Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp gevraagd

Discussie gestart

debotju

Kan iemand me vertellen hoeveel tijd ik heb om over te stappen?

Zoals hier blijkt 45 min? Is dit niet te weinig?

Las Vegas, nv * Chicago,O'Hare Intl il * 14/09 * American Airlines * 10:10 * 15:40 * AA 538
Chicago,O'Hare Intl il * Brussel * 14/09 * American Airlines * 16:25 * 07:35 * AA 88


Bedankt
Deborah
#1 - 28-11-2007, 21:41 uur

Rebecca

Ik houdt zelf altijd minimaal anderhalf uur aan en heb het tot nu toe altijd gehaald!
#2 - 28-11-2007, 23:21 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Mrjn

Het is de terugweg, dus geen gedoe met door douane lopen en koffers afhalen. Als je in dezelfde terminal kunt blijven, ga je het zeker wel halen (mits alles en iedereen op tijd vertrekt).
#3 - 29-11-2007, 09:44 uur

Harry

Als de vlucht uit Las Vegas op tijd vertrekt ga je het wel halen, je hoeft niet van terminal te wisselen. Mocht je het toch niet halen dan stoppen ze je waarschijnlijk in een hotel op Chicago O'hare en kun je de volgende dag mee naar Brussel, American heeft een vervoersplicht en zal dus in ieder geval moeten zorgen dat je weer thuiskomt.

Harry
#4 - 29-11-2007, 13:25 uur

debotju

Ok bedankt allemaal voor je reacties, ben nu gerustgesteld, zat er beetje mee in.

En zeker bedankt aan Harry, die antwoord op iedere topic die ik post :)
#5 - 29-11-2007, 13:27 uur

Ruud2004

Als de vlucht uit Las Vegas op tijd vertrekt ga je het wel halen, je hoeft niet van terminal te wisselen. Mocht je het toch niet halen dan stoppen ze je waarschijnlijk in een hotel op Chicago O'hare en kun je de volgende dag mee naar Brussel, American heeft een vervoersplicht en zal dus in ieder geval moeten zorgen dat je weer thuiskomt.

Harry

Of ze boeken je over op een andere vlucht/maatschappij binnen hun "alliance".  (www.oneworld.com) Bijvoorbeeld met Iberia of British Airways. Zit je waarschijnlijker nog beter dan in die oude bakken van AA.
#6 - 30-11-2007, 12:32 uur
« Laatst bewerkt op: 30-11-2007, 12:46 uur door Ruud2004 »
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Yessica

45 minuten mag volgens mij niet eens, je hebt namelijk altijd te maken met de 'minimum connecting time' en die is volgens mij minstens 90 minuten bij intercontinentale vluchten.
#7 - 30-11-2007, 15:44 uur



Harry

Yessica schreef:

Citaat
45 minuten mag volgens mij niet eens, je hebt namelijk altijd te maken met de 'minimum connecting time' en die is volgens mij minstens 90 minuten bij intercontinentale vluchten.

En van wie zou dat niet mogen?
#8 - 30-11-2007, 15:48 uur

ruud

45 minuten mag wel maar ik vind het erg krap. Ik heb het na de binnenlandse terugvlucht al twee keer meegemaakt dat het later werd. 1 keer had iemand de zaak volgekotst wat eerst moest worden opgeruimd. Back in line en zomaar een half uur later landen. De tweede keer wel geland maar een half uur gewacht in het vliegtuig omdat de gate bezet was. Er hoeft maar iets fout te gaan en je zit in de prijzen. Ik houd altijd 2 uur aan voor een overstap. Kun je tenminste nog even naar Starbuck voor een bak koffie.
#9 - 20-02-2008, 16:27 uur

Yessica

Yessica schreef:

Citaat
45 minuten mag volgens mij niet eens, je hebt namelijk altijd te maken met de 'minimum connecting time' en die is volgens mij minstens 90 minuten bij intercontinentale vluchten.

En van wie zou dat niet mogen?

Van de International Air Transportation Association niet, ook wel bekend als IATA.

Wat betreft Chicago is de minimum connect time 90 minuten van een internationale naar een binnenlandse vlucht en 30 minuten voor binnenlandse vlucht aansluitend naar een andere binnenlandse vlucht.
#10 - 21-02-2008, 11:53 uur



pw.van.andel@hccne

Deborah, we zitten op dezelfde €276/pp (alles inbegrepen!) vlucht. het enige vervelende is dat de vroege trein uit Nederland naar Brussel niet meer rijdt.
>Las Vegas, nv * Chicago,O'Hare Intl il * 14/09 * American Airlines * 10:10 * 15:40 * AA 538
>Chicago,O'Hare Intl il * Brussel * 14/09 * American Airlines * 16:25 * 07:35 * AA 88
Ons eTicket vermeldt: SN8002 (wordt uitgevoerd door AA88) en daarom was het zo goedkoop. Te kiezen (buiten de dag) was er niks.

45 minuten is krap en je kunt als je dat nog niet gedaan hebt, plaatsen reserveren voor de AA538 vlak bij de uitgang (voor SN8002 kunnen wij geen seats OnLine reserveren). Je moet van een domestic terminal wisselen naar International en moet dus met het treintje mee.
Als je het niet haalt zal AA het oplossen (zodra het vliegtuig op eigen kracht in beweging is gekomen neemt de Airline verantwoording voor je itinerary LAS > BRU). 45 minuten wel/niet mogen? De verkoper "Single Airline" 'is aan geen enkel IATA advies gebonden en Domestic > International in 45 minuten moet kunnen. Meestal. En blijven staan op ORD met het museum of Science and Industry is geen echt probleem. Je dag vliegt om.     
#11 - 21-02-2008, 16:53 uur

pw.van.andel@hccne

>Je moet van een domestic terminal wisselen naar International en moet dus met het treintje mee....
Als ik dus verder zou kijken dan mijn neus lang was, had ik gemerkt dat zulks niet waar is voor AA. LAS komt op ORD aan (gisteren) in Terminal.3 gate H12 en AA88 > BRU vertrekt van dezelfde terminal Gate K5.
Voor de goede orde: zelfs AA komt aan op Terminal International + treintje, alle non-US carriers vertrekken vanaf Internatioal maar Domestic (zoals AA) vertrekken vanaf hun "eigen" terminal.   
#12 - 22-02-2008, 12:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15