta10
BA4
Alitalia3
Continental3
Swiss3
American2
Martinair2
Icelandair1
LTU1
Lufthansa1
US AIrways1

Conclusie: KLM en United zijn veruit favoriet bij de forumleden  :)


Van bovenstaande maatschappijen heb ik nog niet met United en Icelandair gevlogen. Persoonlijk lijkt dit helemaal niet op mijn lijstje. Dat ziet er als volgt uit:
1:Swiss (Zwitserse precissie. Voor europese maatstaven nr.1)
2: Lufthansa (Deutsche Grundlichkeit und Disciplin muss sein)
3: British Airlines (2 x mee naar Australie en Nieuw Zeeland gevlogen. Best tevreden over)
4: Continental (Beste Amerikaanse maatschappij met o.a.  sterk verbeterde hub in Houston)
5: LTU (Goede duitse chartermaatschappij met moderne vloot)
6: De rest van de amerikaanse maatschappijen in volgorde: American, Delta, US Airways (wel failliet / niet failliet) en Northwest (zeer oude vloot).
7: KLM (Begint eindelijk de inflight entertainment te verbeteren. Cabinepersoneel te hooghartig. )
8: Martinair (verouderde vloot en weinig produktvernieuwend. Bijna alle amerikaanse bestemmingen geschrapt.)
9: Alitalia (wel vaak vertraging en zuidelijke mentaliteit. Overstap in Milaan problematisch)

Thx,

Harrie
#106 - 09-05-2006, 23:05 uur

Tekkel


7: KLM (Begint eindelijk de inflight entertainment te verbeteren. Cabinepersoneel te hooghartig. )
Wij hadden afgelopen December super aardig personeel, heen en terug.
Ze gingen ook heel leuk met Boris (toen nog 3) om.
En we hadden, op de heenweg, paarden als inflight entertainment :D

Bart
#107 - 09-05-2006, 23:21 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jez

En we hadden, op de heenweg, paarden als inflight entertainment :D

??? Jez snapt het weer niet..............  embarressed
#108 - 09-05-2006, 23:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

GoGriz

Heb op United gestemd omdat die tot Missoula MT vliegen, ook al vind ik US Airways best niet slecht. 

United zet ons bijna altijd op economy plus zetels ook al hebben we daar niet voor betaald, en het cabinepersoneel is altijd heel vriendelijk.  Enig minpunt dat ik me kan herinneren is dat de WC op een vlucht van Missoula naar Denver een keer bevroren was.  Het was namelijk de eerste vlucht van de dag en de temperatuur in missoula was -28 (gotta love montana :D) - en ze hadden blijkbaar geen tijd om de WC te ontdooien.... dus moest ik mijn 'boodschap' ophouden voor bijna 2u  ;D
#109 - 09-05-2006, 23:32 uur

Ruud2004

Mijn favoriete luchtvaartmaatschappij is "De goedkoopste".  :icon_idea: Ook een eventuele tussenstop of zelfs een "stopover" is geen probleem. De prijsverschillen zijn vaak geweldig groot als je een tussenstop maakt ipv rechtstreeks te vliegen. 
Ik zie vliegen echt als een dure en zeker naar Amerika als een langdurige onderbreking van mijn vakantie. 2006-03  Helaas is het (buiten de boot) de beste optie om naar in dat geweldige land te komen, maar vevelend blijft het wel.  Vooral als je niet kan slapen en dat kleine vliegtuigje op de "On-Board Flighttracker" maar niet vooruit lijkt te willen.

Ik probeer wel te vermijden om met Alitalia te vliegen ivm het stakingsgevaar. Daar, of op de Italiaanse luchthavens, is het wel erg vaak raak
#110 - 15-05-2006, 18:20 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Wop

Ik probeer wel te vermijden om met Alitalia te vliegen ivm het stakingsgevaar. Daar, of op de Italiaanse luchthavens, is het wel erg vaak raak


Ha, dat had ik net nodig voor het vertrouwen  ;) Vlieg op 14 Augustus heen met Alitalia.. Als ze op de terug weg gaan staken dan mag dat best een week duren  :P
#111 - 15-05-2006, 18:55 uur

LasVegas83

Wij vliegen op 6 augustus met United Airlines naar Washington en daarna door naar Los Angeles. Ik ben 1x eerder naar de USA geweest, ook met deze maatschappij, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet echt.
Vond wat ik er nog van weet dit een prima maatschappij, lekker je eigen tvschermpje en er kwamen vaak genoeg stewardessen langs met drinken of een zakje lekkers. Met het eten kregen we toen een menukaartje en toen kon je kiezen uit gebakken aardappeltjes met stukje biefstuk of pasta.
Ik vond het toen heeeeel snel gaan en heb me geloof ik geen moment verveeld, had toen wel veel bij me; koptelefoon, dik leesboek en een puzzelboek. Maar het scheelt ook wel dat ik prima urenlang kan slapen in een vliegtuig.
Hoop dat het 6 augustus weer net zo prima zal bevallen en dat me de reis gauw gaat, ik zal het zeker nog even komen vertellen hier.
#112 - 12-07-2006, 18:27 uur
17-08-2006 is de dag, dat ik ''I do" zeggen mag!

Anouk

Ik heb met United Airlines rechtstreeks naar Amerika gevlogen, en ook met KLM.. Als ik tussen de 2 moet kiezen, kies ik toch voor UA cheer En hoe groter het vliegtuig, hoe beter!! Ik kan niet wachten om eens met die allernieuwste Airbus te vliegen!! :D Nou maar hopen dat ze ook zulke vliegtuigen tussen Europa en Amerika inzetten, omdat het toch meer voor veel langere afstanden is, toch? Anders ga ik toch gewoon eens gezellig naar LA weer ;D Of via Australië naar de US ;D
#113 - 12-07-2006, 22:45 uur

Nynke

Vraagje. Wij hebben een KLM vlucht geboekt voor november, rechtstreeks naar DC -want we gaan naar Pennsylvania verhuizen!!! We wilden graag rechtstreeks naar DC vliegen (we logeren dan een paar dagen bij vrienden en zij brengen ons naar State College)  en deze vlucht was gewoon het goedkoopst (en zelfs 50 euro scheelt nogal omdat we met zijn 5en zijn). Nu vroeg ik me wel af, gaan we dan ook met KLM of vliegen we toch met NorthWest? Er stond duidelijk KLM. Maar volgens mij is mij al eens eerder overkomen dat het dan toch nog NW is.. en ik heb toch liever KLM geloof ik.  Wat is jullie ervaring?

Verder heb ik fijne ervaringen met BA (erg klantvriendelijk), niet zulke goede ervaringen met het vliegen met kinderen met Icelandair (slechtere service kon niet en erg kleine toestellen), op zich vind ik het altijd wel leuk om via IJsland te vliegen. Verder heb ik heel lang geleden eenst met Virgin Atlantic gevlogen, ook prima. En ik kan me niet meer herinneren hoe het was met de andere maatschappijen (volgens mij heb ik ook ooit wel gevlogen met UA, Delta, Continental en Lufthansa) .

Waar kan je trouwens het beste boeken. Wij hebben nu via Travelocity geboekt, maar ik vraag me af of het ook goedkoper kan. (hoewel, te laat nu..)

Nynke
#114 - 17-07-2006, 21:57 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2006, 21:59 uur door Nynke »

Chiefram

KLM heeft haar service de laatste jaren gelukkig sterk verbeterd tenopzichte van een aantal jaren geleden. Maar als je in een North-West toestel wordt gezet, dan is de service uitstekend, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Geen idee eigenlijk wanneer KLM een NW toestel inzet en wanneer niet. Toen wij KLM hadden geboekt, was het inderdaad 9 van de 10 keer NW, maar nog geen twee jaar geleden zaten we ineens wel van Amsterdam naar Chicago in een 747 van KLM tot mijn grote verbazing.

Kun je het niet aan je vluchtnummer zien? KL of NW?
#115 - 18-07-2006, 04:06 uur

marleencolorado

Veel vluchten van de KLM naar de VS worden uitgevoerd door NWA. Vaak staat het op je reispapieren aangegeven, er staat dan een sterretje bij het vluchtnummer die verwijst naar: "Deze vlucht wordt uitgevoerd door Northwest Airlines". Aan het vluchtnummer kun je het niet zien. Ik had mijn reis van afgelopen december geboekt bij KLM en had een KL vluchtnummer, deze vlucht werd uitgevoerd door NWA. Er waren voor deze vlucht twee vluchtnummers ééntje van KLM en één van NWA. Het is dus afwachten, als je het echt zeker wilt weten kun je de airline misschien bellen.

NWA is trouwens net zo'n goede maatschappij als KLM, ik ben altijd erg tevreden geweest. Vriendelijk personeel, leuke entertainment. Ik ben met heb naar Boston, Minniapolis en Denver gevlogen, alleen zeer goed verlopen.
#116 - 18-07-2006, 08:26 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

GoGriz

Kun je het niet aan je vluchtnummer zien? KL of NW?

Zoals marleen al zei, heeft een codeshare vlucht 2 (of meerdere) vluchtnummers, 1 voor elke maatschappij
#117 - 18-07-2006, 15:22 uur

Bakvet

Degene die de vlucht uitvoert heeft over het algemeen het kortste of het laagste vluchtnummer. Bijvoorbeeld:

KL651 = KLM vluchtnummer
NW8651 = Northwest vluchtnummer ('operated by KLM')
#118 - 19-07-2006, 08:39 uur

Assy

Never mind, kheb net geboekt bij United...
#119 - 29-02-2008, 18:45 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2008, 18:24 uur door Assy »

AJ

Hallo mensen,
Welke maatschappij is voor een relatief onervaren reiziger het fijnst om mee te reizen? Ik bedoel daarmee welke maatschappij is erg hulpvaardig, heeft een "zo ver het kan" een vriendelijke security check? En is duidelijk met  nieuws over vertragingen, bagage ophaal plaatsen en vertrekplaatsen e.d.

zal niet veel uitmaken denk ik, maar wie weet of de ervaren reiziger daar wel degelijk verschil in ziet?
 
groetjes
#120 - 02-03-2008, 19:26 uur

leden:

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15