Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

huurauto alamo

Discussie gestart

hdeweert

Moeilijker dan rijden met een automaat is het rijden met de Crouse controle. Op de meeste huur auto’s zit wel zo’n ding. Je moet alleen even zoeken waar die zit. Soms zitten de knoppen op het stuur en soms zitten ze verwerkt in de richtingaanwijzer of de ruitenwisser handel. Dan moet je nog weten hoe het werkt.
Harm
#16 - 16-07-2005, 14:01 uur

Jez

Cruise control vind ik ideaal! (en makkelijk) Wij hebben dat ook op onze gewone Seat hier, en ik maak daar altijd dankbaar gebruik van!
#17 - 16-07-2005, 17:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

In mijn Passat in Nederland had ik ook cruise control, maar door het drukke verkeer heb ik dat ding in al die jaren eigenlijk nooit gebruikt.

De enige keer dat ik de cruise control wel heb gebruikt, was in Duitsland als ik naar de zaak moest, ook al is het daar ook niet meer zoals het vroeger was, de laatste tijd...

Hier in Amerika gebruik het het 'ding' zowat dagelijks! Een genot en zou niet zonder willen... zeker niet als ik afstanden van minimaal 5 uur ononderbroken moet rijden.

 ;D
#18 - 17-07-2005, 02:38 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2005, 02:38 uur door Chiefram »

Jez

Hier gebruik ik de cruise control op wegen waar je maar 100 mag en er kastjes staan, en als het niet te druk is en ik een constante snelheid wil rijden. Ideaal vind ik ook dat knopje waarmee 'ie terug gaat op cc; als je hebt moeten afremmen haal je even dat knoje over en je zit weer terug op je cc-snelheid.

Je gaat er alleen wel meer van bumper kleven..........
#19 - 17-07-2005, 10:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Heivalido

deze ervaring was niet bij Alamo maar bij Enterprise

Ik had voor 2 dagen een auto nodig omdat mijn eigen karretje in de garage stond voor een prijzige reparatie.
Ik had natuurlijk wel een tijdelijke vervanging nodig dus ging ik naar Enterprise om een auto te huren.
Ik vroeg om de kleinste en goedkoopste (reparatie is al duur genoeg) en dat zou een Nissan Sentra zijn. Nu hadden ze deze alleen even niet op voorraad, of ik er bezwaar tegen had om voor dezelfde prijs dit beest mee te nemen.....



Nou, nee, niet echt, dat vond ik helemaal geen probleem hahahahahahhahah.

En voor zover ik weet heeft Alamo deze service ook, hebben ze het gereserveerde model niet op voorraad dan krijg je een gelijkwaardig of groter model voor dezelfde prijs.
#20 - 17-07-2005, 18:53 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Jez

Dat hadden wij dus bij Dollar. Ik had een Dodge Intrepid gereserveerd, maar we kregen een Dodge Magnum mee (en later zelfs een Chrysler 300C). En ook nog eens voor een achterlijk lage prijs. Helemaal niet vervelend!!!

Dus voor dit jaar heb ik weer een Intrepid geboekt, met in mijn achterhoofd "die hebben ze waarschijnlijk toch niet staan..........."  ;)
#21 - 17-07-2005, 19:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Dat ze je een klasse hoger mee geven als de gereserveerde of bestelde auto niet op voorraad is, ala...

Man, die Expedition overschreidt alle klasse, van de laagste naar de allerhoogste! HAHAHAHA... Amerika zit vol met verassingen zo nu en dan en dat voor een zacht prijsje...

 ;D

Zo huurde ik laatst een standaard klasse en blijkt dus dat je van alles kunt verwachten. Omdat ik alleen was (was voor mijn werk) vroegen ze of ik voor zo'n $63 dollar per dag niet een 2 deurs sportwagen wilde hebben. Bleek het nog een gloednieuwe rode Ford Mustang te zijn, het nieuwe model!!!

Ok, toegegeven.... nu wil ik er ook nog een rode Mustang bij hebben thuis, want het deed heel erg zeer om die auto de dag erna weer af te moeten staan aan Hertz...
#22 - 17-07-2005, 19:45 uur

Frank S

Ok, toegegeven.... nu wil ik er ook nog een rode Mustang bij hebben thuis, want het deed heel erg zeer om die auto de dag erna weer af te moeten staan aan Hertz...


Misschien kun je je vrouw inruilen op een Mustang...  ;) ;D
#23 - 18-07-2005, 09:24 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Haha, ik rij liever..... nee, dat gaat te ver, deze opmerking! LOL!

 ::) ;D ::)

Mijn vrouw heeft al een Ford Mustang Convertible, maar dat is het model 2003. Ik ben ook al bezig geweest om deze voor een 2006 model in te ruilen, maar ze vliegt me aan als ik ook maar een vinger naar die auto wijs...

Het woordje 'auto' ligt wel heel erg gevoelig bij ons op dit moment. Als blikken konden doden, dan had ik dit niet meer kunnen schrijven.



#24 - 18-07-2005, 17:02 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2005, 17:02 uur door Chiefram »

Heivalido

AUTO!!!!! hahahahahaha

Ik hou het voorlopig nog maar bij onze Exploder (zie weblog) want ondanks wat kleine ingrepen en 1 hele grote operatie rijdt deze als de brandweer en heeft ie ook wel een beetje emotionele waarde als mijn eerste echte eigen Amerikaanse SUV.
#25 - 19-07-2005, 05:46 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Chiefram

Ik weet het, onze eerste eigen gekochtte auto in Amerika was ook een Ford Explorer, waar onze zoon nu de wegen mee onveilig maakt.

Dat ding rijdt zo verschrikkelijk lekker, dat ik vanaf dat moment helemaal Ford liefhebber ben geworden. (Overigens zijn de Amerikaanse Fords niet met de Europese Fords te vergelijken).

Een van de allermooiste SUV's in Amerika vind ik de nieuwe modellen Ford Explorer. Het design is werkelijk schitterend en ze rijden werkelijk perfekt! Je komt niets, maar dan ook helemaal niets te kort in deze auto's.
#26 - 19-07-2005, 14:47 uur

lien

hey, wij zijn net terug van amerika, en hadden via alamo ook een fullsize (4-deurs) gehuurd.  we hebben 14 dagen rondgereden met een nieuwe pontiac G6 GT... Een leuk karreke, en het reed héél erg zacht!  Jammer dat we hem moesten achterlaten  :-\
#27 - 28-07-2005, 14:56 uur

blusmuts

Wij kregen twee jaar geleden een Buick Century mee. Wij hadden hem bij Alamo op het vliegveld besteld. Na het inchecken konden we met de papieren naar de parkeergarage lopen. Daar werden we opgewacht door een mannetje die ons aanwees wat de Fullsize wagens waren. Er stonden er wel 40! We mochten er zelf een uitzoeken. Kwestie van instappen en er mee naar de uitgang rijden. Daar leverden we de voucher in en werd de km stand genoteerd. En toen waren we op weg! Makkelijker kon niet.

De cruiscontrol was snel gevonden, omdat we wisten waarnaar we zochten (hebben zelf ook). De lichten was een ander verhaal. Die gingen namelijk vanzelf aan als het donker werd (in een tunnel bv). Maar hoe je ze handmatig aan kon doen was een raadsel. Er zat wel een grote zwarte knop links op het dashboard, maar dat was voor de binnenverlichting. Bleek uiteindelijk dat je die uit moest trekken....

Verder reed de wagen prima!
#28 - 28-07-2005, 16:39 uur

Mississippi

Een van de allermooiste SUV's in Amerika vind ik de nieuwe modellen Ford Explorer. Het design is werkelijk schitterend en ze rijden werkelijk perfekt! Je komt niets, maar dan ook helemaal niets te kort in deze auto's.

Helemaal mee eens, nu maar hopen dat ik er zo een kan huren in October.
Misschien is de grootste kans bij Hertz  ???

Helaas garanderen niet een type, alleen de klasse  :(
Meestal leveren ze een Ford maar we hebben bij Hertz ook al eens een Chev Trailblazer gekregen.
#29 - 31-07-2005, 21:14 uur

Bakvet

Ik zie dat de website van Hertz.com eindelijk de 21e eeuw ontdekt heeft.

Voorheen werkte het zo:
1) Datum / luchthaven kiezen, een van de 30 autotypes selecteren -> Sorry, niet beschikbaar
2) Nieuwe poging, een van de 30 autotypes selecteren -> Sorry, niet beschikbaar
3) Nieuwe poging, een van de 30 autotypes selecteren -> Sorry, deze wagen betaal je je helemaal scheel aan.
4) Nieuwe poging, een van de 30 autotypes selecteren -> Nou, de prijs van deze valt wel mee, maar het is eigenlijk niet wat ik zocht.

Nu zie je ten minste van een deel van de auto's direct of ze beschikbaar zijn en wat de weekly rate is.
#30 - 31-07-2005, 21:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15