Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand canyon

Discussie gestart

JP

Hallo,
Over een maand sta ik ergens aan de Grand Canyon...
We twijfelen nog of we een helicopter-vlucht gaan doen of niet... we zijn met 4 en het kost handen wol geld vrees ik...
Mijn vraag echter is... waar trek je best naartoe om de Canyon te bekijken? Wat doe je er eigenlijk? Daal je er in af of is dat te zwaar....
Maw. Graag wat tips.
Bedankt
JP
#1 - 11-07-2006, 09:20 uur

Ebelix

Een helicopter vlucht geeft een mooier overzichtsbeeld van de canyon.

Voor meer informatie kan je kijken op http://www.nps.gov/grca/index.htm

Het beste is om een shuttle bus te pakken en her en der uit te stappen om de canyon te bekijken. Op verschillende punten kan je net onder de rim van de ene naar de andere plaats lopen en dan weer de bus te pakken.

Succes.
#2 - 25-07-2006, 00:23 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Hallo,
we zijn met 4 en het kost handen wol geld vrees ik...
JP
Hoi J.P.
wij zijn ook met z'n vieren en zijn reeds 3x in de Grand Canyon geweest. Wij hebben vanwege de kosten (is het niet $100 pp voor 20 minuten) ook nooit de helikoptervlucht gemaakt. Van kennissen die het wel gedaan hebben weet ik dat zij het ongelofelijk mooi hebben gevonden.
Wij hebben ons altijd beperkt tot een wandeling vanuit Gr.C.Village naar Hermit's Rest. De eerste 3 mijl wandelen, dan een stukje met de bus en het laatste stuk weer wandelen, terug helemaal met de bus. Dit stuk kun je niet met eigen vervoer en de bus (shuttle) is gratis.
Voor het stuk van Gr.C.Village naar de andere kant hebben wij dat altijd zelf gedaan, omdat dat voor ons de route was om ook verder te gaan.
Wat ook niets kost is een zonsondergang is ook schitterend, zowel in de Grand Canyon als in Arches gedaan. Omdat het al zo'n dure reis is, moet je keuze's maken er zijn zoooo veeeeel prachtige dingen te doen, raften zou ook een van mijn favorieten zijn, maar het moet wel in je portemonnee passen.
Hans
#3 - 25-07-2006, 09:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DennisH

Nog een tip. Je kan korting krijgen op een rondvlucht met je ANWB pas !! Dan kun je de AAA discount gebruiken. Hebben we ook bij Seaworld gedaan en werkt perfect !
#4 - 25-07-2006, 09:17 uur

Bonnie

Ik heb 12 dagen geleden met de helikopter door de canyon gevlogen. We volgen 30 minuten voor 135 dollar per persoon.

Wij vonden het geld meer dan waard. Als je thuiskomt voel je namelijk niet meer dat je zoveel geld kwijt bent maar je voelt nog wel de geweldige ervaring die je hebt meegemaakt! Je moet het geld wel hebben natuurlijk , klein detail   ;) je gaat over de rim, niet erin, dat mag geen enkele (toeristische) helikopter.

verder las ik ook overal over de shuttlebus. Wij zijn meer van het reizen met de eigen auto. Op eigen tempo en zonder wachttijd en stoppen waar wij willen.( Gelukkig zijn we allemaal anders :) ) Tot mijn verbazing kon je het grootste gedeelte gewoon met de eigen auto doen. Het stuk waar je alleen met shuttlebus kon komen zijn wij over gevlogen dus dat vonden wij toen wel best.

Tip van onze kant: kijk even snel op de toeristische plekken maar trek snel naar 'de hoeken' waar je zelfs in het hoogseizoen plekken kunt vinden die helemaal verlaten zijn! Heerlijk en indrukwekkend!!!

hoop dat de tips een beetje helpen!
#5 - 03-08-2006, 04:35 uur

Bakvet

Nieuw!
Edit: ik heb de tekst van deze bijdrage wat aangepast, zodat het wat positiever overkomt.

Je schrijft: "Verder las ik ook overal over de shuttlebus. Wij zijn meer van het reizen met de eigen auto. Op eigen tempo en zonder wachttijd en stoppen waar wij willen. (Gelukkig zijn we allemaal anders.)" en "Het stuk waar je alleen met shuttlebus kon komen zijn wij over gevlogen dus dat vonden wij toen wel best."

Je geeft daarbij vind ik een oordeel over iets wat je niet gedaan hebt. Volgens mij reist 99% van de lezers van het forum met eigen auto, dus zo bijzonder zijn we allemaal  niet. Daaronder heb je een groep die de aparte ervaring heeft opgedaan om met een shuttle bus door een national park te reizen. Dat is weer eens iets anders, het kost niks extra, behalve een hoop tijd. Het geeft vader (die in 90% van de gevallen de bestuurder is) ook eens de kans om even z'n aandacht van het wegdek af te halen.

Hier heb je wat tours die beweren dat ze beneden de rim vliegen en (in ieder geval ergens op de trip) stoppen. Dat zal wel een eind buiten het park zijn.
http://www.heliusa.com/tour-grand-canyon-helicopter-flight-g09md.htm
http://www.helicoptour.com/secure/Tours/LakeLVbrochure.htm
http://www.travelnice.com/grand-canyon-helicopter-tours.html
#6 - 03-08-2006, 20:12 uur
« Laatst bewerkt op: 27-08-2006, 13:23 uur door Bakvet »

anja-ke

Hebben vorig jaar een helicoptervlucht over de Grand Canyon gedaan.. Is inderdaad redelijk duur maar wel een onvergetelijke ervaring.. Wij zijn met Papillon helicopter geweest.. Je kan misschien eens op hun site kijken.. krijg je een idee van de prijzen www.papillon.com
#7 - 06-08-2006, 20:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15