Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

goedkoper met swissair

Discussie gestart

Rob

Hoi,

heeft er iemand ervaring met swissair.Vlucht Brussel- Los Angeles is ongeveer € 500 goedkoper dan elders (in aug voor 5 pers)
Overstappen in Zurich

Groetjes
#1 - 14-01-2007, 19:42 uur

sweatbox

Hoi,

heeft er iemand ervaring met swissair.Vlucht Brussel- Los Angeles is ongeveer € 500 goedkoper dan elders (in aug voor 5 pers)
Overstappen in Zurich

Groetjes

Via welke site? Ik vind alleen vluchten die 1500 euro duurder zijn in mijn eentje.
#2 - 14-01-2007, 20:15 uur

Harrie

Beste Rob,

Hebben wij (gezin van 4) gedaan in 2006. Overstappen was geen probleem. Echter ondanks dat we 7 maanden voor vertrek geboekt hadden (lage ticketprijs) kwamen we voor de leg Zurich - Lax en vv. op de wachtlijst vanwege onze goedkope tarieven en overboekte vlucht. Gelukkig vielen er nog een aantal paxen af waardoor we wel meekonden. Helaas en op de heen als op de terugvlucht zaten we als gezin verspreid over het vliegtuig. Was toch wel wat minder leuk. Maar desalniettemin kwamen we voor relatief weing geld op de bestemming. Tickets zijn door ons geboekt op de site van D-Reizen.
#3 - 14-01-2007, 21:16 uur

Ruud2004

Swiss (en geen Swissair meer) heeft inderdaad scherpe prijzen.  Op zich een prima maatschappij met een jonge vloot Airbussen A340-300 en A330-200 voor de lange afstand.  De opmerking die Harrie plaatst kwam/komt bij elke maatschappij voor.  Gelukkig wordt dit steeds minder, want als ze je nu laten staan, kost het ze behoorlijk wat geld (EU-regels) en vlieg je waarschijnlijk gratis. (nou ja, ik bijna dan)
Ik heb ook Swiss geboekt voor juli 2007 via Zurich naar Chicago.

Buiten EU-regels vwb annulering vd vlucht of lange vertraging, is onderstaande nu ook van kracht:

In 1991 waren er al Europese regels, maar die voldeden duidelijk niet, omdat luchtvaartmaatschappij hun houding niet hebben veranderd en de reisschema's van betalende reizigers bleven verstieren. Ook voorzag die richtlijn niet in lange maatregelen wanneer er een extreme vertraging is of wanneer de luchtvaartmaatschappij besluit om een vlucht te annuleren. Met de nieuwe richtlijn zal dat allemaal gaan verbeteren. Niet alleen voor lijnvluchten, maar ook voor chartervluchten. De rechten van de reiziger zijn namelijk op vier punten beter geworden:

Geweigerd instappen. Luchtvaartmaatschappijen worden verplicht om eerst op zoek te gaan naar vrijwilligers, die hun stoel beschikbaar willen stellen in ruil voor voordelen (kan van alles zijn van geld, vouchers tot gratis tickets of frequent flyer punten).Er moet dan een deal worden gesloten. Pas als er te weinig vrijwilligers zijn, kan onvrijwillig een stoel worden geweigerd. Als dat gebeurt dan moet op basis van de gevlogen afstand een vergoeding tussen de € 250 en € 600 worden gegeven. Deze bedragen worden over 4 jaar opnieuw vastgesteld. Daarnaast houden de reizigers het recht op: een alternatieve vlucht zodra deze beschikbaar is of restitutie van het ticket. Tijdens het wachten heeft de klant recht op verzorging (eten, drinken, hotel).


Kijk ook eens op:

http://www.landenportal.nl/informatie/rechten-van-vliegtuigpassagiers.htm
#4 - 15-01-2007, 19:35 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Ventus

Wij hebben ook met Swiss gevlogen in 2006 van BRU naar LAX voor een lage prijs. Geen problemen gehad met overboekingen. Wel even hectisch in Zurich met overstappen omdat onze vlucht uit Brussel vertraagd was. Tickets heb ik rechtstreeks bij Swiss geboekt.
#5 - 16-01-2007, 14:00 uur

Harrie

Beste Ruud,

Wat je verteld klopt allemaal echter de EU-voorschriften zijn duidelijk, maar je geld krijgen is een ander verhaal..
#6 - 16-01-2007, 20:51 uur

Ruud2004

Klopt Harrie en het zal je niet eenvoudig worden gemaakt. Toch ben ik van mening dat luchtvaartmaatschappijen er tegenwoordig anders mee omgaan.  Zolang de maatschappij zich niet op "overmacht" kan beroepen (en dat is een overboeking niet) zullen ze toch over de brug moeten komen.  Gelukkig komt dat "vrijwilligersverhaal" steeds vaker voor.

Viel er trouwens niet met andere passagiers van zitplaats te ruilen aan boord.  Afgelopen jaar overkwam ons hetzelfde met Air India (laat ingecheckt) in Chicago.  De brug was nog niet v h vliegtuig of we zaten al bij elkaar.

#7 - 17-01-2007, 21:55 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

pw.van.andel@hccne

>heeft er iemand ervaring met swissair
Zoals al gesteld Swissair is niet meer. Er zijn de afgelopen jaren 3 Swissair bedrijven failiet gegaan en het ziet er weer slecht uit. Betaal nu en vlieg misschien nooit. Bedenk dat de prijs van een ticket ook zekerheid bevat.   
#8 - 18-01-2007, 22:02 uur

Harrie



Men kan  rustig Swiss boeken omdat Swiss onder Lufthansa valt. Je loopt niet meer risico dan bij bv. Air France - KLM.
#9 - 19-01-2007, 14:20 uur

Ruud2004

Niet alleen onder Lufthansa, maar Swiss is inmiddels aangesloten bij de `Star Alliance` Eén van de machtigste luchtvaartallianties die er op het ogenblik zijn.  Nee, voor een debacle zoals in de tijd van Swiss Air ben ik niet bang. 

Hieronder een aantal deelnemers van de `Star Alliance` (genoeg lumij's die op de VS vliegen, dacht ik zo)

 Air Canada
 Air India
 Air New Zealand 
 All Nippon Airways
 Asiana Airlines
 Austrian Airlines 
 bmi
 LOT Polish Airlines 
 Lufthansa
 Scandinavian Airlines System (SAS)
 Singapore Airlines
 South African Airways
 Spanair
 Swiss International Air Lines 
 TAP Portugal
 Thai Airways International
 United Airlines
 US Airways
 Varig
#10 - 19-01-2007, 22:07 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15