Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe werkt het vliegen nu (met overstap)?

Discussie gestart

Cees A

De FAQ pagina van CBP is er duidelijk over.  Voor de Amerikaanse immigratieautoriteiten is een print niet verplicht.
Sommige luchtvaartmaatschappijen en, zoals Martin schrijft cruisemaatschappijen, verlangen echter (soms) wel een printje.
Ik zou zeggen, gewoon doen. Wat voor moeite is het nou om even een printje te maken ?  Better safe than sorry.

Bron: https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1130/kw/esta%20printing/session/L3RpbWUvMTQyMzM4ODI2MS9zaWQvSzVqcUx0ZW0%3D
#16 - 08-02-2015, 10:47 uur

martinm

En hebben ze het ook gecontroleerd bij check-in?
Weet het niet, we gaan in mei dus heb het maar voor de zekerheid geprint.
#17 - 08-02-2015, 12:12 uur

Terpies

Kwam dit ook nog tegen op de site van de KLM:

http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/usa/index.htm

Advance Passenger Information
Als u naar de Verenigde Staten reist, zijn we verplicht bepaalde persoongegevens te verzamelen. We adviseren u deze zogenoemde Advance Passenger Information (API) zo vroeg mogelijk door te geven, op een van de volgende manieren:

Door contact op te nemen met uw reisagent
Via Mijn Reis
Door de gegevens in te voeren bij het online inchecken, van 24 uur tot uiterlijk 1 uur voor vertrek
Door de gegevens in te voeren in de selfservice incheckautomaat op de luchthaven

Als u vertrekt van een luchthaven waar u alleen bij de balie kunt inchecken, dan zullen onze medewerkers uw paspoortgegevens registreren.

U kunt het API-formulier ook voorafgaand aan uw reis downloaden. De API-gegevens omvatten:

Achternaam en eerste voornaam
Geboortedatum en geslacht
Paspoortnummer
Land waar het paspoort is uitgegeven
Vervaldatum paspoort
Nationaliteit
Land waar de paspoorthouder woonachtig is
Eerste verblijfadres in de Verenigde Staten. Dit adres moet bestaan uit het huisnummer, straat, plaats en postcode, inclusief de afkorting van de staat.

In de volgende gevallen hoeft u geen tijdelijk verblijfadres op te geven:

U bent officieel woonachtig in de Verenigde Staten.
Tijdens uw vlucht stapt u in de Verenigde Staten over op een vlucht naar een bestemming buiten de Verenigde Staten en de transfer vindt binnen 8 uur plaats. U vult dan bij adres ‘Transit to Non-US country’ in, en ook het vluchtnummer van het laatste traject van uw vlucht.
U gaat een cruise maken. U vult dan bij adres ‘Transit to Cruise Line’ in, met vermelding van de naam van het schip en de plaats en staat waar uw cruise vertrekt.
U reist door de Verenigde Staten in een camper. U geeft dan, indien mogelijk, een indicatie van uw geplande locatie.

Download het Advance Passenger Information-formulier(PDF, 53KB)
http://www.klm.com/travel/nl_nl/images/Api%20form_nl_tcm541-221234.pdf
#18 - 08-02-2015, 15:46 uur
« Laatst bewerkt op: 08-02-2015, 15:48 uur door Terpies »

jhbechthum

Even voor alle duidelijkheid:
Advance Passenger Information (API) is iets anders dan Electronic System for Travel Authorization (ESTA)

API slaat op de gegevens van de reizigers zodat bekend is wie er aan boord is van het vliegtuig.
ESTA is voor de toestemming om op reis te gaan naar de USA.

Johan
#19 - 09-02-2015, 20:39 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Terpies

Op de API is met name de eerste verblijfplaats een heikel punt bij de douane.

De eerste keer dat ik in de USA was om mijn zusje te bezoeken had ik dit adres niet ingevuld.

De douane deed toen echt heel erg moeilijk...bleef maar vragen of ik in de USA wilde blijven, en of ik ging werken etc. Vervolgens heb ik mijn koffers moeten openen en hebben ze alles doorzocht.

Gelukkig was er niks aan de hand, maar een waarschuwing dat je dit goed invult is wel op zijn plaats.

#20 - 10-02-2015, 02:26 uur

jhbechthum

Op de API is met name de eerste verblijfplaats een heikel punt bij de douane.

Ik heb eens de 2e verblijfplaats ingevuld.
De beambte vond dat toch wel een eind rijden...

Uitleg dat ik dat adres ingevuld had omdat we daar de langste tijd van de vakantie zouden verblijven, en mondeling aangeven waar we onderweg zouden overnachten, werd door de beambte geaccepteerd.

Toch maar beter gewoon de 1e overnachtingsplaats invullen...

Johan.
#21 - 10-02-2015, 19:09 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15