Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gsm gebruik

Discussie gestart

Wendy en Kenny

Hoi allemaal kunnen we gewoon onze gsm van hier overal gebruiken tijdens de rondreis van het westen ?

mercikes
#1 - 17-01-2010, 21:02 uur

Frasi

Ja. Tenminste als je een tripleband toestel hebt.
In de VS wordt een andere frequentie gebruikt voor GSM verkeer, maar bijna alle moderne toestellen werken ook op deze band.
Wel moet je er rekening mee houden dat er buiten de grote steden/bewoonde gebieden vaak geen GSM bereik is.
#2 - 17-01-2010, 22:00 uur

guustje

Misschien en domme vraag, maar hoe kan je checken of je gsm daar werkt (dat wil dan zeggen dat hij een tripleband zou moeten hebben waarschijnlijk)?
#3 - 17-01-2010, 22:33 uur

Mississippi

Kan je opzoeken in de gebruiksaanwijzing of op de website van de fabrikant.
Meestal kan je de specificaties van de toestellen wel online vinden.
 :afro:

#4 - 17-01-2010, 22:58 uur

Bas_en_Es

hi,

ik dacht slim te zijn en mn werktelefoon mee te nemen, aangezien deze batterij het langer doet..
ehh volgens mij had mijn baas bedacht dat ik alleen in de Benelux kon bellen  :D
Dus eff iets checken lijkt me handig  ;)
Gr,
Bas en Es.
#5 - 18-01-2010, 08:51 uur

guustje

thx, mijn gsm heeft blijkbaar dualband, maar dat weet ik nu dan toch .  >:D
#6 - 18-01-2010, 21:06 uur

Sine Pari

Guustje de meeste GSM'etjes hebben in Europa dual-band (900 MHz en 1800 MHz), dit betekend nog altijd niet dat je er dan ook hier gebruik van kan maken. Wij gebruiken hier namelijk andere ferquenties (850 MHz en 1900 MHz), en je dual-band moet dan ook voor de Amerikaanse markt bestemd zijn wil je het hier kunnen gebruiken. Als ik jou was zou ik dus kijken of ik voor vertrek een tweedehands tri-band GSM, of een goedkope prepaid tri-band op de kop kan tikken. ;)
#7 - 19-01-2010, 14:55 uur

Frasi

Volgens mij is triple-band de laatste jaren zo goed als standaard. Dus als je nog een dual-band toestelletje hebt....goed bewaren; bijna antiek  :D :D
#8 - 21-01-2010, 23:17 uur

guustje

hihihi, als je mijn stukje antiek wil overkopen, doe gerust  :afro:

#9 - 22-01-2010, 19:27 uur

martinm

2 opties: of je neemt je eigen TRI-band (of quad band) telefoon mee (in jou geval een goedkoop tri-band toestel kopen) en koopt hier een prepaidkaartje (bij veel benzine stations/supermarkten of andere zaken kan je prepaid kaartjes kopen) of neem geen telefoon mee en koopt hier (in Amerika) de goedkoopste mobiel met prepaid voor +/- $25 (op T-mobile site voor $19,95)

Ik woon in Amerika en gebruik mijn NL triband toestel prepaid (toestel moet natuurlijk wel simlock vrij zijn)
#10 - 22-01-2010, 19:49 uur

Sine Pari

of neem geen telefoon mee en koopt hier (in Amerika) de goedkoopste mobiel met prepaid voor +/- $25 (op T-mobile site voor $19,95)

Ik woon in Amerika en gebruik mijn NL triband toestel prepaid (toestel moet natuurlijk wel simlock vrij zijn)
Ik kan dit enkel afraden, aangezien men een physical address in Amerika aan moet kunnen geven. Beschrikt men hier niet over gaat de koop niet door.
#11 - 24-01-2010, 09:53 uur

guustje

bedankt voor jullie reacties, we zullen hier idd een nieuwe gsm kopen en daar een simkaart, zal het gemakkelijkste zijn.
Guustje
#12 - 24-01-2010, 17:50 uur

Sine Pari

Guustje voor een simkaart heb je net als voor een prepaid GSM een physical address nodig, dus ik zou beide in Nederland aanschaffen. Voor het afsluiten van een verdag alhier moet men namelijk een resident zijn.
#13 - 24-01-2010, 23:24 uur

Loek

@ Sine Pari: Je hebt geen physical adres nodig voor een prepaid; alleen voor een abonnement.  Prepaid phones kun je zonder US adres kopen, je heb bij Walmart de grootste keus.  Ik woon ook hier in de states, en heb al meerdere vrienden en kennissen die hier op bezoek zijn op deze wijze een telefoon zien kopen.
#14 - 25-01-2010, 16:09 uur

Sine Pari

Dan moeten ze in jou staat er wat makkelijker mee om springen, want hier gaat het in ieder geval niet.
#15 - 26-01-2010, 05:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15