Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Geen stempel in paspoort gekregen

Discussie gestart

spls

Vraagje: Vorig jaar heeft de douanebeambte in Washington geen stempel in m'n paspoort gezet (wel z'n krabbel). Levert dit problemen op als ik dit jaar weer Amerika binnen wil? Of weet iemand een adres waar ik zekerheid over dit onderwerp kan krijgen? Alvast bedankt voor de info...

Grt.,
Sander.
#1 - 10-05-2010, 21:49 uur

Bakvet

Heeft hij er z'n initialen in gezet? Was het toevallig W.T.?
#2 - 10-05-2010, 22:54 uur

Jez

Als je dit jaar met een nieuw paspoort zou reizen, heb je ook die stempel niet.
Belangrijk is dat je je visa waiver kreeg en weer inleverde. Als je die nu nog hebt, dan zou ik 'm even snel naar Kentucky sturen.
#3 - 10-05-2010, 23:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

spls

@Bakvet
Z'n initialen beginnen inderdaad met een W maar of er een T achteraan komt... Lijkt een J, maar zou ook een zwierige T kunnen zijn.  ;) Vrouw en dochter hebben overigens wel een stempel in hun paspoort gekregen.

@Jez
Paspoort heb ik pas vorig jaar aangeschaft... De Visa Waiver heb ik uiteraard weer ingeleverd.

Zou het zinvol zijn het e.e.a. bij de NL ambassade of een andere instantie in de US na te vragen?

Grt.,
Sander.
#4 - 11-05-2010, 08:49 uur

Mississippi


Het zijn geen initialen, maar jouw waiver status:

Upon entry into the U.S., visitors are given either a WT (waiver-tourist) or a WB (waiver- business) status that will be indicated on the I-94 Arrival Departure Record.

#5 - 11-05-2010, 10:15 uur

spls

OK, dat wist ik niet...  embarressed

M.a.w. zou het in pricnipe geen problemen mogen opleveren de volgende keer?

Grt.,
Sander.
#6 - 11-05-2010, 17:31 uur

Wop

OK, dat wist ik niet...  embarressed

M.a.w. zou het in pricnipe geen problemen mogen opleveren de volgende keer?

Grt.,
Sander.

Ik denk dat de beambte niet eens kijkt naar eerdere stempels. Het aantal malen dat jij de VS bent geweest staat wel in zijn computersysteem. En een nieuwe entry, betekent een nieuwe bladzijde met nieuwe stempel. Althans zo is als ik het zie,.. m.a.w. ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
#7 - 11-05-2010, 19:22 uur

koosv

Ik heb toch wel weer een stempeltje gekregen in mijn nieuwe paspoort, met inderdaad daarin geschreven: WT, en ook zoals gebruikelijk, werd het groene deel van de visa waiver, die je in het vliegtuig invult, in het paspoort gedaan.
Voorzover ik weet zal het ze een worst wezen hoeveel stempeltjes van vorige bezoeken je hebt.

Nooit geweten dat  WT waiver tourist betekent.
Zoals gezegd moet je het groene gedeelte niet verliezen, soms vergeten ze het te nieten. Bij mij is het een keer gebeurd dat men juist vergat het groene gedeelte in te nemen, maar zelfs dat leverde achteraf , een beetje tot mijn verbazing, geen problemen op.
#8 - 17-05-2010, 03:43 uur

Martin Obbe

Bij mij is men eveneens vergeten bij vertrek uit de VS het groene formulier uit mijn paspoort te halen. Daar kwam ik in het vliegtuig pas achter en de Nederlandse douane op Schiphol had geen flauw benul of dat kwaad kon. Navraag bij de reisorganisatie leerde dat dat geen probleem zou mogen zijn, omdat aan de hand van passagierslijsten van vliegtuigmaatschappijen de Amerikaannse autoriteiten toch weten wie de VS verlaten heeft. Nu maar hopen dat de reisorganisatie gelijk heeft en ik niet a.s. zomer voor verrassingen komt te staan.

Martin
#9 - 17-05-2010, 12:15 uur

Johan

Officieel heeft de reisorganisatie ongelijk! Jij bent er zelf verantwoordelijk voor dat het groene formulier wordt ingeleverd. Ik verbaas me eerlijk gezegd ook altijd over opmerkingen dat men is vergeten het groene formulier uit iemands paspoort te halen. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf om dit alsnog te regelen. Alhoewel wellicht de kans bestaat dat je geen problemen krijgt is het ook niet uit te sluiten.

Lees onderstaande tekst van onze website:

Wat te doen als u bent vergeten het vertrekbewijs I-94 bij het verlaten van de Verenigde Staten in te leveren.
 
Het niet inleveren van uw I-94W/I-94 vertrekformulier-ook we visa waiver formulier, bij uw vertrek uit de Verenigde Staten, kan vervelende consequenties hebben voor toekomstige bezoeken. De Amerikaanse autoriteiten onderkennen dat dit regelmatig voorkomt en bieden derhalve instructies hoe dit eenvoudig op te lossen. Deze instructies vindt u op de website van de United States Customs and Border Protection (CBP).
Stuur uw I-94 NIET naar het Amerikaans Consulaat Generaal in Amsterdam.

De CBP instructies zijn uiteraard in het Engels en wij bieden u hierbij een vertaling in het Nederlands. Mocht u een verschil tussen de Nederlandse en Engelse tekst constateren, volgt u dan alstublieft de Engelse instructies.

begin tekst USCBP website

Wanneer u thuiskomt en het Amerikaanse vertrekformulier I-94 (wit) of I-94W (groen) zit nog in uw paspoort betekent dit dat uw vertrek niet is vastgelegd. Het is uw verantwoordelijkheid dit alsnog te regelen. U dient dan de immigratiedienst voldoende informatie te verstrekken om uw tijdig vertrek te registreren. Dit sluit uw dossier dat bij inreizen geopend is.

Indien u uw tijdig vertrek uit de Verenigde Staten niet aantoont, kan de CBP bij een volgend bezoek besluiten dat u langer dan toegestaan in de V.S. bent verbleven. Indien dit gebeurt kan uw visum ongeldig gemaakt worden, kan u de toegang tot de V.S. ontzegd worden en kan de immigratiebeambte u direct sommeren terug te keren naar uw vertrekpunt buiten de V.S.

Met name reizigers die langer zijn gebleven dan onder het Visumontheffingsprogramma is toegestaan, kunnen niet anders meer toegelaten worden tot de V.S. dan met een door een Amerikaans consulaat of Amerikaanse ambassade verstrekt visum. Als u in zo'n geval weer toelating vraagt onder het Visumontheffingsprogramma kan de immigratiebeambte u direct sommeren terug te keren naar uw vertrekpunt buiten de V.S.

Indien u uw vertrekformulier I-94 niet bij vertrek hebt ingeleverd, stuurt u het dan, samen met documentatie waaruit blijkt dat u de V.S. verlaten hebt, naar:

    *
      ACS - CBP SBU
    *
      1084 South Laurel Road
    *
      London, KY 40744
    *
      United States of America

Stuur uw vertrekformulier I-94 NIET naar een Amerikaans consulaat of Amerikaanse Ambassade, of enig ander CBP adres in de U.S., of enig ander adres dan naar het hierboven vermelde. Uitsluitend op dit adres kunnen wij de nodige correcties in de CBP vertrekstaten maken waardoor u geen problemen gaat ondervinden bij toekomstige bezoeken.

Er zijn uiteraard meerdere manieren denkbaar maar om aan te tonen dat u tijdig bent vertrokken kunt u bijvoorbeeld overleggen:

    *
      De originele boarding pass die u bij vertrek uit de V.S. hebt gebruikt
    * Fotokopieën van inreis- of uitreisstempels in uw paspoort die aantonen dat u een ander land ingereisd bent na vertrek uit de V.S. (U dient dan het hele paspoort te kopiëren, behalve de lege paginas), en
    * Fotokopieën van andere bewijzen, zoals daar zijn:
          o Gedateerde salarisstrookjes van uw werkgever die aangeven dat u in een ander land hebt gewerkt na vertrek uit de V.S.
          o Gedateerde bankafschriften met transacties die aantonen dat u in een ander land bent geweest na vertrek uit de V.S.
          o Verklaringen van een school die u bezocht hebt na vertrek uit de V.S.
          o Gedateerde credit card reçus, met daarop uw naam, maar het nummer uitteraard onleesbaar gemaakt, voor aankopen gedaan buiten de V.S. na vertrek.

Sluit, om ons te helpen uw situatie beter te begrijpen en een en ander snel te kunnen verwerken, een verklaring en indien nodig een vertaling, in het Engels bij. Uw verklaring kan alleen met ondersteunende bewijzen zoals boven vermeld worden geaccepteerd. U dient goed leesbare kopieën of indien mogelijk originele documenten te sturen. Als u origineel materiaal instuurt bewaar dan een kopie. De Amerikaanse immigratiedienst kan na verwerking geen materiaal terugsturen.

Wij raden u ten zeerste aan kopieën van wat u naar ACS-CBP stuurt, als handbagage mee te nemen bij een volgend bezoek aan de V.S., voor het geval dat de CBP immigratiebeamte vragen mocht hebben over uw toelaatbaarheid.

Voor korte trips (30 dagen of minder) naar Canada, Mexico of het Caraïbisch Gebied, gedurende uw bezoek aan de Verenigde Staten, bewaard uw I-94/I-94W zorgvuldig. U moet het pas inleveren als u naar huis vertrekt.

Vertragingen die u niet verweten kunnen worden, bijvoorbeeld vertraagde of afgezegde vluchten, medische noodgevallen waarbij artsentoezicht nodig is, enzovoorts, worden niet gezien als onrechtmatig langer verblijven dan toegestaan. U zult dit echter wel moeten kunnen aantonen bij uw volgende bezoek aan de V.S. Voor vluchtvertragingen vraag de vliegmaatschappij om een verklaring die de vertraging bevestigd, of een kopie van uw gecancelde boarding pass.
#10 - 17-05-2010, 13:21 uur

Martin Obbe

Johan,

Dank voor je uitvoerige antwoord. Ik denk dat de reisorganisatie zich beroept op onderstaande passage van de website van de US Costums en Border Protection https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/752
Daarop staat o.a.

I did not turn in my I-94 when I left the U.S., what should I do?
If you returned home with your Form I-94 (white) or Form I-94W (green) Departure Record in your passport, it is possible that your departure was not recorded properly.

If you departed by a commercial air or sea carrier (airlines or cruise ships), your departure from the U.S. can be independently verified, and it is not necessary to take any further action, although holding on to your outbound (from the U.S.) boarding pass - if you still have it - can help expedite your reentry next time you come back to the United States.

Maar voor alle zekerheid zal ik de I-94W opsturen naar Kentucky. Je weet maar nooit.

Martin
#11 - 17-05-2010, 17:26 uur

Johan

Ja das wel lastig zo, onze informatie komt rechtstreeks van het consulaat in Amsterdam.
Maar inderdaad het zou afdoende moeten zijn zou je zeggen.

#12 - 17-05-2010, 18:53 uur

spls

Voor mijn eigen gemoedsrust toch nog even via de website van CBP nagevraagd en hierbij hun antwoord:

"This will not be a problem since we will have a record of your travel in our computers. Many people travel to the US frequently, so sometime the CBP officers at the airport will stamp just the I-94W (the green card). I hope this answer helps and you enjoy your visits here."

 :afro:

Grt.,
Sander.
#13 - 18-05-2010, 20:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15