Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fijn einde van de vakantie...

Discussie gestart

Mrjn

Vandaag kwam ik erachter dat waarschijnlijk in Las Vegas, NM mijn credit card nagemaakt is.  :'( Mijn card is "maxed out", omdat iemand (iemanden?) voor honderden euro's heeft gegeten in Pinos Family Restaurant (http://www.pinosfamilyrestaurant.com/ ik begrijp niet hoe je hier in 1 keer 139 euro kunt opeten, maar het is ze toch gelukt). Het is inmiddels gemeld bij de bank, kaart is geblokkeerd en we gaan natuurlijk bezwaar aantekenen en ik ga er vanuit dat we het geld gewoon terugkrijgen. We waren niet eens in de buurt van die tent, de eerste keer dat het gebeurde.

Maar ik twijfel nog wel of ik contact zal zoeken met het hotel in Las Vegas, omdat dit de enige plek kan zijn waar iemand met de kaart heeft zitten klooien. Ik weet dat er forumleden zijn die dit al eens bij de hand hebben gehad, dus ik hoop dat er wat tips zijn.

(ik heb het bij reizen algemeen gezet, omdat ik het niet helemaal off topic vond, maar misschien denken de mods er anders over?)
#1 - 22-11-2008, 11:37 uur

Coyote

Maar ik twijfel nog wel of ik contact zal zoeken met het hotel in Las Vegas, omdat dit de enige plek kan zijn waar iemand met de kaart heeft zitten klooien. Ik weet dat er forumleden zijn die dit al eens bij de hand hebben gehad, dus ik hoop dat er wat tips zijn.

Vervelend dat dit allemaal gebeurt. Ik verwacht dat jullie wel kunnen aangeven welke bedragen niet door jullie besteed zijn en de bank alles vergoedt. Lastig blijft het wel en brengt een hoop rompslomp met zich mee.  :(

Als het hotel de enige is waar je in Las Vegas de kaart gebruikt hebt, zou ik dat zeker melden bij je bank. Neem aan dat zij een rapport hebben opgemaakt? Voor hen kan dit ook nuttige informatie zijn. Bedenk verder of je je creditcard elders ook een keer afgegeven hebt. Is mij ook wel eens gebeurd dat men van het restaurant ermee naar achter liep. Je hebt er dan geen zicht meer op. Heb je voor de rest nog ergens bonnetjes van creditcard betalingen weggegooid of niet meegekregen? Vaak staat niet het volledige crditcardnummer op zo'n bonnetje maar zo af en toe nog wel.

Succes met alles. Hopelijk wordt alles snel geregeld (financieel).

Roland
#2 - 22-11-2008, 11:53 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Mrjn

We hebben het geluk dat de kaart herhaaldelijk in hetzelfde restaurant in LV, NM is gebruikt, dus aantonen is erg makkelijk. En wij waren die data niet eens in de buurt, dus ik heb er alle vertrouwen in dat dat goedkomt.

We hebben deze kaart alleen voor inchecken in het hotel gebruikt. Ik heb online geboekt, dus daar kunnen ze het nummer vandaan hebben en ze wilden de kaart inderdaad nog zien, maar dat is ook niet ongebruikelijk. Ik heb ook geen idee wanneer en hoe ze het hebben kunnen doen, maar het hotel is echt de enige plek waar de kaart uit de portemonee is geweest op die dag. Het eten hebben we contant betaald en we hebben verder niets gekocht.

Maar ik twijfel dus of ik zelf het hotel zal contacten dat dit gebeurd is en dat ik geen andere plek kan bedenken waar het gebeurd kan zijn. Misschien zijn er meer hotelgasten geweest bij wie er gefraudeerd is en als de dader er nog werkt, dan zal het vast vaker gebeuren... Aan de andere kant, als de dader zelf mij klacht in behandeling neemt...
#3 - 22-11-2008, 12:05 uur

Tekkel

Ik heb met mijn (ANWB)Visa ook wel eens een betwiste betaling teruggevraagd en gekregen.
Geen probleem.
Na ons weekje London, afgelopen September kreeg ik een brief van Visa; het vermoeden bestond dat de kaart niet meer veilig was en ik kreeg een nieuwe.
Misschien dat ik een betaling bij een verdacht bedrijf gedaan had??

Al met al denk ik dat het geen probleem zou moeten zijn, om de gestolen betalingen terug te krijgen.

Bart
#4 - 22-11-2008, 12:16 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jez

Dat je de kaart hebt gebruikt in Las Vegas en dat er vervolgens mee betaald is in dezelfde plaats wil niet zeggen dat je in dat hotel bent geskimmed. Hoewel het wel heel toevallig is natuurlijk. Onze kaart was in 2006 geskimmed en ik heb het vermoeden dat dit op het vliegveld van Reykjavik is gebeurd (tijdens de overstap naar Amsterdam). Maar dat kan ik niet aantonen. Mijn vermoeden is erop gebasseerd dat na onze vakantie in Oslo voor ruim 600,- is uitgegeven met onze kaart. Vanaf Reykjavik vertrekken dagelijks meerdere vluchten naar Oslo. We hebben bewijzen meegestuurd dat we op die dag niet in Oslo zijn geweest en kregen ons geld terug.
#5 - 22-11-2008, 12:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ruud2004

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een "betwiste betaling" en "Skimmen". Een betwiste betaling (bv dubbel belasten van je CC ivm autohuur) kan ook "te goeder trouw" plaatsvinden en dat is bij Skimmen ver te zoeken.  Een ander verschil is, dat men na het Skimmen in korte tijd zo veel mogelijk aankopen probeert te doen tot het moment dat de computers bij (bv) Interpay een afwijkend uitgavepatroon registreren. Je wordt werkelijk geplukt ! De kaart zal dan (tijdelijk) worden geblokkeerd en men zal contact zoeken met de klant om de aankoop te verifiëren.  Zo is mij ooit de aankoop van een zeecontainer in Afrika bespaard.

Inderdaad zijn restaurants vaak de enige plek waar je je CC uit het oog kan verliezen.  Verder verlies ik mijn CC nooit uit het oog, ook bij tankstations verdwijnt mijn CC niet onder de toonbank. Als ik dat zie, zeg ik daar direct wat van. Een "skimmer" is maar een klein apparaatje en geeft een hoop ellende.


#6 - 22-11-2008, 13:20 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Jez

Dat was precies wat bij ons was gebeurd. We werden gebeld door onze cc-maatschappij, want het was hun opgevallen dat we opeens een ander uitgavepatroon hadden. We waren net terug uit Amerika en hadden dat jaar wat meer uitgegeven dan anders, maar toen kwam ook meteen aan het licht dat er flink was uitgegeven met onze kaart in Oslo. En dat was niet door ons gedaan, zo konden we bewijzen. het enige vervelende was dat het bedrag al was afgeschreven. We moesten het als het ware eerst voorschieten voor we het weer terug kregen. Ik meen dat dit wel binnen een maand geregeld was.
#7 - 22-11-2008, 13:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Clint

Pff vervelend! Helaas is het tegenwoordig heel 'gewoon' dat mensen geskimmt worden, laatst hier in mijn omgeving ook twee twee mensen waarbij de bankpas was gekopieerd. Gelukkig zijn banken erop berekend en krijg je gewoon alles terug, alleen vervelend dat je dan vaak weer even zonder pasjes zit. In dit geval denk ik ook dat er geskimmt is, maar het komt helaas ook nog wel eens voor dat er databases met CC gegevens zo gekraakt worden door hackers. Volgens mij was er vorig jaar nog een probleem met Nederlandse Mastercards  :-\
#8 - 22-11-2008, 14:07 uur


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15