Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

holiday cars autohuur

Discussie gestart

pieterjose

hoi, heeft iemand ervaring met autohuur bij holdiday cars, oa cheap tickets verhuurt deze, je huurt dan eigenlijk bij alamo, meer het is een stuk goedkoper, volgens de gegevens is het all inclusief autohuur inclusief wa verzekering, weet mischien iemand of dit een uigebrijde of beperkte wa is, dit staat namelijk nergens vermeld.
#1 - 12-01-2008, 12:10 uur

mafo

Ik heb van de zomer voor het eerst op deze manier gehuurd. Het is een beetje wazige omschrijving die ze plaatsen, ik had in het contract dit staan "Rate code: Fully 228818Xd- Gold 228818XZ) daardoor ging ik er vanuit dat het Gold conditions waren. Helaas bleek bij Alamo dat dit niet zo was, aangezien ik het hier niet mee eens was heb ik het 24 uurs nummer van hen gebeld om te overleggen wat te doen. Hier kreeg ik dus iemand aan de lijn die niets kon zien / regelen het enige wat diegene kon doen was een notitie maken. Ook weigerde Alamo de tank benzine van mijn voucher af te halen omdat dit in de contractafspraak met Holiday Cars zou zitten.

Aangezien ik op dat moment geen mogelijkheden over had en wel een wagen mee wilde hebben ben ik dus maar gewoon gaan rijden. Ik nam aan dat mijn telefonische melding aan Holiday Cars wel genoeg zou zijn om hierover na mijn vakantie op terug te komen. Helaas na terugkomst reageerde holiday cars redelijk snel op mijn eerste e-mail in een afwijzende zin. Uit de e-mail maakte ik op dat ze niet bekend waren met de notitie die van mijn telefonische melding was gemaakt. Mijn tweede e-mail werd niet op gereageerd door Holiday Cars na een maand zelf maar gebeld en kreeg toen nul op rekest.

Dit was voor mij mijn eerste ervaring met Holiday cars en waarschijnlijk ook mijn laatste.

Waar ik me vooral aan stoor is dat hun 24 uurs nummer eigenlijk niet veel kan buiten kantooruren en dat is het meestal als je 's avonds in de VS je auto oppikt. Ook vindt ik het erg jammer dat ze verwarring scheppen op hun vouchers door zowel Fully als Gold neerzetten.

Voorheen boekte ik altijd standaard Gold condities omdat ik gewoon geen gezeur wil hebben als er dingen fout gaan, tegenwoordig geven ze allerlei opties die ook nog eens vaag omschreven zijn en dat is niet alleen bij Holiday Cars. Volgende keer zal ik weer eens op zoek gaan naar een reisorganisatie die dit wel duidelijk omschrijft.
#2 - 12-01-2008, 13:10 uur

Ruud2004

Ik heb van de zomer voor het eerst op deze manier gehuurd. Het is een beetje wazige omschrijving die ze plaatsen, ik had in het contract dit staan "Rate code: Fully 228818Xd- Gold 228818XZ) daardoor ging ik er vanuit dat het Gold conditions waren. Helaas bleek bij Alamo dat dit niet zo was, aangezien ik het hier niet mee eens was heb ik het 24 uurs nummer van hen gebeld om te overleggen wat te doen. Hier kreeg ik dus iemand aan de lijn die niets kon zien / regelen het enige wat diegene kon doen was een notitie maken. Ook weigerde Alamo de tank benzine van mijn voucher af te halen omdat dit in de contractafspraak met Holiday Cars zou zitten.

Aangezien ik op dat moment geen mogelijkheden over had en wel een wagen mee wilde hebben ben ik dus maar gewoon gaan rijden. Ik nam aan dat mijn telefonische melding aan Holiday Cars wel genoeg zou zijn om hierover na mijn vakantie op terug te komen. Helaas na terugkomst reageerde holiday cars redelijk snel op mijn eerste e-mail in een afwijzende zin. Uit de e-mail maakte ik op dat ze niet bekend waren met de notitie die van mijn telefonische melding was gemaakt. Mijn tweede e-mail werd niet op gereageerd door Holiday Cars na een maand zelf maar gebeld en kreeg toen nul op rekest.

Dit was voor mij mijn eerste ervaring met Holiday cars en waarschijnlijk ook mijn laatste.

Waar ik me vooral aan stoor is dat hun 24 uurs nummer eigenlijk niet veel kan buiten kantooruren en dat is het meestal als je 's avonds in de VS je auto oppikt. Ook vindt ik het erg jammer dat ze verwarring scheppen op hun vouchers door zowel Fully als Gold neerzetten.

Voorheen boekte ik altijd standaard Gold condities omdat ik gewoon geen gezeur wil hebben als er dingen fout gaan, tegenwoordig geven ze allerlei opties die ook nog eens vaag omschreven zijn en dat is niet alleen bij Holiday Cars. Volgende keer zal ik weer eens op zoek gaan naar een reisorganisatie die dit wel duidelijk omschrijft.

Jouw ervaring klinkt ook als bekende "Alamo-truc".  Jammer dat Holiday Cars je niet heeft ondersteund.  Dom ook van ze. Een hoop Amerikagangers lezen dit (en andere fora) en dit is geen reclame !
#3 - 13-01-2008, 01:02 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

mafo

Waar ik me over verbaas is dat ze inderdaad bij verhuurbedrijven je allerlei dingen proberen aan te smeren. Dat weten de reisorganisaties in Nederland ook, als ze dan zelf ook nog eens gaan werken met onduidelijke vouchers waarop zowel Fully als Gold staat maken ze het er niet duidelijker op. Volgende keer boek ik alleen als een organisatie Gold heeft en geen pakketten met eigen omschrijvingen.

In december had ik namelijk ook zo een vreemde omschrijving, andere reisorganisatie weer Alamo "24 Hour Emergency Assistance" dit was volgens Alamo dus geen road side assistance en die wilde ze dus erbij zetten. Eigenlijk maak ik dit soort vasthoudendheid en onduidelijkheid pas voor het eerst dit jaar mee. Altijd hebben ze verzekeringen, benzine en dergelijke willen toevoegen aan een prepaid voucher. Misschien dat ik de volgende keer toch maar eens een andere verhuurder ga proberen, maar ik vraag me wel af of anderen niet dezelfde of andere truckjes heeft.
#4 - 13-01-2008, 10:02 uur

Harry

Wij hebben de laatste drie jaar bij Avis gehuurd, en dat is een verademing vergeleken met de oplichtingspraktijken van Alamo, voor ons nooit meer Alamo, maar alleen nog maar Avis of Hertz.

Harry
#5 - 13-01-2008, 11:03 uur

MiamiHeat

Wij hebben de laatste drie jaar bij Avis gehuurd, en dat is een verademing vergeleken met de oplichtingspraktijken van Alamo, voor ons nooit meer Alamo, maar alleen nog maar Avis of Hertz.

Harry

Huur je dan rechtreeks via een reisbureau bij Hertz of Avis of direct via hun site? Zelf ben ik er nog niet uit voor onze vakantie in juni. Avis, Hertz, Dollar hebben we nog nooit gedaan. Altijd Alamo (en maar 1 keer een issue gehad wat direct is opgelost)
#6 - 13-01-2008, 13:27 uur

babarage

ik trek mijn anwb pasje en ik boek met een korting rechtstreeks via Hertz.nl.  Ideaal en bij vergelijkend warenonderzoek kwam hij er altijd als goedkoopste uit!  Verzekeringen en de hele meuk zitten er dan keurig bij en geen klagen over de service van Hertz.  Ze proberen je natuurlijk wel een grotere auto aan te smeren maar dat hoort er een beetje bij en als je nee dank je zegt is het ook gelijk goed (hoewel ik toen ook een keertje alsnog een grotere klasse auto meekreeg want ze hadden mijn auto niet meer staan en reed ik ipv in een intermediate in een SUV rond, he wat naar was dat nou :)).
#7 - 13-01-2008, 13:32 uur

allard

Citaat
hoi, heeft iemand ervaring met autohuur bij holdiday cars, ...............

Wij hebben dit voorjaar voor het eerst via internet geboekt bij Holiday Cars (Alamo). De voorgaande vier reizen (92-96) via diverse reisburo's. Dat werd altijd Herz. Aan de balie het gebruikelijke gezeur. Dat was bij Herz ook altijd al zo. Na consequent op alles nee gezegd te hebben moesten we wat meer betalen dan waar we op gerekend hadden. Omgerekend was het iets meer dan het bedrag van een volle tank. (we mochten hem zo leeg mogelijk inleveren) Dan kun je wel veel stennis gaan schoppen maar waar gaat het uiteindelijk om? Na het consequent doorrekenen van alle kosten inclusief benzine kom ik op 19,1 eurocent per kilometer voor het rijden in een nagelnieuwe Chevy Impala. Probeer dat hier maar eens voor elkaar te krijgen.

Mochten we nog eens gaan dan kiezen we gewoon weer lekker voor Holiday Cars. Vanwege het gebruikelijke gezeur en die paar tientjes extra laten we onze vakantie niet bederven. IK denk dat het uiteindelijk veel lood om oud ijzer is in deze branche.

Allard
#8 - 13-01-2008, 15:22 uur

mafo

@allard, ik vermoed ook dat het bij andere maatschappijen niet veel anders zal toegaan als bij Alamo. Als je hier een compleet pakket boekt dan kunnen ze je verder niets aansmeren lijkt me. Ook van de winter "moest" ik de tank benzine nemen en kon dat niet achterwege laten volgens Alamo deze keer maar gewoon voor lief genomen, het is zoals je zeg eigenlijk de moeite niet waard van het zeuren (daar zinspelen ze denk ik ook op).

Verder heb ik eigenlijk altijd bij Alamo gehuurd en heb de nodige problemen gehad met schade, lekke band, sleutel in auto en dat werd altijd perfect opgelost door Alamo.
Zoals ik al zei ik ga gewoon weer boeken bij een organisatie die wel gewoon Gold heeft in zijn pakket dan weet ik zeker dat ik goed zit en niks nada nakkes extra nodig heb bij de balie.
#9 - 13-01-2008, 17:42 uur

Yessica

Holiday Cars bemiddelt inderdaad, ze noemen zich een makelaar voor autoverhuurbedrijven. Wat zij bieden zijn waarschijnlijk de condities van de verhuurbedrijven die ze bemiddelen, ook rechtstreeks boeken is denk ik nog steeds op je hoede zijn voor het aansmeren van extra's die je niet nodig hebt.

Ik heb afgelopen week op de vakantiebeurs een week gratis autohuur in de VS gewonnen bij ze, en dat geluk had nog iemand hier op het forum weet ik, dus ik zal wel zien hoe het bevalt!
#10 - 14-01-2008, 10:51 uur



Harry

The Grove vroeg:

Citaat
Huur je dan rechtreeks via een reisbureau bij Hertz of Avis of direct via hun site? Zelf ben ik er nog niet uit voor onze vakantie in juni. Avis, Hertz, Dollar hebben we nog nooit gedaan. Altijd Alamo (en maar 1 keer een issue gehad wat direct is opgelost)

We zijn bij Avis Express preferred member (kun je regelen op de Avis site), dan hebben ze al je gegevens al zoals rijbewijsnummer, creditcardnummer enz., in San Francisco hoef je dan nergens meer naar een balie toe, je loopt gewoon naar het Avis gedeelte in de garage, daar hangt een bord met namen, je zoekt je naam op en kijkt op welke parkeerplaats je auto staat, in de auto ligt al het contract, dat teken je en geef je af bij de uitrijslagboom, binnen 5 minuten ben je op weg, en je spreekt niemand, dus ook geen gezeur en gezeik over upgrades enz., voor ons is dit ideaal.

Harry
#11 - 14-01-2008, 14:14 uur

MiamiHeat

The Grove vroeg:

Citaat
Huur je dan rechtreeks via een reisbureau bij Hertz of Avis of direct via hun site? Zelf ben ik er nog niet uit voor onze vakantie in juni. Avis, Hertz, Dollar hebben we nog nooit gedaan. Altijd Alamo (en maar 1 keer een issue gehad wat direct is opgelost)

We zijn bij Avis Express preferred member (kun je regelen op de Avis site), dan hebben ze al je gegevens al zoals rijbewijsnummer, creditcardnummer enz., in San Francisco hoef je dan nergens meer naar een balie toe, je loopt gewoon naar het Avis gedeelte in de garage, daar hangt een bord met namen, je zoekt je naam op en kijkt op welke parkeerplaats je auto staat, in de auto ligt al het contract, dat teken je en geef je af bij de uitrijslagboom, binnen 5 minuten ben je op weg, en je spreekt niemand, dus ook geen gezeur en gezeik over upgrades enz., voor ons is dit ideaal.

Harry

Hey bedankt....ik ga het eens even bekijken op de site van Avis.
#12 - 14-01-2008, 15:36 uur

Vegas

Jaaa, die ander gelukkige ben ik... bedankt voor de tip Yessica!
Ik heb trouwens wel goede ervaringen met Holiday Cars. Heb daar al 3 keer eerder geboekt en ging altijd goed.
Ze bemiddelden voor Dollar en daar ben ik goed over te spreken.
Helaas dit jaar niet meer, voorzover ik kan zien op hun site.
Nu bemiddelen ze voor Avis en Alamo.
Daardoor ben ik nu dus wel wat meer op m'n hoede bij het ophalen van de auto.
Maar zoals ik hier elder las, ik laat m'n vakantie niet vergallen door wat gezeur aan de balie van de verhuurder.
Gewoon goed opletten en nergens op in gaan.
En inderdaad die tank benzine op de koop toe nemen.
#13 - 14-01-2008, 17:21 uur

Swissdutchie

Wij hebben vorig jaar september voor het eerst een auto via Holiday Cars gehuurd en er geen spijt van gehad. Daar moet ik wel bijzetten, dat wij geen problemen hebben gehad en dus ook niet weten, hoe Holiday Cars met problemen omgaat. Ik denk dat ook heel veel ervan afhangt, bij welke verhuurder en bij welke locatie je uiteindelijk terechtkomt. Met Alamo hebben wij inderdaad ook de ervaring gemaakt, dat ze je van alles proberen aan te smeren. We hebben zelfs een keer 200 $ aan extra verzekeringen uitgegeven, terwijl we al een pakket met alle nodige verzekeringen in Nederland betaald hadden.
Deze keer hadden wij een auto bij Avis in Jasper (Canada) via Holiday Cars gehuurd en dat bleek een van de goedkoopste mogelijkheden. Ik had zelfs gekeken, wat rechtstreeks huren bij Avis kost, maar kon daar eigenlijk niet echt wijs uit worden. De prijzen voor de extra verzekeringen stonden niet duidelijk op de site en konden pas ter plekke worden afgesloten. We hadden via Holiday Cars alle verzekeringen al geregeld en ter plekke dan ook niets extra's meer betaald. Zelfs het anders gebruikelijke verkooppraatje, aansmeren van een groter auto of extra verzekeringen bleef ons deze keer bespaard. Op ons voucher van Holiday Cars stond zelfs expliciet, dat wij alle nodige verzekeringen al hadden betaald en dat ze ons dus geen extra verzekeringen hoefden aan te smeren. Het enige probleem wat we deze keer hadden was, dat we bij teruggave van de auto geen bonnetje konden krijgen, omdat de computer het niet deed. Avis beloofde de afrekening per e-mail naar ons op te sturen, maar daar wachten we nog steeds op. Aan de andere kant zijn er ook geen extra dingen afgeschreven en de borg is keurig teruggestort.
Op basis van mijn ervaringen zal ik waarschijnlijk weer via Holiday Cars boeken, ook al blijft het opletten geblazen bij de verhuurder, dat ze je geen ongewenste extra's aansmeren.
#14 - 19-01-2008, 10:23 uur



usa4all

Wij zouden het zeer op prijs stellen als de ervaringen van jullie met ons (ook) gedeeld worden in het usa4all reviewprogramma. Klik hier op direct naar Holiday Cars te gaan!
#15 - 19-01-2008, 12:18 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15