Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fingerscan

Discussie gestart

Pol

Ik heb een erfelijke afwijking/ziekte/of-hoe-je-het-ook-wilt-noemen aan mijn handen, waardoor ik geen normale vingerafdrukken kan achterlaten. De binnenkant van mijn handen zijn namelijk met een dunne eeltlaag bedekt. Heb er verder weinig last van, maar bij vingerafdrukken laat ik dus een grote zwarte vlek achter. Toen ik in 2006 in Orlando kwam waren vingerafdrukken nog niet verplicht, maar toen werd wel duidelijk dat ik 'skin problems' had. Nu is de vraag: gaan ze hier lastig over doen? Iemand zonder armen/handen kan ook geen vingerafdrukken achterlaten, dus lijkt me een vaker voorkomend probleem. Heeft iemand hier ervaring mee?

Pol
#1 - 02-06-2009, 23:26 uur

MissFluffy

Ik denk het niet .Bij de laatste vingerafdruk controle bij mijn man kregen ze ook geen goed beeld .Zijn vingers zijn zo aangetast door cement dat die geen groefjes meer zichtbaar waren .Dan hebben zij hem gevraagd of hij soms met cement werkte ,wat hij ook beamde .En hij mocht verder gaan .Zij zullen dan ook wel op de hoogte zijn van eventuele huidziektes .

Groetjes,
#2 - 02-06-2009, 23:52 uur

FreezeM

Ik zou er maar niet te snel van uitgaan dat je wel binnen wordt gelaten zonder vertraging.

Citaat
After taking capecitabine for more than three years, the man, who wasn't identified by doctors, flew to the USA to visit relatives. He was detained at the U.S. airport by Customs and Border Protection officers for four hours because they couldn't detect his fingerprints, his doctors, from the National Cancer Centre Singapore, write.

Citaat
Two years ago, Spanish cancer doctors reported a similar story about a 39-year-old flight attendant detained for several hours at a U.S. airport until her doctor faxed an explanation that the capecitabine she'd been taking for breast cancer had erased her fingerprints.

Dit zijn natuurlijk de uitzonderingen. De meeste mensen die geen (goede) vingerafdruk kunnen achterlaten mogen gewoon het land in.

Citaat
In the world, an estimated one in 50 people lack matchable fingerprints. "We have standard operating procedures that take that into account," says the Department of Homeland Security's Anna Hinken. She says Customs and Border Protection officers decide whether to admit such people on the basis of other physical and behavioral traits.

Bron: USA Today

Het is heel goed dat je al aan denkt dat dit een probleem kan zijn. Ik zou een verklaring van je dokter vragen en eventueel navraag doen bij  de Ambassade. Volgens mij is het beter om er nu wat tijd en moeite in te steken dan dat je straks aan de grens een paar uur wordt vastgehouden.
#3 - 03-06-2009, 11:04 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2009, 11:12 uur door FreezeM »

Pol

Dankjewel voor de informatie. IK heb al een doktersverklaring en zal ook maar even contact op nemen met de ambassade.

Pol
#4 - 03-06-2009, 12:23 uur

jerbia

Ik heb last van ernstige eczeem aan mijn handen en dus ook mijn vingertoppen. Ik heb nog nooit problemen gehad met de scans en mag altijd gewoon doorlopen.
#5 - 03-06-2009, 12:27 uur

Ruud2004

Mijn schoonmoeder heeft diabetes en totaal kapotgeprikte vingertoppen. Een fatsoenlijke vingerafdruk lukte dus niet. Na uitleg, geen enkel probleem.
#6 - 04-06-2009, 20:33 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15