Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gaan we in 2016 weer......en waarheen dan?

Discussie gestart

Dirc

Sinds we terug zijn uit de States wat voor mij mijn derde keer was en voor mijn vriendin de eerste keer besloten we om het voorlopig hierbij te laten. Er is immers nog zoveel te zien en hier zouden we wel even op kunnen teren.
Ondertussen voorzichtig rondgekeken naar een reisje Thailand of midden-Amerika in de winter om de kou hier te ontvluchten. Echter vandaag werd mijn vriendin ziek. Ze stuurde in de middag vanuit haar werk (waarschijnlijk nog wat schaamte gevoel) dat ze het liefst terug gaat naar Amerika volgend jaar  :afro: Het virus is dus overgeslagen.

We gaan voorlopig niets vast leggen maar concreet houdt dit in dat we, als er niets tussen komt, begin volgend jaar weer een reis willen doen. Ik denk dat wij momenteel 3 voorkeursreizen hebben:
-Florida
-Yellowstone en omgeving
-New York

Nu is NY zelf geen hele vakantie van 3 weken natuurlijk en zou het eerder een tussenstop zijn of een midweek / week.
De reis zal ergens tussen januari en begin zomer volgend jaar plaatsvinden. De voorkeur blijft een warme omgeving en niet te lange reisafstanden. We weten dat dit bij Yellowstone nooit zal gebeuren in deze periode maar dan zullen we moeten schipperen en weer (jawel Cees A) een paar dagen warmte erbij moeten boeken in bijvoorbeeld Vegas.
Florida is van zichzelf al warm natuurlijk, maar daar moet ik me nog over inlezen :). Hulp bij keuze mag altijd. Zodra de periode bekend is zal ik het laten weten.

Zoals bekend is een wandeling bij ons geen enkel probleem, maar iedere trail van een park verkennen is aan ons niet besteed. Een picknick, lekkere lunch, speciale dingen zien allemaal leuk. Wij zijn bijvoorbeeld geen mensen die uren aan de Rim van de Grand Canyon zullen staan. Of we doen een wandeling of we maken een paar mooie foto's.

Tot zover  ;D
#1 - 19-08-2015, 20:57 uur

Cees A

Volgens mij hebben we over Florida al eens een topic gemaakt. Zoek je 'm zelf op of moet ik het doen ?  ;D
En hé, over Yellowstone hebben we toch ook al eens sporadisch berichtjes uitgewisseld ? Of niet ?   :D

Blijft over New York.
Zomaar een schot voor de boeg.
Waarom maak je geen trip door het zuid-oosten van Amerika die je laat eindigen met een paar dagen New York ?
Je kunt bijvoorbeeld naar Washington, Philadelphia, Richmond, Williamsburg, Gettysburg, Lancaster (Amish)
Voor de broodnodige natuur is er Great Falls, Shenandoah, de Blue Ridge Pkwy en (als je genoeg tijd hebt) Smoky Mnts.
Pak je atlas er maar eens bij en bekijk het maar eens.
Voor overleg met ons open je een topic.  Weet je hoe dat moet ?  8)
#2 - 19-08-2015, 21:26 uur

Dirc

Ha Cees, waar heb je het allemaal over ?  >:D
#3 - 19-08-2015, 21:33 uur

Cees A

Sorry voor de late reactie, maar ook ik ben al 2 avonden achter elkaar "slachtoffer" van de landelijke Ziggo storing. Doffe ellende !  :banghead:

Als ik je wensen nog eens goed lees komt, als je vroeg in het voorjaar (mrt-apr-begin mei) gaat,  Florida in aanmerking.
Mooiweerszekerheid is er in die periode groot, er is op diverse plaatsen het door jou gewenste beach-life en vertier, er is het pretparkparadijs Orlando en er is (tropische) natuur.
De grote lijnen van zo'n Floridaroute zijn al eerder besproken. Beetje finetunen en afstemmen op je wensen en klaar.

Een alternatief voor deze periode is een route door Arizona en New Mexico en ook die is al eens eerder besproken.
Meer (woestijnachtige) natuur en minder "vertier" maar dat zou op te lossen zijn met een paar dagen Las Vegas (als je dat nog niet beu bent tenminste)

Als je eind april en de meimaand gaat komt, naast Florida waar het in die periode ook nog goed toeven is, de door mij genoemde zuid-oost route incl. NY in beeld.
Je hebt met die Z-O route (in grote lijnen) meer een stedentrip met veel historie en cultuur en wat minder natuur ertussenin.
Oon in die regio en zeker in die periode is de mooiweerszekerheid vrij groot.  (weersvoorspellingen blijven een gok)
je kunt al veel informatie halen uit eerdere berichten van mij in de diverse topics, maar een echte maatwerk route moet nog gemaakt worden.
De eerder genoemde AZ-NM route kan in die periode ook nog, maar je hebt wel kans dat je in de zuidelijke delen van AZ-NM al wat hogere temperaturen treft.
Niet zo heel erg, want de lage vochtigheidsgraad in die regio zorgt ervoor dat die warmte over het algemeen best uit te houden is.

Met je wens voor een beetje warm weer komt een route met Yellowstone pas in beeld als je vertrekdatum eind mei is en het grootste deel van je vakantie in juni valt.
(zo'n beetje dezelfde periode als waarin je dit jaar naar Amerika ging)
Over zo'n Yellowstone route is al veel geschreven dus dat zal allemaal wel bekend zijn

#4 - 20-08-2015, 10:06 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2015, 11:38 uur door Cees A »

Dirc

Ha Cees,

Het Ziggo probleem kun je omzeilen door je DNS aan te passen naar die van google: 8.8.8.8 maar dat terzijde.
De routes zijn mij inderdaad in grote lijnen al bekend vandaar dat ik even een algemeen topic opende en niet de oude omhoog gehaald heb.

Wij hoeven trouwens geen 3 weken tropische warmte maar willen inderdaad wel een paar dagen aan het zwembad / strand liggen en uitrusten. Het is immers vakantie. Dit kan prima in Vegas of Florida al ben ik meer een zwembad dan strandmens (en vriendin andersom dus dit is een discussiepuntje  ;D). Vegas zijn we niet beu, we gaan hier ook niet heen om te gokken maar om lekker aan het zwembad te liggen en te kijken hoe andere mensen zich misdragen  ;)

Volgens mij begreep ik uit onze eerdere berichten wisseling over NM en Arizona dat je eerder vast zit aan langere reistijden.
Ik denk dat je inderdaad met de opties een aardig eind in de richting komt.

1. Yellowstone als uitgangspunt met daarna een lus richting Denver of Moab met eindigen in een aantal dagen Vegas (eventueel via binnenlandse vlucht).

2. Florida

3. NM - AZ is mij het minst bekend. Sedona, Tempe, Apache Trail, Grand Canyon (alleen ik dan) hebben we al gezien dus het zal dan eerder zuid Arizona worden.

4. De reis rondom NY heb ik totaal nog niet bekeken.

De keuze zal inderdaad mede afhangen van de periode waarin we vakantie kunnen nemen en krijgen. Vroeg in het jaar neig ik eerder naar Florida / NM-AZ. Later in het jaar (lees: mei) behoren de andere 2 tot de mogelijkheden.
#5 - 20-08-2015, 16:45 uur

Old Faithful

1. Yellowstone als uitgangspunt met daarna een lus richting Denver of Moab met eindigen in een aantal dagen Vegas (eventueel via binnenlandse vlucht).

De keuze zal inderdaad mede afhangen van de periode waarin we vakantie kunnen nemen en krijgen. Vroeg in het jaar neig ik eerder naar Florida / NM-AZ. Later in het jaar (lees: mei) behoren de andere 2 tot de mogelijkheden.

Als het de optie met Yellowstone wordt, neig ik meer naar een begin in Denver en Yellowstone later in de route.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 21-08-2015, 00:34 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Tickets van en naar Miami - Orlando zie ik voor 399e. Alleen betekent dat nu al boeken....
#7 - 21-08-2015, 12:02 uur

Dirc

Ook bizar:

Arke vliegt
AMS - Orlando direct
Orlando - AMS via Miami

AMS - Miami via Orlando
Miami - AMS direct

En die tussenstop is gewoon een tussenlanding en kost je 30 min.
#8 - 21-08-2015, 12:21 uur

Cees A

Dat klopt.  Arke doet 2 bestemmingen (Miami en Orlando) aan op 1 vlucht.
Het mooiste is als je er een zodanige one-way reis van maakt dat je op de heenreis uitstapt op de luchthaven waar ze het eerste landen en op de retourvlucht pas instapt op de luchthaven waar ze als laatste landen.
Je hebt dan 2 vliegen in 1 klap. Je hoeft niet terug naar je startplaats en je hebt 2 directe vluchten zonder tussenlanding.

ALS je naar Florida wil EN het is in de door jou gewenste periode EN het is een gunstige verbinding.
Waarom zou je dan nu al niet boeken ?
Het is een mooie prijs die waarschijnlijk alleen nog goedkoper wordt als de vliegreismarkt naar Amerika instort.
#9 - 21-08-2015, 12:42 uur

Dirc

Als ik het goed begrijp boek ik:

AMS - Miami en kan ik op Orlando gewoon uitstappen.
Terug stap ik dan op Miami weer in.
#10 - 21-08-2015, 12:51 uur

Cees A

Ho, wacht even, zo werkt het niet. Veel kans dat je dan als "no-show" wordt gezien
Je moet een soort "multicity ticket" boeken.
De heenvlucht  AMS - Orlando (of eigenlijk Sanfort, want volgens mij vliegt Arke op Sanfort)
De retourvlucht Miami - AMS.
Ik heb zelf (nog) nooit met Arke gevlogen, maar ik heb al wel diverse keren gelezen, ook op forums, dat men een dergelijk ticket had geboekt.
Waag er desnoods een telefoontje naar Arke aan.
Maar ...... Weet je zeker dat die prijs van 399 ook geldt voor volgend voorjaar ?
Is het niet alleen een soort van last-minute aanbieding om van de laatste onverkochte stoelen in augustus af te komen ?
#11 - 21-08-2015, 13:04 uur

Dirc

Ha Cees, die 399 is zeker volgend voorjaar. Alleen inderdaad als je AMS - Orlando - AMS doet of AMS-Miami-AMS.
Zodra je een 'multi-city' kiest wordt de prijs 2 keer zo hoog. Nu is die overstap niet zo'n ramp want je blijft gewoon zittennatuurlijk.
#12 - 21-08-2015, 13:29 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2015, 13:52 uur door Dirc »

Cees A

ORD is Chicago O'Hare international airport.  Volgens mij moet je daar niet zijn als je naar Florida wil ...... innocent

OF je vliegt naar MCO (Orlando international airport) OF je vliegt naar SFB (Sanfort international airport)
Zoals ik al zei, volgens mij vliegt Arke op SFB
#13 - 21-08-2015, 13:45 uur

Dirc

Was het net aan het aanpassen inderdaad. Ik had eerst 'ORL' staan maar wist dat dat het niet was, 'ORD' herkende ik ergens van en leek erg te passen bij Orlando.
Maar om dit topic kort te houden.......ik heb tickets geboekt:

29 feb - 18 maart
AMS - Miami
Miami - AMS

€ 815,50
#14 - 21-08-2015, 14:25 uur

Cees A

Maar om dit topic kort te houden. 
Korte topics ? bij jou ?   ;D ;D ;D

Maar serieus, gefeliciteerd met je tickets. Mooie prijs.  Is 18 mrt de datum van de retourvlucht of de datum van je landing op Schiphol ?.
In 19 of 20 dagen kun je een heel mooie rondreis maken door Florida.

#15 - 21-08-2015, 14:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15