Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huurauto help!

Discussie gestart

MelaisaMinelli

25 oktober kom ik aan is Houston, Texas. Ik ga dan een mooie rondreis van 7 weken maken door de zuidelijke staten en kom dan uiteindelijk weer retour in Houston.
Nu wil ik hiervoor een auto huren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ik heb gekeken op diverse vergelijkingssites ( o.a easyterra.nl,  autohuuramerika.nl) Op al deze auto's kom ik uit bij Dollar als goedkoopste.
Ik kijk trouwens naar een middenklasse auto zoals een Dogde avenger.
Echter staat er op iedere site wel weer iets anders oveer de verzekering die er zit inbegrepen. Wel eigen risico/geen eigen risico. Wel dekking tegen ruit,band, dakschade/geen dekking ruit,band,dakschade. Wel roadside assistance/geen roadside assistance. Terwijl het toch allemaal bij Dollar vandaan komt?
Daarom ging ik telefonisch contact opnemen met de diverse pagina's. Hier kreeg ik telkens een engelse of gebrekkig nederlands sprekende telefoniste aan de telefoon. Die vervolgens van een heel ander bedrijf of pagina waren. Heel vreemd allemaal.

Nu lees ik op internet ook nog eens over het doorbelasten van tol bij een huurauto.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.
Mijn vraag is nu dus eigenlijk: waar kan ik het beste een auto huren? Via een bemiddelingspagina, of rechtstreeks bij Dollar?
Het viel mij op dat het rechtstreeks bij Dollar, alamo, hertz (de nl pagina's) veel duurder is dan via een bemiddelingspagina.

En hoe zit het met de tol?

Alvast bedankt :)
#1 - 24-09-2014, 17:56 uur

Pieter79

Ikzelf heb altijd bij Hertz gehuurd vanuit Nederland, en daar zaten alle verzekeringen etc. mee inbegrepen. Volgens mij was er wel een limiet van 30 dagen; dit betekent dat je na ong. 4 weken bij een kantoor langs moet om de rest van de reis te huren. Weet niet of dat nog steeds het geval is.

Gr. Pieter
#2 - 24-09-2014, 21:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

Het "gemak" van elektronisch betalen is een complete chaos geworden, waarbij allerlei partijen een centje (zeg maar liever: een paar dollars) willen meeverdienen.

Zowel Dollar als Hertz gebruiken het "PlatePass" systeem. Dollar doet er erg vaag over hoeveel het kost, want het zou per vestiging kunnen verschillen, maar de prijzen publiceren ze niet.

Op de website van Sunpass in Florida staat ten minste een duidelijk overzicht van alle huurmaatschappijen:
https://www.sunpass.com/rentalcar

Wat je er ziet is dat Dollar je alleen PlatePass aanbiedt als je het voor de hele huurperiode afsluit, dat is 7 weken keer $46 = $322 + tax. Je mag onbeperkt door tolpoortjes rijden, zonder extra kosten. Je kunt alleen op het verhuurkantoor besluiten dat je hier gebruik van zult maken. In Florida bijvoorbeeld, kun je niet om een pasje heen, er zijn veel wegen waar je niet meer cash kunt betalen. Dan krijg je achteraf elke keer een rekening van $15 plus de tol.

Hertz gebruikt ook PlatePass, daar kost het $5 per dag of  $25 per 30 dagen. Voor 7 weken dus $50 + tax, maar daar komen de daadwerkelijke tolkosten nog bij.  Ik denk dat je in de praktijk niet boven de $20 per week uitkomt, dus $140 of minder. Bovendien gaat PlatePass bij Hertz automatisch in op de dag dat je door het eerste "elektronische" tolpoortje rijdt.

Alamo rekent $4 per dag (24 uurs periode) plus de tolkosten, met een maximum van $20 voor het vastrecht. Dus je betaalt maximaal 5x$4, daarna betaal je alleen nog de tolkosten. Alleen Alamo gebruikt geen PlatePass volgens mij, en hoe ze dat met verschillende systemen doen is mij niet duidelijk.

Op deze pagina van PlatePass zie je welke systemen er bestaan:
https://www.platepass.com/dollar/
Onderaan de pagina zie je dat je in bepaalde gebieden (bijvoobeeld het hele Noordoosten) een PlatePass transponder nodig hebt.
#3 - 25-09-2014, 02:12 uur

Cees A

Het tolverhaal is hierboven duidelijk uitgelegd.  Je ziet dat de kosten hiervan per verhuurder verschillen.
 
V.w.b. het verzekeringsverhaal:
In Nederland kennen we 2 belangrijke autoverzekeringen, de cascoverzekering die schade dekt aan je eigen auto en de aansprakelijkheidsverzekering die schade dekt die jij aan anderen toebrengt.
Vooral die aansprakelijkheidsverzekering is belangrijk, want als jij een aanrijding veroorzaakt waarbij iemand levenslang invalide wordt kunnen de kosten stevig oplopen.

In Amerika heeft men in principe dezelfde verzekeringen. 
De cascoverzekering heet daar CDW (Collission Damage Waiver) of LDW (Loss Damage Waiver) Er is voor CDW/LDW in Amerika geen eigen risico.
De aansprakelijkheidsverzekering heet daar LIS of SLI (Liability Insurance Supplement) .  Let erop dat de dekking hiervan hoog genoeg is !!!!!

Een aantal verhuurders hebben bepaalde delen van de auto (ruiten, bodem, dak) uit de CDW gehaald en in een aparte verzekering ondergebracht.
Als je je wil verzekeren voor ruitschade heb je bij die verhuurders dus deze aparte extra verzekering nodig.

Men biedt ook nog vaak een verzekering aan die schade aan jou persoonlijk en je bagage dekt. De afkorting hiervan is meestal iets van PEC of zoiets
Als je al een goeie reisverzekering (met medische werelddekking !! ) hebt, heb je deze verzekering niet nodig

Dan is er nog zoiets als Road Side Assistance.
Dit is geen verzekering, maar als je dit erbij neemt heb je recht op hulp bij lekke banden, lege accu, sleutel in de auto en auto op slot enz.
Of je deze service erbij neemt is een persoonlijke keuze.
Als je handig bent en zelf een wiel kunt wisselen dan heb je hier minder behoefte dan iemand met 2 linkerhanden.

Conclusie:
CDW/LDW en LIS/SLI zijn het belangrijkst en onmisbaar.  Let op voldoende dekking van de LIS/SLI.
De rest is toeters en bellen.
Die extra verzekering voor ruit/dak/bodemschade zou je nog kunnen overwegen
Road Side Assistance is iets voor mensen met 2 linkerhanden en PEC is, als je een goeie reisverzekering hebt, overbodig
#4 - 25-09-2014, 09:04 uur

Old Faithful

Het is inderdaad zoals Cees A schrijft. Het wettelijk minimum bedrag voor de aansprakelijkheidsverzekering verschilt per staat en is meestal vrij laag. Voor Texas is dat $25000, dacht ik. Daarom wordt dit bedrag meestal verhoogd tot $1000000 d.m.v. een aanvullende verzekering: de SLI of LIS. Ik dacht dat Sunny Cars een SLI tot $7500000 aanbiedt.

Je kunt meestal ook kiezen tussen pakketten waarbij extra bestuurders en een tank benzine wel of niet zijn inbegrepen. Wel betekent dat je de auto met een lege tank terug mag brengen. Dat pakket is waarschijnlijk niet interessant als jij de enige bestuurder bent.

Op http://www.drive-usa.de/rental-cars/usa-rental-cars.html kun je een proefboeking maken om een duidelijk beeld van de mogelijkheden te krijgen. Je krijgt dan een lijst met diverse aanbiedingen. Op de bovenste regel kun je een keuze maken uit de diverse pakketten en op de regel daaronder zie je dan wat wel en niet is inbegrepen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 25-09-2014, 13:19 uur
« Laatst bewerkt op: 25-09-2014, 13:21 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

MelaisaMinelli

Bedankt voor jullie reacties!
Het tol verhaal wordt me al een stuk duidelijker! Zoals ik het nu begrijp zou Alamo het goedkoopste zijn wat betreft de tol.
Uit deze link (https://www.platepass.com/dollar/) begrijp ik dat je in de grijze gebieden geen tol betaald? Dat komt mooi uit. Dan komen we alleen in een klein stukje Texas en Florida waar we tol moeten betalen. We starten in Texas, Louisianna, Mississippi, Alabama, Floride, Georgia, Tennessee en terug naar Texas.
Maar ik probeer zo mogelijk mijn navigatie te instellen op "tolwegen vermijden".

Bedankt ook voor de uitleg over de verzekeringen. Dit vind ik het spannendste gedeelte van het huren van een auto. Zover ik nu heb gekeken op diverse websites, zitten de CDW en LIS/SLI inbegrepen. Echter is niet overal duidelijk wat de hoogte van de LIS/SLI is. Verschilt dit per bemiddelingswebsite? Of moet ik kijken wat dit is per verhuurbedrijf zoals alamo of dollar?

Ik heb een goede reisverzekering met werelddekking. Ook medisch, heb dit al uitgetest tijdens een reis in India ;)

Gelukkig is mijn vriend wel een beetje handig met auto's, dus dan is een Road Side Assistance niet nodig. Hoewel ik had begrepen dat je als bezoeker minder dan 90 dagen altijd recht hebt op basic Road Side Assistance (http://www.aaa.com/PPInternational/Benefits_Intl_to_US.html#insurance)

Groetjes, Melissa
#6 - 26-09-2014, 13:26 uur

MelaisaMinelli

Hoe weet ik eigenlijk wat "voldoende" is voor de LIS/SLI.
Waar ik nu overweeg dekt het volgende:

Aansprakelijkheidsverzekering: Inbegrepen in alle prijzen.
Aanspr. verz. dekking: Maximum van ongeveer USD 1,000,000.00 per ongeval.
#7 - 26-09-2014, 14:02 uur

Cees A

Een LIS dekking van 1.000.000 $ is meestvoorkomend en in ieder geval een stuk beter dan de minimale wettelijke dekking.
Een paar tussenpersonen (Old Faithful noemde al Sunny Cars) bieden een hogere dekking maar of dat nodig is is eigenlijk alleen achteraf te bepalen.
Als je niet al te veel brokken maakt zou 1.000.000 genoeg moeten zijn.  ;)
#8 - 26-09-2014, 15:05 uur

Bakvet

Verkijk je niet teveel op die hogere dekking. Als een website als Sunny Cars een hogere dekking aanbiedt, dan loopt die verzekering waarschijnlijk via een andere partij dan het autoverhuurbedrijf.

Het interessante aan de grote autoverhuurders in de VS is dat het zogenaamde zelf-verzekeraars zijn. De verzekeringspremie gaat niet naar een andere firma, die allerlei ingewikkelde risico-berekeningen maakt, nee, hij blijft binnen het bedrijf. Dus als jij geen schade maakt, houden zij die premie lekker in eigen zak. Een van de voordelen hiervan is: stel je hebt wel een kleine schade gemaakt. Dan hebben zei er helemaal geen belang bij om moeilijk te gaan doen, nee het is veel voordeliger om te zeggen: "OK, je was bij ons verzekerd, we zullen het wel herstellen." Je vult even een formuliertje in bij de balie en je hoort er nooit meer wat van. Maar stel dat de verzekering bij die partner van Sunny Cars liep, dan krijg je dus met een autoverhuurder te maken die geld van jou wil zien en die partner van Sunny Cars die het eigenlijk niet wil uitbetalen en die wellicht alleen in een andere taal via e-mail te bereiken is.

Ook als je grote schade aan een ander toebrengt regelt in het eerste geval de autoverhuurder een advocaat, want het is in de VS gebruikelijk om ook de autoverhuuder aansprakelijk te stellen. Die advocaat komt dan op voor zowel jou als de autoverhuurder. Wederom hoef je zelf weinig te doen en zolang je met die advocaat meewerkt regelen ze alles voor je.
#9 - 27-09-2014, 21:58 uur

Terpies

Het beste en goedkoopste blijft een auto meezoeken bij je vlucht.

Wij hebben diverse mogelijkheden onderzocht (ook via familie in de USA auto huren) maar het blijft het goedkoopste om dit vanuit NL te doen.

 Tarieven zijn dan incl alle verzekeringen, geen eigen risico en ongelimiteerde mijlen.

Ik zou sowieso in de zuidelijke staten ALTIJD een 4-wheel drive SUV huren, omdat je soms ook wel op plaatsen wilt komen buiten de verharde wegen. Zonder redelijke bodemvrijheid onder de auto is het veelal lastig om in een aantal parken te rijden. En je wilt sommige routes echt niet missen omdat je een verkeerde auto bij je hebt. Bovendien is het risico dat je ergens op onverharde weg vast komt te zitten met een sedan vele malen groter, en dit wil je echt niet meemaken.....
#10 - 11-11-2014, 18:31 uur

Skydriver

En ik zou zéker eens bij onze oosterburen kijken! Ik heb net voor 33 dagen een midsize SUV geboekt die ik ophaal en NY en inlever in SF, dus inclusief dropoff kosten, voor €2170! (www.usareisen.de)
#11 - 02-01-2015, 19:59 uur
The USA....What else?

Terpies

Sorry hoor, maar €2170 vind ik echt een klap geld voor een midsize SUV.

Ik heb tijdens mijn laatste trip (31 mei-29 juni 2014) via dollar een midsize SUV gehuurd incl ongelimiteerde mijlen en alle verzekeringen met afkoop eigen risico voor €730!!!

Het scheelt ALTIJD om je auto vanuit NL te boeken! Bovendien krijg je extra korting op je autohuut als je dit boekt icm ticket. Ook is dit goedkoper als je niet op dezelfde plaats heen en terug vliegt, dit maakt voor de prijs niets uit.

Wel verschilt het tarief voor de huurauto per luchthaven, dus het is wel handig om te kijken waar je heenvliegt.

Wij wilden ook naar Houston vliegen, wat rechtstreeks kan vanaf Schiphol. Maar het was goedkoper om naar Las Vegas (nota bene via Houston!!!!) te vliegen, dan om naar Houston te vliegen. Uiteindelijk zijn wij doorgevlogen, maar je kunt er ook voor kiezen om het laatste leg van de trip te laten annuleren/refunden op het vliegveld.

Onze ervaring leert dat het vliegen naar Las Vegas over het algemeen zelfs goedkoper is dan naar Washington DC of een andere plaats aan de oostkust.

Nog een vraag.... Waarom wil je de tolwegen zo graag via een prepaid systeem betalen? In de 6 trips met meer dan 75.000 km gereden te hebben in de USA hebben we 1 keer tol betaald (golden gate)...

Je kunt overal juist beter de tolwegen mijden...de highways en byways bieden zoveel moois langs de routes dat het rijden van een interstate jammer is van het uitzicht....tenzij het niet anders kan, natuurlijk. Rond de steden zijn er genoeg alternatieven voor de tolwegen...
#12 - 21-01-2015, 13:28 uur

Cees A

Sorry hoor, maar €2170 vind ik echt een klap geld voor een midsize SUV.
Ik heb tijdens mijn laatste trip (31 mei-29 juni 2014) via dollar een midsize SUV gehuurd incl ongelimiteerde mijlen en alle verzekeringen met afkoop eigen risico voor €730!!!
Net als in een ander topic doe je ook hier nogal stellige uitspraken !
De prijs die Skydriver betaalt wordt grotendeels bepaald door (hoge) drop-off kosten vanwege een coast-to-coast route. Ophalen NY, inleveren SF.
Was jouw 2014 route hiermee vergelijkbaar ?




#13 - 21-01-2015, 18:26 uur

Dirc

 :dansbanaan:
#14 - 21-01-2015, 18:59 uur

jhbechthum

...maar je kunt er ook voor kiezen om het laatste leg van de trip te laten annuleren/refunden op het vliegveld.

Je moet er dan rekening mee houden dat alle vluchten op dezelfde ticket automatisch geannuleerd worden.
Als je dit doet op de heenreis kan de terugvlucht dus een probleem worden, tenzij die apart geboekt is.
Maar heen- en terugvlucht apart boeken is volgens mij duurder dan een retourticket.

Johan.
#15 - 21-01-2015, 20:36 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15