Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hotel/Cabin Yosemite Park

Discussie gestart

Assy

Hallo ik heb hier al veel gelezen en gezocht...
Voor Yosemite lijkt de beste keuze voor mij een cabin in curry village, maar deze zijn helaas volzet op de dag dat wij er zullen zijn.
Dan leek mij als 2de optie een kamer aan yosemite lodge at the falls...  Nu zie ik dat daar enkel nog een family room beschikbaar is!  Is dit ook gewoon voor een koppel, of kan dit enkel vanaf een bepaald aantal personen?
Zijn er buiten Curry Village nog andere cabins?  Zo een houten hutje lijkt me echt wel plezant om in de juist sfeer te zijn...  Een tent vindt de vriendin maar niks!
Hoop op een snel antwoord, zodat die family room er nog is...
#1 - 15-06-2008, 12:23 uur
« Laatst bewerkt op: 15-06-2008, 12:29 uur door Assy »

Assy

Niemand?
#2 - 16-06-2008, 22:49 uur

Marianne

Waarom zou je die family room niet doen? Ik vind de Lodge een geweldige locatie.
Je betaalt altijd per kamer, dus of je er nu alleen of met z'n vijven gaat zitten maakt niet uit. Ik hoop dat de kamer er nog is, meestal zijn ze snel volgeboekt. Curry Village is ook prima, maar wel drukker en eenvoudiger. Housekeeping Camp is ook geweldig, en bij White Wolf zijn ook tenten. Dit zijn tenten met echte bedden, dus niet zo heel erg primitief. Voor HKC moet je zelf voor beddengoed zorgen (of ter plekke huren).

Kijk eens in onze 2004 en 2006 verslagen voor verschillende accommodatie in Yosemite. Op www.yosemitepark.com (maar die site had je al gevonden) staat een overzicht van alle accommodatie.

(Jammer dat je dit soort vragen niet in het westen-forum mag stellen, dan was er vast sneller een reactie geweest.)

Marianne

#3 - 19-06-2008, 17:35 uur
« Laatst bewerkt op: 19-06-2008, 23:30 uur door Marianne »

Assy

Hey Marianne bedankt!  Maar ik kijk zo elke paar dagen en heb gisteren voor de nacht dat ik er ben terug een cabin beschikbaar gevonden in Camp Curry...  Dat is toch meer het natuurgevoel dan een hotelkamer niet?
#4 - 19-06-2008, 23:16 uur

Marianne

Ik zelf vind cabins altijd geweldig, wij hebben ook vaak in een KOA cabin overnacht. Maar daar heb je dan wel een schommelstoel en een picknicktafel bij, dat heb je in CV niet. Wij zelf gaan dit jaar voor het eerst in een cabin in CV overnachten, dus ik kan je daar niet veel over vertrellen, maar de cabins liggen wel redelijk dicht bij elkaar en er is geen gelegenheid om buiten te zitten, of om een kampvuurtje te maken. Dat kan bij Housekeeping Camp weer wel (maar ja, het is wel een soort tent).
CV is zeker wel meer het park-gevoel dan een kamer bij de lodge, meer kans op rondlopende beren, dus prima keuze lijkt mij.

Heb je een cabin with bath (zeldzaam) of without bath gevonden?

Marianne
#5 - 19-06-2008, 23:35 uur

Assy

KOA?  Ja maar ik denk bij vertrek uit San Francisco misschien toch in een warenhuis 2 stoeltjes te kopen om af en toe relax buiten te zitten?
Ik zie de meesten toch kiezen voor CV en the Lodge, leek me ook wel leuk, alleen een tent ziet de vriendin niet zitten, een cabin nog net...
Ja het is er eentje met bath! :)  en breakfast...
Dat ze dat van de rondlopende beren maar niet leest ;)  Ze hoopt er geen te zien, ik daarentegen wel!  Heb me speciaal een goede camera met grote zoom gekocht om een beer vast te leggen op foto! :)
#6 - 20-06-2008, 00:05 uur

Matthe

Als je kans krijgt boeken wat je te pakken kan krijgen ^-^
Het zit nl erg vaak vol.
Zo ook wij er waren 2 wkn gelee.
Cury Village; leuk zo'n tent back to nature ware het niet dat we het de eerste nacht echt koud hebben gehad.
Jogginbroek aan in bed en extra dekens waren de oplossing.
En dat tegen 114 F vd week in Lake havasu groot contrast.
#7 - 20-06-2008, 08:43 uur

Therock

wel ook een vraag hierover. stel dat ik voor 1 of 2 nachten reserveer bij de lodge (wat nog kan) is het dan makkelijk om als je reis iets veranderd dit nog makkelijk om te boeken is?
#8 - 23-06-2008, 22:55 uur

Marianne

Ja hoor, je kunt altijd annuleren of veranderen. Kijk op de site of in je bevestigingsmail wat de voorwaarden zijn.

Marianne
#9 - 04-07-2008, 23:28 uur

Travelkick

Als je niet persé in het park wilt/hoeft te zitten. WIj zaten net buiten het park (ca. 7 km.) aan de westkant. Erg leuk huisje / cabin (hout, 2 onder 1 kap) met 2 slaapkamers, (1x dubbel, 2x enkel bed), badkamer, zitkamer, terras en complex is niet te groot en heeft restaurant/caf''e, voor de kids wat speeltuigen etc.
Kijk dan op www.evergreenlodge.com  :afro:
#10 - 12-07-2008, 16:00 uur

Matthe

7KM buiten de entree waarschijnlijk,
wat ik terug kan vinden is dat altijd nog 45 minuten rijden van Yosemite Valley.
Maar ik denk wel een goed alternatief als alles vil zit ;D
#11 - 24-08-2008, 12:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15