Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

huren van een auto in Nederland of rechtstreeks via internet

Discussie gestart

Monique Huisman

Ik zou graag willen weten of het goedkoper is om een auto rechtstreeks bij  Dollar rent a car via internet te boeken of via een Nederlands reisbureau/instantie. Wat is jullie ervaring hiermee?Zijn er voor of nadelen bij een van de twee? Ik heb een offerte voor een minivan in (30 dagen)juli 2006 voor €1430 (incl.verzekeringen, mijlen, belastingen, geen eigen risico) Is dit een redelijk aanbod.

En is  Dollar rent a car een betrouwbaar verhuur bedrijf?

Monique
#1 - 14-12-2005, 19:30 uur

Njit

Ik zou graag willen weten of het goedkoper is om een auto rechtstreeks bij  Dollar rent a car via internet te boeken of via een Nederlands reisbureau/instantie. Wat is jullie ervaring hiermee?Zijn er voor of nadelen bij een van de twee? Ik heb een offerte voor een minivan in (30 dagen)juli 2006 voor €1430 (incl.verzekeringen, mijlen, belastingen, geen eigen risico) Is dit een redelijk aanbod.

En is  Dollar rent a car een betrouwbaar verhuur bedrijf?

Rechtstreeks boeken heeft als nadeel dat je heel erg goed moet opletten dat je verzekeringen in orde zijn. Een auto huren via een reisburo is vaak zelfs goedkoper (je kan ook nog proberen of het via FTI in Duitsland goedkoper is. Die hebben soms ook wel leuke aanbiedingen). Welke staat ga je rijden? En van welk pakket ben je uitgegaan? (Gold/Platinum?)

** Edit: opmerking over type verwijderd **

#2 - 14-12-2005, 19:42 uur

Jez


Dollar is prima. Ze bieden meestal de wat goedkopere klasse auto's aan (lees: japanse merken) dus als je in een echte amerikaanse bak wilt rijden dan zit je verkeerd maar anders is het prima.

Correctie: Dollar heeft hoofdzakelijk Amerikaanse merken. Chrysler, Dodge en Ford USA Wij hebben bij Dollar aardig vette bakken gereden; Chrysler 300 M & C, Dodge Magnum, Dodge Charger en Dodge Durango. De 1e twee x hebben we rechtstreeks geboekt, maar je moet dan zó oppassen met de verzekeringen. Daarom hebben we de 3e x in Nederland geboekt. Is in mijn ogen toch voordeliger en in elk geval goed geregeld.

Er is trouwens hier op het forum al meer gediscussieerd over waar boeken. Ik raad je dan ook aan nog even verder te neuzen in dit topic.

Groetjes, Jez
#3 - 14-12-2005, 19:54 uur
« Laatst bewerkt op: 14-12-2005, 20:02 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Njit

Correctie: Dollar heeft hoofdzakelijk Amerikaanse merken. Chrysler, Dodge en Ford USA Wij hebben bij Dollar aardig vette bakken gereden; Chrysler 300 M & C, Dodge Magnum, Dodge Charger en Dodge Durango.

Je hebt helemaal gelijk Jez. Ben denk ik in de war met een andere maatschappij.
Fleet Dollar: http://www.dollar.com/fleet/index.aspx

Die auto's zijn ook elk jaar anders. Vorig jaar hadden we een mid-size van Alamo (Pontiac Grand Am). Nu is dat een Pontiac G6 :)
Nu hebben wij toch geen verstand van auto's dus we verdiepen ons er nooit echt in...
#4 - 14-12-2005, 20:20 uur

jfeelders

Zonder reclame te maken kan ik je www.vliegtarieven.nl aanraden. Hier heb ik voor onze vakantie bij Dollar autorent de goedkoopste auto gevonden (buiten Rent-a-wreck enzo). Ze hebben interessante voordeelpackages en upgraden kan altijd op het laatste moment ter plekke nog...
#5 - 15-12-2005, 09:14 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

Ruud2004

Probeer ook eens wat prijzen te vinden van verhuurlocatie's die NIET op/bij/naast een luchthaven liggen.(Yellow pages !!)
Natuurlijk wel makkelijk, maar je zult versteld staan van het verschil in tarief. (En verwijder je cookies van je computer na het zoeken, zoniet dan val je steevast in dezelfde tarieven)
#6 - 02-01-2006, 12:26 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Jez

Kijk hier ook even: Auto Europe
#7 - 02-01-2006, 22:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bert jansen

 (En verwijder je cookies van je computer na het zoeken, zoniet dan val je steevast in dezelfde tarieven)
Citaat

 ??? hoe verwijder je die dan? en hoe krijgen ze dat voor elkaar ny-angry

ber
#8 - 14-02-2007, 15:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15