Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe werkt het vliegen nu (met overstap)?

Discussie gestart

Dirc

Ik heb voor mezelf ooit onderstaande genoteerd ooit voor mijn 2012 reis. Dit is ook ergens op het forum terug te vinden maar wellicht handig, zeker voor degenen die voor het eerst naar de US of A gaan om nog eens bovenaan te gooien.
Wellicht zijn er zaken gewijzigd, dan hoor ik het graag.

Dit is een voorbeeld met extra overstap.

THUIS
Vul Online ESTA aanvraag in voor vertrek.

AMSTERDAM
In het vliegtuig of bij de incheckbalie in Amsterdam krijg je een wit formulier.
Vul deze in (op vliegveld of in vliegtuig).

OVERSTAP
De eerste controle (Immigrations) wordt uw paspoort gecheckt.
Witte formulier wordt bij eerste controle alleen even gecheckt.
Na eerste controle koffers van de band halen.
Bij tweede controle (Customs / Douane non-US residence, meestal twee man die vlakbij het afhalen van de koffers staan) levert U het witte formulier in.
Na tweede controle (klein stukje doorlopen) kan u meteen de koffers voor de vervolgvlucht afgeven (meestal is daar wel iemand die vraagt waar de volgende bestemming heen gaat en wordt er verteld waar u de koffers kunt neerzetten).
We hoeven niet meer in te checken want dit is in Amsterdam al gebeurd dus alleen door de scan/douane/handbagage check om naar de terminal/gate te gaan voor de binnenlandse vlucht. Dit geldt niet wanneer je het vliegveld verlaat, dan moet je weer door de controle.

LAS VEGAS
Inchecken, koffers afgeven

OVERSTAP TERUGREIS
We hoeven niet meer in te checken want dit is in Las Vegas al gebeurd dus alleen door de scan/douane/handbagage check om naar de terminal/gate te gaan voor de internationale vlucht.
Koffers gaan automatisch door naar de volgende vlucht.

AMSTERDAM
Koffers ophalen, paspoort controle en door de douane naar buiten


Wat mij dus (de eerste keer) niet helemaal duidelijk was is dat je koffer op de terugweg (mits je overstapt binnen de US) automatisch in het volgende vliegveld worden geladen. Ik weet niet of dit ook zo is als je overstap op de heenweg ergens binnen de EU is???
#1 - 30-01-2015, 18:55 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 19:21 uur door Dirc »

Ine

Als je op de terugweg in Europa overstapt, wordt de koffer doorgelabeld naar je eindbestemming. (Amsterdam bijv.)
Paspoort controle wordt gedaan op het station waar je overstapt als het  een schengenland is. (duitsland, Frankrijk etc.) en niet meer bijv. op Schphol.
Bij overstap in een niet Schengenland (Engeland bijv.) wordt paspoortcontrole pas op het eindstation gedaan.
Nogmaals voor de koffers maakt het niet uit, alleen voor de passagiers.
#2 - 30-01-2015, 19:53 uur

Dirc


dedokter

Ik zie er niets verkeerds aan.
Eén puntje misschien: doe de koffers niet op slot. De Amerikaanse douane wil er geregeld in kijken en dan moet ie o :open kunnen. Anders breken ze 'm open en vind je 'm terug op de band met een touwtje / duck tape erom. http://forum.verenigdestaten.info/Smileys/4thJuly/shocked.gif
#4 - 06-02-2015, 15:01 uur
2008/2010/2014: Class C rental 3 weeks
2015-2020: Class A Jayco Precept 31UL + Smart for 2
2020-xxxxx: Class A Tiffin RED 37PA + Smart for 2

Terpies

Mijn opmerkingen:

- Ik herken het witte formulier niet, wat je aanhaalt. Ik weet niet welk formulier je bedoelt, misschien kun je het verduidelijken?

- ESTA is twee jaar geldig, daarna kun je formulier verlengen voor twee jaar, door met je oude gegevens in te loggen. Betaling verplicht via website. Neem ook kopie mee bij je reisbescheiden.

- in de USA moet je verplicht je ruimbagage oppikken bij het eerste vliegveld waar je landt. Als je daarna doorvliegt moet je je ruimbagage opnieuw inchecken. Tevens moet je zelf met je handbagage weer door de scanner voordat je doorvliegt.

- In het vliegtuig vul je je kaart in met de gegevens van je bestemming, het doel van je reis, en geef je aan of je bv levensmiddelen, kadootjes, etenswaren ed bij je hebt. Probeer dit naar waarheid te doen, want koffercontrole bij aankomst zou vervelend kunnen worden.

- tegenwoordig kun je TSA locks krijgen kopen (losse slotjes met sleutel, slotjes met cijferslot of TSa lock op de koffer). Met deze sloten kun je je koffers wel op slot doen, de douane heeft nl een masterkey waarmee ze de koffer indien nodig onbeschadigd kunnen openen en weer sluiten. Tevens vind je dan in je koffer een briefje van de douane dat ze in je koffer hebben gekeken.



#5 - 06-02-2015, 20:39 uur
« Laatst bewerkt op: 06-02-2015, 22:00 uur door Terpies »

jhbechthum

tegenwoordig kun je TSA locks krijgen (losse slotjes met sleutel, slotjes met cijferslot of TSa lock op de koffer). Met deze sloten kun je je koffers wel op slot doen, de douane heeft nl een masterkey waarmee ze de koffer indien nodig onbeschadigd kunnen openen en weer sluiten. Tevens vind je dan in je koffer een briefje van de douane dat ze in je koffer hebben gekeken.

Krijgen?? Ik heb er voor moeten betalen >:(

Nu serieus ;)
Ik heb zo mijn ervaring met TSA-sloten.
Lees dit topic maar eens om te zien hoe hier over TSA-sloten, en sloten in het algemeen, gedacht wordt.

Johan
#6 - 06-02-2015, 20:57 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Terpies

TSA (transport security administration) is een Amerikaanse dienst....

http://www.tsa.gov/traveler-information/baggage-locks

Ik heb het hier dan ook specifiek over van/naar USA. Ik heb geen ervaringen met opengebroken koffers, wel met keurig geopende en weer gesloten koffers van/naar de USA. In alle andere landen zou ik me kunnen voorstellen dat de TSA geen koffers controleert...  :afro:

Krijgen....ok je hebt gelijk...ik zou het woord VERkrijgen moeten gebruiken....of te koop... :D

Op de site http://www.travelsentry.org staat trouwens exact vermeld waar deze locks wel en niet geaccepteerd worden.... Het is wel een globaal initiatief, alleen niet alle landen zijn bij deze slotstandaard aangesloten.
#7 - 06-02-2015, 21:39 uur
« Laatst bewerkt op: 06-02-2015, 21:44 uur door Terpies »

Terpies

Overigens als reactie op de beschadiging van TSA locks staat er op de site van TSEntry het volgende:

09. My lock was broken after my flight - what can I do? Can you replace it?

There are two likely scenarios a lock is broken during travel by air:

Baggage handling systems (conveyor belts and other automated systems) and manual handling all take a toll on your baggage and your lock. The airlines are responsible for damage that exceeds the definition of "normal wear and tear". File a claim with your airline without delay.

Airport Security Officers inspect millions of pieces of baggage every day. It is faster and easier for them to open your Travel Sentry locks using their special Travel Sentry tools than it is for them to cut or break open a lock. However, it is rare but possible, that the Security Officer may have to cut open a Travel Sentry lock if it has been damaged or malfunctioning in some way. Should this occur, the Screening Agencies are not liable for damage to your lock .

Look for the Notice of Baggage Inspection form from the TSA inside your bag. If your lock is damaged and there is a TSA Notice inside the bag, contact the Brand that you purchased. Most Brands participating in the Travel Sentry system will replace locks under these circumstances. If a TSA Notice is not inside your bag, it is likely that airline handling is the cause of damage. File a claim with your airline without delay.
#8 - 06-02-2015, 21:50 uur

Terpies

Voor frequente Amerika bezoekers is trouwens het Global Entry programma aan te raden

http://www.cbp.gov/global-entry/about

Voor een fee van USD 100 heb je 5 jaar lang toegang tot de 'snelle poortjes' en kan je veelal zonder te wachten op een groot aantal luchthavens door de douane.

Het werkt een beetje als op Schiphol met de iris scan apparatuur (PRIVIUM).

Na al een paar keer ruim 4 uur in de rij te hebben gestaan om door de douane te komen, is dit programma wat we de volgende keer als we in de USA zijn als eerste gaan regelen.....

Overigens is dit programma al geldig als je PRIVIUM lid bent, en heb je in de USA toegang tot deze poortjes.

PRIVIUM is helaas een stuk duurder (minimaal  €121,-- per jaar)
#9 - 06-02-2015, 21:58 uur
« Laatst bewerkt op: 06-02-2015, 22:06 uur door Terpies »

Cees A

In je laatste 3 (!!) berichtjes vergeet je nog iets belangrijks.
Voor de iets minder frequente, maar wel regelmatige Amerikareiziger is er sinds vorig jaar APC. Automated Passport Control.
APC was in eerste instantie alleen voor US citizens en Canadezen, maar is nu ook beschikbaar voor bepaalde reizigers uit Visa Waiver country's.
Een van de voorwaarden om gebruik te maken van APC is dat je eerder op een ESTA de USA moet zijn binnengekomen.
Bij APC vul je, aan een self service kiosk, zelf je gegevens in en maak je je eigen foto en neem je je eigen vingerafdrukken.
Er wordt dan een strookje geprint en als daar een groot kruis op staat moet je alsnog naar een (apart) bemand loket, maar anders ben je "klaar"
Bron:  http://www.cbp.gov/travel/us-citizens/automated-passport-control-apc

Ik had zelf vorig jaar de pech om te landen op een luchthaven waar APC (nog) niet was ingevoerd.
Binnenkort vlieg ik naar Salt Lake City en ook die luchthaven staat niet in het APC lijstje.  2 keer vette pech voor mij dus !!

Hieronder een stukje tekst van iemand die er wel gebruik van kon maken:
In SEA staan de nieuwe “automated kiosks”. Op zich een ENORME verbetering.
Deze zijn voor US Citizens en mensen die op een ESTA niet voor de eerste keer naar de US komen.
Ik was al zoveel geweest, dus hup die rij in. Ik denk dat ik zo'n 30m heb aangeschoven, en dan een minuut of 5 aan de machine.
Je moet je paspoort scannen, allerlei vragen beantwoorden, vingerafdrukken laten nemen, foto nemen, en dan krijg je een “receipt”.
Groot kruis over de mijne, dus verder processing bij de immigrations officer, waarvoor ze een specifieke sectie hebben, dus daar moest ik maar 5min aanschuiven.
De man legde me uit dat aangezien ik mijn paspoort, en dus ESTA, had laten vernieuwen sinds mijn laatste bezoek, het systeem mij nog niet herkende. Bij een volgende bezoek zou dat dus geen probleem meer mogen zijn.



#10 - 07-02-2015, 10:27 uur

Terpies

@cees a: thx voor de tip. Ik zal de volgende keer eens kijken.

Als dit net zo goed werkt, hoeven we ons niet te registreren voor Global Entry.
#11 - 07-02-2015, 13:20 uur

Dirc

- Ik herken het witte formulier niet, wat je aanhaalt. Ik weet niet welk formulier je bedoelt, misschien kun je het verduidelijken?
In het vliegtuig zal u gevraagd worden een wit formulier in te vullen; zorg daarom dat u een pen in uw handbagage hebt, want deze worden niet uitgereikt.
Dit formulier, het douane-aangifteformulier ofwel de Customs Declaration, moet u uiteraard naar waarheid invullen; als u geen goederen invoert voor vrienden of familie, vul dan als bedrag $0 in. Laat het formulier bij de eerste douanepost zien, en lever het in bij de tweede douanepost (nadat u uw koffers opgehaald hebt).


- ESTA is twee jaar geldig, daarna kun je formulier verlengen voor twee jaar, door met je oude gegevens in te loggen. Betaling verplicht via website. Neem ook kopie mee bij je reisbescheiden.
Waarom? Ik heb nog nooit een kopie meegenomen, dit is toch nergens voor nodig?

- in de USA moet je verplicht je ruimbagage oppikken bij het eerste vliegveld waar je landt. Als je daarna doorvliegt moet je je ruimbagage opnieuw inchecken. Tevens moet je zelf met je handbagage weer door de scanner voordat je doorvliegt.
Dat stond er toch?

- In het vliegtuig vul je je kaart in met de gegevens van je bestemming, het doel van je reis, en geef je aan of je bv levensmiddelen, kadootjes, etenswaren ed bij je hebt. Probeer dit naar waarheid te doen, want koffercontrole bij aankomst zou vervelend kunnen worden.
Het 'witte' formulier. Ik zou ook zeggen 'doe dit naar waarheid'. Als je aan het proberen slaat gaat er ergens iets mis.
#12 - 07-02-2015, 15:39 uur

Terpies

- In het vliegtuig vul je je kaart in met de gegevens van je bestemming, het doel van je reis, en geef je aan of je bv levensmiddelen, kadootjes, etenswaren ed bij je hebt. Probeer dit naar waarheid te doen, want koffercontrole bij aankomst zou vervelend kunnen worden.
Het 'witte' formulier. Ik zou ook zeggen 'doe dit naar waarheid'. Als je aan het proberen slaat gaat er ergens iets mis.

Als ik gifts meeneem zet ik er een geschatte waarde op (meestal €50), geen exacte waarde tot twee decimalen nauwkeurig. Bij Levensmiddelen/etenswaren wel aangeven wat je bij je hebt, maar de waarde is minder relevant.

Ik heb altijd kopieën bij me van zorgpas, reisverzekering, creditcard/bankpas, rijbewijs, paspoort, tickets/boeking reis/boeking huurauto en ESTA formulieren als ik op reis ga, maar dat moet uiteraard iedereen voor zichzelf weten......
#13 - 07-02-2015, 22:03 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2015, 22:06 uur door Terpies »

martinm

- ESTA is twee jaar geldig, daarna kun je formulier verlengen voor twee jaar, door met je oude gegevens in te loggen. Betaling verplicht via website. Neem ook kopie mee bij je reisbescheiden.
Waarom? Ik heb nog nooit een kopie meegenomen, dit is toch nergens voor nodig?


Dacht ik ook maar print het toch even uit nadat ik een mail van Carnival Cruise line kreeg met het volgende:

You’ll need to print and carry with you your Electronic System for Travel Authorization (ESTA), as you will need to
present it at check-in for your cruise. Please remember that proper travel documentation is required at embarkation
and throughout the cruise. We strongly suggest you visit the following website www.cbp.gov/esta for additional
information regarding ESTA and check with the appropriate embassy or consulate for your specific requirements.
#14 - 08-02-2015, 09:54 uur

Jez

En hebben ze het ook gecontroleerd bij check-in?
#15 - 08-02-2015, 10:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15