Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp nodig voor sporttickets

Discussie gestart

Jez

Hubby en ik zouden graag eens een sportwedstrijd bezoeken. Probleem is: we zijn allebei geen sportmensen, hebben er de ballen verstand van, geen idee hoe en waar we aan tickets komen  en ook niet wat de gewoontes voor, tijdens en na een wedstrijd zijn. Dus als iemand kan helpen..... We zaten te denken aan baseball of American Football, geen voorkeur eigenlijk. Het gaat ons vooral om de sfeer. Wel graag 's avonds, zodat we overdag tijd hebben voor andere dingen. Als ik het goed heb gezien, is er een baseball wedstrijd in Seattle op 25 september. Verder zijn we op 8 september in Seattle, op 14 september in de buurt van Sacramento en eventueel vrijdag 20 / zaterdag 21 september in Portland, Oregon.

Wie kan en wil ons helpen?
#1 - 12-08-2013, 22:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hallo Jez,
ik bezoek tijdens de vakantie meestal wel 1 of 2 sportwedstrijden.
De grote sporten zijn :
NBA - Basketball seizoen loopt van november tot april, daarna play-offs
NFL - American football seizoen loopt van september tot december, daarna play-offs
NHL - IJshockey seizoen loopt van september tot april, daarna play-offs
MBL - honkbal seizoen loopt van maart tot september, daarna play-offs

Het makkelijkste om aan kaarten te komen is het honkballen, maar in september zit je wel aan het eind van het seizoen. heeft het team geen kans meer op play-off dan kan het best zijn dat het stadion maar voor 10 of 20% gevuld zit, wat minder sfeer geeft. Verder is honkballen wel de gemakkelijkst te volgen sport qua spelregels.

Op 25 september speelt Seatlle tegen Kanasa, beide geen hoogvliegers en geen play-off kandidaten.
Tickets kun je aan de kassa kopen, maar ook vooraf bestellen.


#2 - 13-08-2013, 10:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Als je geen sportmens bent dan kan baseball best saai zijn. Ben zelf ook niet echt een sport kijker en heb dit aan den lijve ondervonden. Iets meer spektakel en actie zie je in American Football. Dit is de enige sport waar ik wel naar kan kijken zonder in te dutten ;)

Heb geen idee van speelschema's...

Gr. Pieter
#3 - 13-08-2013, 12:41 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Pieter, wat betreft de actie in het spel heb je gelijk, honkbal geeft niet erg veel spectakel.
Maar om te starten en je eens te vermaken met het honkbalspel, wat er in en om het stadion ebeurt en ook met wat de toeschouwers allemaal doen en laten is het voor een eerste kennismaking best prima.

Verder is het ook zo dat de tickets een heel stuk goedkoper zijn dan een American Footbal wedstrijd.
Een honkbalticket voor $20-25 is geen probleem, bij American footbal zit je al gauw boven de $100.

Portland heeft geen honkbal en American footbal op het hoogste nivo. Sacramento ook niet.
Maar ook op lager nivo is het bezoeken van een sportwedstrijd best leuk.

#4 - 13-08-2013, 14:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Een uitje naar Saeco Field in Seattle is wel gezellig. Tickets kan je gewoon aan de kassa kopen, Mariners doen het niet echt geweldig dus uitverkocht zal het zeker niet zijn. Ander voordeel...de Link Light Rail stopt er voor de deur en het ligt redelijk op loopafstand van de gezelligste wijk van Seattle. Baseball kan saai zijn maar als je het nog nooit live hebt gezien, is het zeer vermakelijk! En de kaartjes zijn echt niet duur.

Ik zag dat de Seahawks op de 22ste tegen de Jaguars spelen (American Football). Century Field ligt naast Saeco Field. Denk echter niet dat je hier kaarten voor kunt krijgen. NFL is mateloos populair...ook in Seattle. Ooit 1 maal naar een wedstrijd vd Miami Dolphins (American Football) geweest...kostte mij aardig wat geld maar heb geen moment spijt gehad.

Op het moment is er geen NBA Team (basketbal) gevestigt in Seattle. De Seattle SuperSonics was een basketbalteam uit Seattle. Ze zijn ooit verhuisd Oklahoma City, en heten sindsdien Oklahoma City Thunder. Mijn sport hoogtepunten blijven toch de bezoekjes die ik aan de Miami Heat heb gebracht. Onvergetelijk!
#5 - 13-08-2013, 21:14 uur

Jez

Okay, dus die baseball wedstrijd op de 25e moet mogelijk zijn, ik hoef niets van tevoren te regelen dus als we daar die dag inderdaad zin in hebben, gaan we gewoon naar het stadion, kopen kaartjes aan de kassa en kjken onze eerste baseball wedstrijd live....... Nou, klinkt makkelijk en ik ben altijd fan van op de bonnefooi! Verder nog iets dat we moeten weten?
#6 - 13-08-2013, 21:46 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2013, 00:24 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

TondeG

Als je geen sportmens bent dan kan baseball best saai zijn.

Zou kunnen maar ik heb genoten bij een wedstrijd van de LA Dodgers, stond niet veel meer op spel. Maar de sfeer is bijzonder en de kaarten zijn goedkoop, 25 dollar en ze hebben aanbiedingen wanneer je een creditcard hebt. Je hoeft echter niet vroeg het stadium in want de wedstrijd duurt lang. Misschien bedoelt Pieter dat wel met saai wanneer er geen spanning meer is. Wij vonden het een ervaring. Tip: neem iets mee voor je hoofd en een broek over je knieën vanwege de zon. Veel plezier.
#7 - 13-08-2013, 23:03 uur

Jez

Je hoeft echter niet vroeg het stadium in want de wedstrijd duurt lang.
Of juist wel en dan gewoon eerder weg gaan, als we het beu zijn?

Citaat
Tip: neem iets mee voor je hoofd en een broek over je knieën vanwege de zon. Veel plezier.

Bedankt voor de tip. De wedstrijd begint alleen om 7 uur 's avonds en iets zegt me dat het dan wel mee zal vallen met de zon  ;)
Maar......We zijn in Seattle, dus kans op regen. Regenkleding meenemen dan maar? Of zitten we overdekt?
#8 - 14-08-2013, 00:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

@Ton
dat je niet vroeg in het stadion hoeft te zijn, klopt, er is plek zat.
Maar als je wel op tijd bent, wordt natuurlijk wel het volkslied gespeeld  ;)
en soms heb je vooraf allerlei andere zang/dans/entertainment.

Ik koop altijd het goedkoopste kaartje (binnen is binnen).
Als de wedstrijd bezig is, wil ik wel eens van plekje veranderen.
Zeler bij wedstrijden met weinig publiek en waar niets op het spel staat, kunt je zonder problemen een beter plekje vinden.

@Jez
wat je zelf al aangeeft is de kleding. Een wedstrijd duurt 3 uur en het kan 's avonds aardig afkoelen dus behoudens regenkleding is een warme trui en broek wel aan te bevelen.
#9 - 14-08-2013, 09:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat


Bedankt voor de tip. De wedstrijd begint alleen om 7 uur 's avonds en iets zegt me dat het dan wel mee zal vallen met de zon  ;)
Maar......We zijn in Seattle, dus kans op regen. Regenkleding meenemen dan maar? Of zitten we overdekt?
[/quote]

Saeco Field heeft een dak wat men over het stadion heen kan rollen. Als men weet dat het gaat regenen, zal het dak al gesloten zijn. Mocht het tijdens de wedstrijd gaan regenen dan leggen ze de wedstrijd stil. 15 minuten duurt het om het dak eroverheen te rollen en dan gaan ze vrolijk verder.
#10 - 14-08-2013, 19:36 uur

Jez

@Ton
dat je niet vroeg in het stadion hoeft te zijn, klopt, er is plek zat.
Maar als je wel op tijd bent, wordt natuurlijk wel het volkslied gespeeld  ;)
en soms heb je vooraf allerlei andere zang/dans/entertainment.

Ja, dat wil ik dan wel meemaken, leuk! Zou dat ook bij deze "mindere" wedstrijd zijn? Ik hoop het!
#11 - 14-08-2013, 19:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

maryde

Het bijwonen van een sportwedstrijd in de USA is echt leuk, met name om wat genoemd wordt de sfeer. Hoewel ik het idee heb wat fanatieker te zijn dan Jez is het sowieso een aanrader. Wij bezochten inmiddels (in 1999) de San Diego Padres, de Seattle Mariners en de Phillies. Hopelijk lukt het nog iets voor oktober te vinden, dan "weer" in San Diego. Heb het nog niet uitgezocht...
#12 - 15-08-2013, 11:50 uur

Hans B

Hopelijk lukt het nog iets voor oktober te vinden, dan "weer" in San Diego. Heb het nog niet uitgezocht...

MBL in oktober worden de play-offs gespeeld. San Diego Padres staat te laag om deze te bereiken.
NBA in San Diego speelt geen team op het hoogste nivo
NFL 14 oktober San Diego Chargers - Indianapolis Colts. Wil je hier naartoe, zul je nu al tickets moeten bestellen.
NHL in San Diego speelt geen team op het hoogste nivo.
NASCAR geen races in de buurt van San Diego
#13 - 15-08-2013, 15:38 uur
« Laatst bewerkt op: 15-08-2013, 15:39 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

De site voor tickets voor de Chargers game tegen de Colts.
Schrik niet van de prijzen.
Ik heb zojuist $125 betaald voor een kaartje van de Washington Redskins-Philadelphia Eagles

http://www.ticketmaster.com/event/0A004AA6D161466A?brand=chargers&camefrom=CFC_SDCHARGERS_2013SG_TIXPAGE
#14 - 15-08-2013, 15:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

maryde

Dank je , maar football? Liever niet, wel baseball of basketbal.
#15 - 15-08-2013, 17:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15