Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Loek

De security check heeft niets met de luchtvaartmaatschappij te maken.  Dat wordt (in de US althans) gedaan door de TSA, een overheidsbedrijf.  In mijn ervaring zijn alle luchtvaartmaatschappijen even goed/slecht/behulpzaam.  Het hangt er net vanaf welke persoon je tegen het lijf loopt, wat voor weer het op dat moment is, en andere factoren die vaak niet rechtstreeks te beinvloeden zijn.  Ik richt me op beenruimte en prijs.  Het eten aan boord interesseert me weinig, en entertainment (TV schermpjes en zo) evenmin.  Meestal slaap ik binnen 10 minuten en merk van de hele vlucht vrij weinig.  Ik zou zeggen ga bij jezelf na wat je belangrijk vind op een vlucht en vergelijk die factoren door even een bezoek te brengen bij de website van de verschillende luchtvaartmaatschappijen, of forums op dat gebied.
#121 - 06-03-2008, 20:15 uur

jerbia

Mij maakt het helemaal niets uit met welke maatschappij ik vlieg. Het belangrijkste is voor mij dat ik van punt A naar B gebracht word en niet hoef te zwemmen  :D.

Ik ben maar klein en heb nooit last van een te krappe beenruimte. Personal entertainment vind ik leuk, maar is geen must.

Ik heb tot nu toe alleen ervaring met KLM, Martinair, United en Delta op mijn reizen naar de VS.
#122 - 06-03-2008, 20:48 uur

Bakvet

Welke maatschappij is erg hulpvaardig, heeft een "zo ver het kan" een vriendelijke security check? En is duidelijk met  nieuws over vertragingen, bagage ophaal plaatsen en vertrekplaatsen e.d. zal niet veel uitmaken denk ik, maar wie weet of de ervaren reiziger daar wel degelijk verschil in ziet?

Als je vanaf Schiphol vliegt met een Amerikaanse maatschappij, heb je altijd een security check. Daar stellen ze altijd 100% exact dezelfde vragen. Iedere keer weer. Voor iemand die voor het eerstnaar de V.S. reist zijn die vragen waarschijnlijk wel interessant. Voor een ervaren reiziger is het nogal slaapverwekkend. Dan is het een verademing om met K.L.M. of MartinAir te vliegen, want daar heb je heel die vragenstellerij niet.

Verder meen ik dat tegenwoordig elke maatschappij vlak voor de landing vertelt op welk bandnummer je de bagage kan ophalen. Dat wordt namelijk ook al dagen van te voren bepaald. Maar het ligt toch gewoon aan de mensen op de grond, die kunnen het op het laatste moment nog veranderen is mijn ervaring.

Wat de vertragingen betreft: ik vertrek gewoon van huis met een instelling dat ik vandaag vier uur vertraging ga oplopen voordat ik er ben. Er kan immers enorm veel mis gaan: slecht weer, techniek, geluidscontouren van Schiphol, noem maar op. Force majeure, wie dat niet accepteert is niet van deze tijd. Dan valt het uiteindelijk in 99,9% van de gevallen enorm mee.
#123 - 06-03-2008, 20:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15