Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hoeveel cash dollars

Discussie gestart

Stinger

hallo,

even een belangrijk vraagje,wie weet excact hoeveel cash dollars je mee Amerika in mag nemen??
ik hoorde bedragen van 5000 dollar,maar ook 10.000 dollar,wie kan me het juiste antwoord geven???

thanks stinger
#1 - 06-05-2005, 01:23 uur

PetraVS

Dit is wat ik op usembassy.gov vond:
10. How much cash may I bring with me for my trip?
There is no limit on the total amount of money or monetary instruments that may be brought into or taken out of the United States. However, if you transport or cause to be transported, more than $10,000 in monetary instruments on any occasion into or out of the United States, or if you receive more than that amount, in behalf of someone else and then transport it, you must file a Customs Form 4790 with U.S. Customs. Failure to comply can result in civil and criminal penalties, including seizure of the currency or monetary instruments. Monetary instruments include U.S. or foreign coins, currency, traveler's checks, money orders, and negotiable instruments or investment securities in bearer form are all considered when determining the total $10,000 reporting requirement.
#2 - 06-05-2005, 02:06 uur
« Laatst bewerkt op: 06-05-2005, 02:07 uur door PetraVS »

Stinger

Thanks for searching the web, Petra !!

Stinger  :)
#3 - 06-05-2005, 02:10 uur

Chiefram

Uhhh... Wat als je ruim $130.000 dollar via de NL bank overboekt naar een US rekeningnummer in de States? Moet je dat ook aangeven??
#4 - 08-05-2005, 04:05 uur

visuar

Dat lijkt mij wel Chief, aangezien je dat het land in brengt (ook al is dat electronisch). Ga er ook maar wel vanuit dat die transactie zowieze "geflagged" zal zijn (in NL gebeurd dat toch zowiezo boven de 10.000 euro ofzo, dacht ik)
#5 - 09-05-2005, 18:30 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

De transaktie (kon alleen maar met max 50.000 euro per keer elektronisch overgeboekt worden) is het bedrag van de overwaarde/winst van de verkoop van onze woning in Nederland.

Wij hebben dit bedrag al laten 'zien'/'bewezen (op afkomst)' op het Consulaat in Amsterdam, omdat wij gingen emigreren en bewijs van financiele support moesten kunnen aantonen.

Het geld is dus niet uit 'duistere' zaken afkomstig, maar van de verkoop van onze woning om hier een nieuw leven op te kunnen bouwen.
#6 - 10-05-2005, 16:16 uur

Bakvet

Het feit dat je een paar keer na elkaar een grote som geld hebt overgemaakt maakt het natuurlijk wel een beetje verdacht. Maar ze gaan je pas echt in de gaten houden als je regelmatig alleen reist en op het laatste moment een vliegticket koopt naar allerlei verschillende bestemmingen...  ;)
#7 - 10-05-2005, 19:57 uur

Mississippi

Het feit dat je een paar keer na elkaar een grote som geld hebt overgemaakt maakt het natuurlijk wel een beetje verdacht. Maar ze gaan je pas echt in de gaten houden als je regelmatig alleen reist en op het laatste moment een vliegticket koopt naar allerlei verschillende bestemmingen...  ;)

Werk jij soms bij de AIVD Bakvet?  ;D ;D ;D
#8 - 10-05-2005, 20:28 uur

Chiefram

Het feit dat je een paar keer na elkaar een grote som geld hebt overgemaakt maakt het natuurlijk wel een beetje verdacht. Maar ze gaan je pas echt in de gaten houden als je regelmatig alleen reist en op het laatste moment een vliegticket koopt naar allerlei verschillende bestemmingen...  ;)

Ja zeg, ga mij een beetje bang zitten maken haha... Ik reis veel en ik boek vaak op het allerlaatste moment reisjes naar veschillende bestemmingen, omdat dat moet voor mijn werk.

 :-\

Haha... Maar ze zullen toch ook wel snappen dat ik het niet in een keer heb kunnen overboeken, toch?
#9 - 11-05-2005, 04:13 uur

Chiefram

Maar even zonder dollen. Moet ik dit soort transakties ook opgeven hier??? De bank heeft mij nog niets laten weten.
#10 - 11-05-2005, 04:14 uur

Bakvet

Ik weet er niet alles van af. Als je zelf met het vliegtuig een grote som contant geld meebrengt, moet je dit aangeven. Dit is omdat de overheid er anders geen zicht op heeft. Het zou dan te gemakkelijk zijn om grote sommen drugsgeld e.d. aan het oog van de autoriteiten te onttrekken. Ik meen dat dit de hoofdreden is dat die meldplicht bestaat.

Met giraal geld laat je altijd een spoor achter. In Nederland moeten de banken alle ongebruikelijke transacties doorgeven. De meldplicht ligt hier bij de banken. Hoe het in de VS zit weet ik niet, maar ik wed dat je zelf niets hoeft te doen.
#11 - 11-05-2005, 08:21 uur

Chiefram

Ok, bedankt... Ik kan inderdaad bewijzen (notarieel) waar het geld vandaan is gekomen.

(Met drugstransakties verdiende ik wel wat meer dan dit)! LOL!

 :P ;D ;)
#12 - 11-05-2005, 16:05 uur

Jez

Maarreh..............Dat betekent dus dat je je huis in Dort hebt verkocht? Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!
#13 - 12-05-2005, 11:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Maarreh..............Dat betekent dus dat je je huis in Dort hebt verkocht? Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

Dank je! De overdracht was vrijdag 29 april en wij hoefden daar niet bij te zijn, omdat wij de notaris hebben gemachtigd dit voor ons te regelen.

Nu alleen nog van onze Nederlandse bankrekening(en) af, maar dat kan pas volgend jaar als alles met de belastingdienst is geregeld. Wij krijgen namelijk nog het een en ander terug, anders hadden we die ook natuurlijk al gecanceld, hahaha...

Pas daarna zijn we echt 'los' van Nederland qua bezittingen. Oh nee, ik heb nog wat (waardeloze) aandelen, hahaha... heelemal vergeten! LOL!
#14 - 12-05-2005, 15:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15