Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huurwagen las vegas 13/06-08/07 - 2 bestuurders

Discussie gestart

Wittmann

Ahaa, dat maakt al veel duidelijk nu  :afro: ook waarom via sommige site US residents zelfs niet kunnen boeken.
#16 - 21-11-2014, 11:24 uur

Pieter79

Dat hele verzekeringsverhaal is grotendeels bedoeld voor Amerikanen die bij het huren van een auto hun eigen autoverzekering kunnen gebruiken.
Amerikanen betalen bij autohuur dus alleen de kale huurprijs, exclusief verzekeringen.
Als ze echter zelf onvoldoende verzekerd zijn kunnen ze bij schade aan die huurauto met onverwachte kosten te maken krijgen en de verhuurder waarschuwt daarvoor.
Die extra kosten kunnen ze voorkomen door afsluiten van CDW/LDW en LIS
Wij als Europeanen kunnen sowieso onze eigen autoverzekering niet voor de huurauto laten gelden en daarom is, als wij een huurauto boeken via een Europese website CDW/LDW en LIS altijd al automatisch toegevoegd.

Dat impliceert dat de autohuur voor Amerikanen (die geen verzekering nemen) goedkoper zou moeten zijn dan voor toeristen uit Europa. Lang geleden heb ik dat eens uitgezocht en toen leek het tegenovergestelde waar. Hoe is dat nu; kan ik als US resident goedkoop een auto huren zonder verzekeringen? (ik heb zelf 2 auto verzekeringen, die dekken dus mijn rentals?)

Gr. Pieter
#17 - 21-11-2014, 12:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Wat jouw autoverzekering allemaal dekt of niet dekt weet je hopelijk zelf beter dan ik. En anders wordt het misschien tijd dat eens uit te zoeken.  innocent
Ik zou zeggen, kijk zelf eens bij bv Alamo
Ik heb het net ook even uitgeprobeerd en het is zo dat de kale huurprijs (excl. verzekeringen) via Alamo.com (met vinkje bij "USA resident" ) goedkoper is dan via Alamo.nl.
Ander kenmerkend verschil is dat een US resident bij Alamo.com zelf de gewenste verzekeringen kan toevoegen.
Bij Alamo.nl is er al automatisch een pakket aan benodigde verzekeringen (CDW en EP) aan de huur toegevoegd en die kun je ook niet schrappen

Zoekgegevens:
Midsize (Toyota Corolla) tegen het "betaal nu" tarief.
Ophalen en inleveren San Francisco airport
Ophalen 25 nov 12.00 uur
Inleveren 30 nov 12.00 uur

Alamo.com prijs 137 $. Dat is 108 euro
Alamo.nl prijs 163 euro

Als US resident kun je, als bv je eigen verzekering geen of in onvoldoende mate huurauto's dekt, zelf CDW en EP (third party) toevoegen.
CDW kost je dan  8,99 $ per dag en EP 14,94 $ per dag
Als je die verzekeringen erbij neemt ben je totaal iets duurder uit dan de Europeaan die via een Europese Alamo site een compleet pakket neemt.
#18 - 21-11-2014, 13:36 uur

Bakvet

Hoe is dat nu; kan ik als US resident goedkoop een auto huren zonder verzekeringen? (ik heb zelf 2 auto verzekeringen, die dekken dus mijn rentals?)

Zit het dan niet ongeveer zo in elkaar? Je kiest zelf welk type verzekering je wilt.
1. Alleen de eigenaar/bestuurder is verzekerd.
2. Eigenaar plus 1 andere persoon.
3. Idem, plus de kinderen tot x jaar.
4. Alle mogelijke bestuurders van de auto.
Waarbij de premie oploopt van 1 t/m 4. Daarbij kun je nog (bij 1 en 2?) het rijden in huurauto's meeverzekeren.

Het voordeel van een verzekering af te sluiten bij een verhuurder is dat het afhandelen van schade veel simpeler gaat. Als je maar enkele dagen per jaar een auto huurt, kan je dat beter doen. Het nadeel is tegelijk: de enorme kosten als je veel dagen per jaar een auto huurt.
#19 - 22-11-2014, 22:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15