Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hup en weer een toeslag er bovenop

Discussie gestart

Bakvet

De KLM doet vandaag weer een poging om zich verder van mij te vervreemden. Ik ben lid van hun Annoying Blue spaarprogramma waardoor je ongeveer drie keer per week een e-mail van ze krijgt met aanbiedingen en zo. Deze keer is de verrassing:

Op goedkope tickets die je met een credit card betaalt geldt voortaan een toeslag van 7,50 euro. Volgens mij betaal je standaard al 7,50 toeslag voor het e-ticket (immers, die bits en bytes moeten allemaal speciaal voor jouw gemaakt worden) en daar komt dan nog eens 7,50 bovenop.

Maar de toeslag geldt alleen voor de allergoedkoopste tarieven. Dus bijvoorbeeld als je een "take off" fare uit de krant of uit je e-mail boekt...
- je krijg dan maar 25% van de Annoying Blue miles die je normaal zou krijgen voor een duurder ticket
- je mag on-line inchecken, maar je mag dan niet zelf je stoelen kiezen
- je betaalt net zoveel belasting als voor de duurdere tickets
- en nu betaal je dus 7 euro 50 toeslag als je met een credit card afrekent

Gelukkig las ik in een ander nieuwsbericht dat de Europese Unie van plan om rond 2036 heel die toeslagen-toestand voor een deel te gaan verbieden.
#1 - 25-07-2006, 22:45 uur

petratimmer

Haha. ja dat was inderdaad een "leuke aanbieding".

Mochten ze in 2036 die toeslagen voor een deel gaan afschaffen dan kan ik tenminste op mijn oude dag nog eens goedkoop vliegen.
#2 - 25-07-2006, 23:56 uur

Hans B

2036 !!!!!
Da's mooi op tijd, dan ben ik pas 80.
Hans
#3 - 26-07-2006, 13:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Zo omschrijft de europees kampioen bagagezoekmaken het zelf:

De toeslag geldt alleen voor de lager geprijsde Economy Class-tickets, zoals de Take Off Fares, die rechtstreeks bij KLM geboekt worden (bijvoorbeeld via klm.nl). Natuurlijk kunt u altijd nog gebruikmaken van de andere – gratis- betaalmethoden, zoals de nieuwe betalingsmogelijkheid iDEAL, een eenmalige machtiging of een bankoverschrijving.

En waarom willen wij nou zo graag onze KLM vliegtickets met een krediekaart afrekenen??? Omdat daaaar een bagagevertragingsverzekering op zit. En die heb je echt wel nodig met die "Laat maar een container met koffers staan, dan kan er een container expressvracht extra mee"-mentaliteit van die rotfransen.
#4 - 26-07-2006, 17:47 uur

karper

He, dat is nieuw voor mij.

Dat het Flying Blue programma van KLM een regelrechte aanfluiting is sinds het Air France is, is bekend. Maar geen stoel  on-line kunnen kiezen?
Is dat nog steeds zo? Dat je niet je stoel kan kiezen met een ticket wat een normaal mens boekt? (en dat zijn dus niet de "full fare" tarieven)


karper.
#5 - 20-08-2006, 00:49 uur

Bakvet

Scherp opgemerkt! Bij het online inchecken en dus het zelf printen van je boarding pass leg je natuurlijk wel meteen je stoel vast. Het maakt dan niet uit met welk soort ticket je reist. De beperking van de stoel-reserving geldt alleen tijdens het boeken van het take-off fare ticket op de website van KLM.

Is het mogelijk om online een voorkeurszitplaats te regelen?

Het is mogelijk om vooraf online een stoel te kiezen
Tijdens het boekingsproces is het mogelijk om vooraf een stoel aan het raam of gangpad te kiezen. U vindt deze optie in Stap 3 “Uw gegevens”. Helaas is het niet mogelijk om een stoel te kiezen wanneer u een actietarief boekt. Als u een e-ticket hebt en gebruikmaakt van internet check-in, kunt u vanaf 30 uur*) voor vertrek uw stoel kiezen.

*) NB: voor de VS geldt: 24 uur.


Helaas weet ik uit eigen ervaring dat US Airways, United, Continental en Delta hier helemaal niet moeilijk over doen als je een ticket tegen een actietarief boekt. En zoals de meeste vakantiegangers op dit forum boek ook ik alleen maar actietarieven. Als er alleen nog maar rotplekken over zijn (zogenaamde "middle seats" of een "raamplek met uitzicht op de vleugel"), dan ga ik een dag eerder of een week later of ik reis met een andere maatschappij. Het kan uiteindelijk nog tegen zitten op de dag zelf (ander toestel, overgeboekt op andere vlucht, Pakistaan naast je die niet door heeft waarvoor deodorant bedoeld is, enz.), maar meestal gaat het wel OK.
#6 - 20-08-2006, 19:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15