Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Bakvet

Ik heb ook niet gestemd want ik vlieg eigenlijk alleen maar met United. Dus ik kan niet echt een eerlijk oordeel geven. Ik vind dat ze het beste frequent flier programma hebben en ben al twee keer gratis heen en weer geweest op bijeengespaarde airmiles.  :-*

Nou goed, dan stem ik toch maar op ze. ;D
#16 - 23-02-2005, 22:21 uur

Jez

Ik vind dat ze het beste frequent flier programma hebben en ben al twee keer gratis heen en weer geweest op bijeengespaarde airmiles.  :-*


Bakvet, zou je hier misschien iets meer over kunnen vertellen? Ik weet nl. niet precies hoe dit werkt, en zou het fijn vinden om het gewoon in duidelijk Nederlands (oftewel, niet door een bedrijf verteld  ;) ) uitgelegd te krijgen. Ik dacht bijv. altijd dat je als Nederlander niet bij een amerikaanse mij. airmiles kunt sparen.

Tenzij je dat al eens hebt gedaan en ik dit over het hoofd heb gezien...............
#17 - 23-02-2005, 23:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Nou het gaat dus om de B2C relatie. Je hebt dus aan de ene kant  de consument die een stukje loyaliteit gekoppeld wil zien aan een incentive en aan de andere kant het product Air Mile dat maakt dat jouw Brand in de picture is op het moment...

Even zonder gekheid. Ik dacht dat alleen de KLM en Northwest zoiets hadden. Als je in Nederland woonde kon je geen NW mijlen sparen, alleen maar KLM FD-mijlen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Bij Delta, American, Continental en zo kan je volgens mij gewoon lid worden van het spaarprogramma. Het maakt niet uit waar je woont in de wereld. Sommige hebben wel een vereiste dat je account actief moet blijven, dus je moet 1x per zoveel jaar puntjes scoren, anders vervalt de hele boel weer.

Verder was de KLM vroeger erg gierig met het toekennen van reward vluchten, maar ik geloof dat ze nu net zo gul zijn als anderen.

Wat United betreft is de situatie ongeveer zo:
Een retour AMS-USA levert je tussen de 9000 en 12000 mijl op.
Bij 20000 gespaarde mijl heb je recht op een reward vlucht vanaf Amsterdam/Brussel binnen Europa. 40k=Midden Oosten 50k=USA (inclusief Hawaii) 60k=Azie/Afrika enz. 80k=Business Class naar USA.

Hiervoor gelden bepaalde blackout dates, dagen waarop je niet mag reizen. Daarnaast kan je nog upgrades aanvragen in ruil voor miles. Dan koop je een ticket en reist een klasse hoger.

Daarnaast kan je Frequent Flier miles krijgen bij bijvoorbeeld hotelovernachtingen en autohuur. Dat lukt meestal alleen als je zelf rechtstreeks bij het betreffende concern boekt, dus niet als je het via een reisbureau doet.

Helaas is er in Nederland geen credit card gekoppeld aan United Mileage Plus, anders kon je op die manier ook sparen. Dan kreeg je 1 mijl voor elke dollar die je met die kaart betaalt. Dat tikt lekker aan na een paar weekjes vakantie.

De KLM heeft wel zo'n kaart, de Flying Dutchman American Express Card. Maar die kaart kost je wel 75 euro aan jaarlijkse bijdrage.
#18 - 24-02-2005, 00:18 uur

Jez

Kijk, hier heb ik iets aan! Ik begreep dat jij meestal United vliegt, dus dan kun je lekker sparen. Helaas ben ik niet zo consequent, tenminste tot nu. Dit jaar vliegen we met United, omdat we in Washington een stop-over gaan maken. En dat kan alleen met United.

Maar stel dat United goed bevalt, en de volgende reis kunnen we ook met ze vliegen, zou het dan al interessant zijn ons aan te melden? Oh ja, je schreef 9000-12000 miles per x............

En kan ik dan nog via een reisbureau boeken, of werkt dit alleen als je rechtstreeks bij United boekt?

Alvast weer bedankt! Oh, enneh, doe maar rustig met antwoorden; ik ga nu lekker slapen!
#19 - 24-02-2005, 00:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

schorpioenvrouw

Het maakt niet uit waar je boekt. Bij het inchecken overhandig je gewoon je airmilespas of geef je je airmilesnummer door. Als je het bent vergeten, dan kun je de miles ook nog achteraf op je pas laten bijschrijven. In dit geval bewaar dan goed je instapkaarten, want die hebben ze dan nodig als bewijs. Je airmilespas is geloof ik wel persoonsgebonden, dus de miles van je hele gezin worden niet op 1 pas gezet.
Wat ook leuk is om te weten, is dat sommige maatschappijen samenwerken (weet ff niet hoe ik het anders moet noemen). De miles van mijn laatste vlucht met US Airways werden gewoon bijgeschreven op mijn airmilespas van United.
Helaas is dit niet het val met AA. Voor die maatschappij heb ik nu een aparte airmilespas.
Of kent iemand hier soms een achterdeurtje dat mijn miles van AA toch bijgeschreven worden bij United  ::) :o!!!!!!!!!
#20 - 24-02-2005, 09:40 uur

Bakvet

Of kent iemand hier soms een achterdeurtje dat mijn miles van AA toch bijgeschreven worden bij United  ::) :o!!!!!!!!!
www.webflyer.com bevat heel veel tips en nieuws over de loyaliteitsprogramma's. Veel meer nog dan de kaartuitgevers zelf aan het grote publiek bekend maken.

Zo kan je volgens die website je AA Advantage miles in Diners Club rewards miles laten overzetten en die weer in UA Mileage Plus miles laten omzetten. Je verliest daarbij 50% van de waarde. Maar je hebt vast geen Diners Club Card.
#21 - 24-02-2005, 23:25 uur
« Laatst bewerkt op: 24-02-2005, 23:31 uur door Bakvet »

ejb

Nog maar niet gestemd, want tot nu toe ben ik alleen met Martinair naar de USA gevlogen. Dat is overigens wel prima bevallen, maar je, om nu op één maatschappij te stemmen terwijl je nog totaal geen vergelijkingsmateriaal hebt zou volgens mij ook niet helemaal fair zijn  ;)
#22 - 26-02-2005, 11:55 uur



Chiefram

Ik ben inmiddels al een aardige vaste klant van American Airlines geworden, hihi...

Na al een aantal vluchten met ze gehad te hebben in de laatste 3 weken heb ik vandaag weer 3 vluchten bij ze geboekt! Ik blijf me verbazen over de ruime beenruimten bij deze airline.
#23 - 01-03-2005, 04:12 uur

Ebelix

Heb je al genoeg miles gespaard voor een retourtje Nederland ;D ;D
#24 - 01-03-2005, 21:29 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Heb je al genoeg miles gespaard voor een retourtje Nederland ;D ;D

Het gaat al aardig de goede kant op, hihi... Helaas heb ik al een aantal vluchten achter de rug nog voordat ik me voor die Award dinges van AA had aangemeld, snik...

Maar of ik naar Nederland zal vliegen... denk het niet. Ik denk eerder aan gebieden als een weekendje Hawaii of Alaska...  :D

#25 - 01-03-2005, 21:48 uur

schorpioenvrouw

Bij United kun je ook achteraf je miles bij laten schrijven als je je instapkaarten tenminste nog hebt. Wie weet kan dat bij AA ook. Is het proberen waard toch!!!!
#26 - 01-03-2005, 22:16 uur

Jez

Klinkt toch interessant, miles sparen (ben anders nooit van de bonnetjes, zegeltjes & klantenkaarten).

Ik ga me hier zeker nog even in verdiepen. Ik zag bijv. al dat je met je UA-pas ook miles krijgt als je bij Dollar huurt (wat wij van plan zijn).

Begrijp ik goed, dat je elk je eigen pas moet hebben, of kunnen mijn miles op mijn man's pas worden bijgeschreven?
(en zoals ik al zei, ik GA me nog verder verdiepen...... ;D )
#27 - 01-03-2005, 22:23 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2005, 22:23 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Bij United kun je ook achteraf je miles bij laten schrijven als je je instapkaarten tenminste nog hebt. Wie weet kan dat bij AA ook. Is het proberen waard toch!!!!

Nope, had ik al geprobeerd namelijk...
Nu meld ik me eerst overal aan en ga dan pas mijn tickets boeken, hihi...
#28 - 02-03-2005, 00:23 uur

Frank S

Bij United kun je ook achteraf je miles bij laten schrijven als je je instapkaarten tenminste nog hebt. Wie weet kan dat bij AA ook. Is het proberen waard toch!!!!

Nope, had ik al geprobeerd namelijk...
Nu meld ik me eerst overal aan en ga dan pas mijn tickets boeken, hihi...

Volgens mij kan dat alleen voor vluchten die plaatsvinden nádat je je hebt aangemeld voor UA Milage Plus. Eerst vliegen en dan pas aanmelden kan problemen geven, maar dat is voor de meeste programma's zo.
#29 - 02-03-2005, 08:57 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

schorpioenvrouw

Wat ik nu tik is hoe het bij mij ging.
Ik heb me dus pas aangemeld voor UA Milage Plus toen ik mijn vlucht van nederland naar de VS al had gemaakt. De mevrouw aan de telefoon kon in hun computersysteem inderdaad zien dat dat het geval was en boekte mijn al gevlogen miles gewoon op mijn net aangevraagde airmilespas.
Verder moet ieder familielid zijn eigen pas hebben volgens mij. Mijn vriend kon de miles die hij gevlogen had met UA niet bij mij erbij laten boeken.
#30 - 02-03-2005, 12:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15